Vad är vi proffs på utanför golfen? (Vad vi jobbar med?)

Här snackar vi allmänt om golf...
Greenguy
Inlägg: 20
Blev medlem: 14 aug 2014, 19:24

Liverpool ser väl inte ut som kattskit heller :)

Bild
Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 108
Blev medlem: 04 jun 2014, 13:43
Ort: Sollentuna

YNWA
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Coys ffs
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
joakimhalvarsson
Inlägg: 209
Blev medlem: 27 maj 2014, 17:23
Ort: Karlstad

Haha jävla pajaslag!
Drive: Cobra AMP 9.5°
Spoon: Cobra AMP-Cell
Järn: Cobra AMP forged
Wedgar: Wishon 52°/56°
Putter: Taylor Made Spider
Bollar: Titleist Prov1X 2014
HCP: 2.0
Användarens profilbild
joakimhalvarsson
Inlägg: 209
Blev medlem: 27 maj 2014, 17:23
Ort: Karlstad

Greenguy skrev:Liverpool ser väl inte ut som kattskit heller :)

Bild
England håller hög klass. Iaf de lite större klubborna. Inte så kul att spela bortamatch mot West Ham i mitten av december, den planen håller låg standard haha! Bild
Drive: Cobra AMP 9.5°
Spoon: Cobra AMP-Cell
Järn: Cobra AMP forged
Wedgar: Wishon 52°/56°
Putter: Taylor Made Spider
Bollar: Titleist Prov1X 2014
HCP: 2.0
Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 108
Blev medlem: 04 jun 2014, 13:43
Ort: Sollentuna

Wolfsheim skrev:Coys ffs
Det var 2 härliga matcher förra säsongen :)
Bild
Bild
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Fekk u all :lol:
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Greenguy
Inlägg: 20
Blev medlem: 14 aug 2014, 19:24

Det vi måste göra i Sverige, för att någonsin få lika fina planer, oavsett hur arenorna ser ut, är att anställa riktiga Head Groundsmen. Det betyder att de ska ha benkoll på gräs. Nu flyttas ofta folk från kommunerna runt eller någon som har jobbat inom fotboll blir ansvarig. Jag klagar inte på själva arbetarna egentligen. Dom måste få göra sitt jobb. Är man satt som chef över en plan, skall det vara den som styr.

Jag har sånna skräckhistorier så ni tror inte det är sant. Folk som mordhotas för att dom inte öppnar tidigt nog på våren, sponsorer som vägra betala in innan planen sköts som dom vill, kommuner som beslutar om mångmilijonbyggen innan dom frågat någon ansvarig om det ens är möjligt.
Och när dom får reda på att det inte är möjligt, rycker dom bara på axlarna och säger: Jaja, det är beslutat nu, vi får bygga den och sen riva den om två år.

Jag har en annan historia, från en av Englands största och mest kända arenor.
I England betalas Head Groundsman, mycket bra. Och bestämmer till fullo. En av lagets stjärnor lallar runt på planen efter träning, en landslagspelare som är mycket känd.... HG påtalar att, du lämnar min plan... det mycket välväxte fotbollspelaren lallar ännu runt.
Helt sonika, går HG fram och sänker honom med en höger.
Grottmänniska visst, men alla var mycket duktiga på att gå av planen i tid efter... Ledarstilen är lite annorlunda i England dock än den är här.

Nu har vi gått WAY of topic. Tillbaka till ordning. Ska vi köra vidare med detta föreslår jag ny tråd, eller PL-tråden? :)
Användarens profilbild
Pettern
Inlägg: 40
Blev medlem: 30 jul 2014, 13:17
Ort: Järfälla

Greenguy skrev:Det vi måste göra i Sverige, för att någonsin få lika fina planer, oavsett hur arenorna ser ut, är att anställa riktiga Head Groundsmen. Det betyder att de ska ha benkoll på gräs. Nu flyttas ofta folk från kommunerna runt eller någon som har jobbat inom fotboll blir ansvarig. Jag klagar inte på själva arbetarna egentligen. Dom måste få göra sitt jobb. Är man satt som chef över en plan, skall det vara den som styr.

Jag har sånna skräckhistorier så ni tror inte det är sant. Folk som mordhotas för att dom inte öppnar tidigt nog på våren, sponsorer som vägra betala in innan planen sköts som dom vill, kommuner som beslutar om mångmilijonbyggen innan dom frågat någon ansvarig om det ens är möjligt.
Och när dom får reda på att det inte är möjligt, rycker dom bara på axlarna och säger: Jaja, det är beslutat nu, vi får bygga den och sen riva den om två år.

Jag har en annan historia, från en av Englands största och mest kända arenor.
I England betalas Head Groundsman, mycket bra. Och bestämmer till fullo. En av lagets stjärnor lallar runt på planen efter träning, en landslagspelare som är mycket känd.... HG påtalar att, du lämnar min plan... det mycket välväxte fotbollspelaren lallar ännu runt.
Helt sonika, går HG fram och sänker honom med en höger.
Grottmänniska visst, men alla var mycket duktiga på att gå av planen i tid efter... Ledarstilen är lite annorlunda i England dock än den är här.

Nu har vi gått WAY of topic. Tillbaka till ordning. Ska vi köra vidare med detta föreslår jag ny tråd, eller PL-tråden? :)
Har så många frågor, starta en ny tråd om gräs! :)
HCP Start 2017: 36 HCP Nu: 29 HCP Mål 2017: 25
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Greenguy skrev:Tyvärr är det mycket politik på vänners arena. Sen får alla som har problem 500 brev från folk som lovar att fixa allt. Tyvärr, och bevisligen har dom svarat på fel brev. Antingen är det fel i planeringen eller kunskapen hos dom som sköter det. Möjligtvis både och. Många planer i Europa är rena fotbollsplaner, väldigt mycket lättare så. Men ändå, det går att fixa. Jag hade iofs kallat in hjälp om jag fick sätta tänderna i planen. Någon av Englands bästa, sen med honom gjort upp en hållbar plan.
Top Tee, företaget som driver klubben där jag är medlem (Kungsängen GC), fick uppdraget att sköta om gräset på Vännervallen och var mäkta stolta över det i nyhetsbrev etc. Det slutade med att de två som var satta att sköta jobbet fick sparken från Top Tee pga att de gjorde jobb vid sidan om :?

Infon ovan är bara hörsägen men kommer från initierade källor.
Skriv svar