Nya skor

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Då har jag beställt nya skor. Nike chukka spikeless. Hoppas på bra fäste även vid blöt bana. Lirade ett par spikeless Oakley förra säsongen men tyvärr så slets debut alldeles för lätt.

Någon som kör spikeless på blöta banor eller året om?
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

MizunoMade skrev:Då har jag beställt nya skor. Nike chukka spikeless. Hoppas på bra fäste även vid blöt bana. Lirade ett par spikeless Oakley förra säsongen men tyvärr så slets debut alldeles för lätt.

Någon som kör spikeless på blöta banor eller året om?
Jag har successivt gått över till spikeless och spelar i dag med dem i alla väder. I riktigt blöta förhållanden händer det att jag halkar men högst sällan. Eftersom jag inte tävlar längre så går komforten av spiklösa skor så långt före "riktiga" golfskor vid detta laget att jag tar någon halkning i bland.
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Ja, jag testade för första gången förra året och komforten var oslagbar. Hoppas dessa är ännu bättre än mina oakleys :D
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Jag har aldrig provat spikeless, men kan tänka mig att det är när det är torrt och hårt som greppen skulle kunna svika, eller är jag helt ute och cyklar?
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Erikxson skrev:Jag har aldrig provat spikeless, men kan tänka mig att det är när det är torrt och hårt som greppen skulle kunna svika, eller är jag helt ute och cyklar?
Tvärtom, som Max skriver.
När det är blött då kan greppet svika.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

Erikxson skrev:Jag har aldrig provat spikeless, men kan tänka mig att det är när det är torrt och hårt som greppen skulle kunna svika, eller är jag helt ute och cyklar?
Jag alternerar och upplever det du säger. Torra och tighta fairways är det dåligt grepp utan spikar. I regn har jag aldrig haft problem. Förutom att man oftast blir blöt om fötterna, ingen av dom spiklösa modellerna på skor jag har är vattentäta.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

donballe skrev:
Erikxson skrev:Jag har aldrig provat spikeless, men kan tänka mig att det är när det är torrt och hårt som greppen skulle kunna svika, eller är jag helt ute och cyklar?
Jag alternerar och upplever det du säger. Torra och tighta fairways är det dåligt grepp utan spikar. I regn har jag aldrig haft problem. Förutom att man oftast blir blöt om fötterna, ingen av dom spiklösa modellerna på skor jag har är vattentäta.
Jag upplever inte alls ett problem när det är torrt. Men gissar att det är en sak som har att göra med hur vi använder marken.
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Samma här, har inte upplevt några problem när det varit torrt. Sen kan jag tänka mig att det skiljer mellan tillverkare. Oakleys system var att ha något som liknades vid väldigt grovt sandpapper som fäste, vissa fungerar i torrt andra i blött.
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
biles_3
Inlägg: 64
Blev medlem: 24 feb 2015, 15:10

Jag har dessa skor och har ännu inte upplevt att jag halkar. Har i tidigare skor halkat med bakfoten så jag antar att det är ett gott tecken.
Driver: Nike Vapor Fly DI 7x Tippad 1" 3W CallyXR 15 Blacktie 7M3 Järn: Nike VR Pro Blades 4-P Pro MODUS 120TX alt Nike Vapor Pro Blades DG X100 Wedgar: Nike Engage 52SS/58DS DG X100 Putter: Nike Method Mod 30 Boll: RZN Black
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4707
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag hittade de här på Instagram via https://www.instagram.com/oijared_golfshop/

Jag tycker det här är det snyggaste jag någonsin sett!


Skriv svar