Nike.

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Mer intressant är väll vad dom gör i vinst och ex hur mycket Jason day kontrakt var inklusive alla bonusar M.m


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:
Jag menar det med att om Adidas gör sig av med TM kommer troligen inte pengarna finnas kvar till att behålla honom alternativt finns inte TM kvar kort och gott.
Kostar det verkligen så mycket att ha en världsstjärna i stallet?
Enligt siffror jag precis googlade omsatte TaylorMade ca 10 miljarder SEK 2015. Känns som att de skulle ha råd med en världsetta utan att behöva dra in på fikabrödet.[/quote]

Jag får ta tillbaka det där nu när både Day och Johnson har resignat med TaylorMade!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:Jag får ta tillbaka det där nu när både Day och Johnson har resignat med TaylorMade!
Hörde spekulationer igår om att Nike kanske var intresserade av att köpa TM. Antagligen lättare för Nike att fokusera på kläder och skor då.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:
MaxP skrev:Jag får ta tillbaka det där nu när både Day och Johnson har resignat med TaylorMade!
Hörde spekulationer igår om att Nike kanske var intresserade av att köpa TM. Antagligen lättare för Nike att fokusera på kläder och skor då.
Det vore en intressant utveckling!
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Getinthehole skrev:Ryktas om att Rory testat TM M2 och är nöjd, såpass nöjd att han ska spela drivern och spoonen i nästa tävling.


http://www.golfwrx.com/406860/report-mc ... -in-china/
Inte direkt förvånad för känns ju lite som att taylormade passar honom och hans spelstil skall bli kul att se hans utveckling om han kan komma tillbaka till den nivån han en gång höll.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

stevvee skrev:
Getinthehole skrev:Ryktas om att Rory testat TM M2 och är nöjd, såpass nöjd att han ska spela drivern och spoonen i nästa tävling.


http://www.golfwrx.com/406860/report-mc ... -in-china/
Inte direkt förvånad för känns ju lite som att taylormade passar honom och hans spelstil skall bli kul att se hans utveckling om han kan komma tillbaka till den nivån han en gång höll.

Hur menar du att TM passar Rorys spelstil?
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Erikxson skrev:
stevvee skrev:
Getinthehole skrev:Ryktas om att Rory testat TM M2 och är nöjd, såpass nöjd att han ska spela drivern och spoonen i nästa tävling.


http://www.golfwrx.com/406860/report-mc ... -in-china/
Inte direkt förvånad för känns ju lite som att taylormade passar honom och hans spelstil skall bli kul att se hans utveckling om han kan komma tillbaka till den nivån han en gång höll.

Hur menar du att TM passar Rorys spelstil?
Han gillar ju verkligen att bomba och slå långt och TM är väll bland dom längsta spakarna man kan få tag på. :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Blir riktigt intressant att se resultatet, siffrorna ser bra ut. Han har varit grym med niken så han måste få riktigt bra resultat på banan för att byta.
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

MizunoMade skrev:Han har varit grym med niken så han måste få riktigt bra resultat på banan för att byta.
Det kan ju finnas andra motiv bakom ett byte även om det inte finns förbättrande prestanda att hämta ;)
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Hollowind skrev:
MizunoMade skrev:Han har varit grym med niken så han måste få riktigt bra resultat på banan för att byta.
Det kan ju finnas andra motiv bakom ett byte även om det inte finns förbättrande prestanda att hämta ;)
Ja, jag utgår ifrån att Nike slutar med sponsorpengar för utrustningen nu när de slutar tillverka utrustning.
Skriv svar