Ny driver utan att provsvinga?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Samuelelel skrev:
MizunoMade skrev:Du har ingen shop på din lokala bana?
De brukar ofta ha förra årets klubbor till bra priser och då får du testa med? :)
Jodå, det finns - tänkte ta en sväng förbi där och kolla lite med, även om utbudet är lite mer begränsat! Fasen vad jobbigt det blev, hade ju sett fram emot dagen jag skulle köpa en ny driver men nu när det kom så plötsligt och man blev tvungen var det svårare än jag trodde.
Ähh, åk och testa några och ha lite roligt så hittar du något du gillar :)
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Golfprylar
Inlägg: 112
Blev medlem: 11 jan 2015, 22:59
Kontakt:

Om man inte kan testa drivern innan är det ju alltid att köpa grisen i säcken. Själv skulle jag då föreslå en driver från t ex drivers.se eller nordica golf då de ofta är klart billigare. Inga kända märken men normalt helt okej grejer. Sen när man hittat svingen lite mer kan man börja fundera på dyrare alternativ.

Utan att vara några utrustningsexpert skulle jag tippa på att de flesta spelarna som väljer lättspelade klubbor och har över säg 20 i hcp oftast har okej alternativ. Det är nog svingen som står för 95 % av missarna inte att klubborna är fel. Självklart förutsatt att man inte gjort några supermisstag som att ha normallånga klubbor när man är 2,10 m lång och ha L-flex när man svingar riktigt jäkla snabbt.
Goltillbehör, guider, tips och golfgodis - http://golfprylar.nu/
Samuelelel
Inlägg: 9
Blev medlem: 25 maj 2016, 19:00

Det blev en Nike Vapor Speed efter att ha sett över alternativen i min prisklass. Provade även Callaway Razr fit extreme men tyckte inte den kändes riktigt bra, plus att den ser väldigt tråkig ut i jämförelse. Väl ute på rangen kunde jag helt klart bekräfta att det var ett bra val. Förvånansvärt stor skillnad mot Mizunon jag hade tidigare, denna kändes lättare att slå rakt med och ljudet får inte öronen att börja blöda efter att ha slagit några bollar. Ställde loftet på 11,5* och det känns trots det som att den launchar lite högre än Mizunon på 12*, är väl kanske här man skulle behöva någon expert som säger sitt även om den praktiska skillnaden inte blir så stor. Trots rejäl motvind rakt i ansiktet gick de flesta bollar lika långt som mizunon när det var vindstilla så med likvärdiga förhållanden tror jag Niken går längre, trevligt! Enda nackdelen (som jag även läst om i recensioner) är att greppet känns väldigt "kladdigt" och kommer troligtvis inte funka jättebra när det blir lite fuktigt, får kanske byta ut det.

Som grädde på moset så matchade även den gröngula färgen bra mot min bag :D

Bild

Tack för hjälpen allihop!
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Kul!
Lycka till med nya drivern, pröva att ha loften lite lägre och se hur det känns. Har för mig att just din driver ska hjälpa dig att få upp bollen. Lek runt lite och hitta rätt :)
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
linys
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:04

Samuelelel skrev:Det blev en Nike Vapor Speed efter att ha sett över alternativen i min prisklass. Provade även Callaway Razr fit extreme men tyckte inte den kändes riktigt bra, plus att den ser väldigt tråkig ut i jämförelse. Väl ute på rangen kunde jag helt klart bekräfta att det var ett bra val. Förvånansvärt stor skillnad mot Mizunon jag hade tidigare, denna kändes lättare att slå rakt med och ljudet får inte öronen att börja blöda efter att ha slagit några bollar. Ställde loftet på 11,5* och det känns trots det som att den launchar lite högre än Mizunon på 12*, är väl kanske här man skulle behöva någon expert som säger sitt även om den praktiska skillnaden inte blir så stor. Trots rejäl motvind rakt i ansiktet gick de flesta bollar lika långt som mizunon när det var vindstilla så med likvärdiga förhållanden tror jag Niken går längre, trevligt! Enda nackdelen (som jag även läst om i recensioner) är att greppet känns väldigt "kladdigt" och kommer troligtvis inte funka jättebra när det blir lite fuktigt, får kanske byta ut det.

Som grädde på moset så matchade även den gröngula färgen bra mot min bag :D

Bild

Tack för hjälpen allihop!
Som du säger så är greppen tyvärr inte jättebra när de blir blöta . Men de är väldigt sköna!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skriv svar