Temperament på bana (Anger management)

Här snackar vi allmänt om golf...
jenalm
Inlägg: 26
Blev medlem: 05 aug 2015, 20:17

Det är ju stor skillnad på skitslag. Ett riktigt uselt slag när man ligger bra till kan vara jävligt frustrerande (Ett exempel: 35p inför sista hålet som är par5, perfekt drive på 265m, 210m Kvar. Socket på en järn 3a rakt ner i en damm)

Att bli arg över ett slag är vanlig vinnarinstinkt och frustration. Inget konstigt med det, tycker med att det är bättre att få gapa ur sig en gång och sedan gå vidare än att gå runt och bygga upp ett humör från helvetet. Vet också hur påfrestrande det kan vara att spela med nån som svär över varje slag (även skitslag som blir ok spelmässigt). Har ni hört en fotbolls eller hockeymatch utan svordommar? Visst, golf ska va en gentlemannasport men kolla hur Spieth gnäller ibland :lol: :mrgreen:
Driver: Taylormade Burner 9,5º, 45g
Metalwood: Taylormade RBZ stage 2. 15º och 22º
Järn: Titleist AP2 3-P 712
Wedgar: Cleveland 588 RTX 52º/10º, Cleveland CG15 56º, Taylormade Z-Spin 60º,
Putter: Ping Karsten TR Anser 2
Boll: Srixzon z-star x
HCP: 6,4
simon
Inlägg: 9
Blev medlem: 21 dec 2014, 11:48

Första året jag spela golf (2014)så var jag så arg en runda att jag tog upp bagen och var på väg att skicka den i ån men ändra mig i sista sekunden då jag tänkte det blir ett jävla meck med att fiska upp grejerna igen, några hål senare kunde jag inte behärska humöret så det blev en stenhård järn8 i sidan på bagen.(bagen gick ju sönder plus att min nya fina hybrid fick ett hack i skaftet) sen dess har jag hållit mig till några väl valda ord och hårt återplacerade klubbor i bagen :D blir för dyrt att ta ut frustrationen på utrustningen har jag kommit fram till..
Driver:callaway Bertha mini 1.5
Träklubba:callaway optic force 5:a
Hybrid 3:callaway big Bertha alpha 815
Järn:callaway apex forged 4-Pw
Wedgar:cleveland rotex 2.0 588 50/56
Putter:nike methodcore
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4706
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Känner igen mig!
Ska luska fram någon bok i ämnet och förkovra mig snarast!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skriv svar