Köpa golfprylar i USA

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Rocky85
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 apr 2016, 15:33

Tjena! Den 20-30 juni åker jag till Manhattan, och då jag är i behov av ett par golfskor så tänkte jag hålla mig tills jag ändå ska dit.
Någon som har bra koll på hur prisskillnaderna är nu när dollarna är såpass hög? Är det ens ngn idè att släpa med sig hem?
Tänkte eventuellt köpa lite annat smått o gott som handskar och sånt. Ska även kolla vad en klocka kostar.
mvh Magnus
Rocky85
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 apr 2016, 15:33

När jag ändå har tråden igång, ska man satsa på spikeless? Någon speciell Ni kan rekommendera? Footjoy's Hyperflex trainer tycker jag såg vettig ut.
Golfprylar
Inlägg: 112
Blev medlem: 11 jan 2015, 22:59
Kontakt:

Rocky85 skrev:När jag ändå har tråden igång, ska man satsa på spikeless? Någon speciell Ni kan rekommendera? Footjoy's Hyperflex trainer tycker jag såg vettig ut.
Jag köpte förra året skor som inte har några spikar. Har spelat med skorna i över ett år och det finns inga tendenser att de ska vara slitna på undersidan och jag har aldrig känt att greppet är sämre. Och detta är ett par billiga skor från Kina så dyrare skor av kvalité lär ju inte vara sämre direkt.

De fungerar riktigt bra och det är riktigt gött att slippa tänka på att kolla så att skruvarna är ordentligt ditdragna osv.
Goltillbehör, guider, tips och golfgodis - http://golfprylar.nu/
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Om jag minns rätt så kan du få tag på bra priser på t.ex Ralph Lauren-grejer i USA. Dock är jag osäker på om du hittar så mkt golfgrejer på Manhattan. Men du lär åtminstone hitta lite amerikanska klädmärken med bra pris.
Skriv svar