Köpa från England

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Kungkristian
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 okt 2016, 00:30

Hej!

Det finns kanske redan en liknande tråd, då ber jag om ursäkt för denna.

Så nu till vintertider tänker jag är smartaste tiden att slå till på lite ny golfutrustning. Så tänkte kolla vart/hur ni tycker det är bäst att köpa?

Jag hade tankar på att köpa från golfonline.co.uk från Storbritannien. Eftersom dom är ju ganska kända och har bra priser, men jag är inte helt säker på eventuella tullkostnader. Köper jag för 5000 kr så blir det 1250 kr extra, och då har jag ju knappast sparat nått.

Tacksam för svar!
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

England är väll fortfarande med i EU trots brexit (skulle väll inte slå igenom förens sommaren nästa år va ? ) Så det blir ingen tull än så länge.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Kungkristian
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 okt 2016, 00:30

Jo det stämmer ju, men jag var inne på golfonline och kollade på shipping kostnader och då stod det till Sverige : 15 € (+25% VAT). Så det var därför jag drog den konklusionen.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Kungkristian skrev:Jo det stämmer ju, men jag var inne på golfonline och kollade på shipping kostnader och då stod det till Sverige : 15 € (+25% VAT). Så det var därför jag drog den konklusionen.
tror det är deras egna moms som läggs på, oftast kan du på sidorna välja om dom skall visas med eller utan moms.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Engelsk moms är 20 eller 22% så därför blir priserna något högre när de lägger på de sista procenten till 25% i Sverige. Du behöver aldrig tulla från England och vid rätt tillfälle kan man spara mycket. Golfonline är ok men jag skulle hellre rekommendera clubhousegolf eller snaintongolf som ofta har bättre priser. Clubhousegolf kräver dessutom mindre köp för fraktfritt till Sverige.
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Skriv svar