Temperament på bana (Anger management)

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Det här en tråd som antagligen kan fyllas med berättelser.
Men jag undrar:

Hur hanterar ni ilska (temperamentet) på banan? Ibland kan jag bli så arg att jag kokar inombords och vill bryta varenda klubba på mitten.
Det kan verkligen förstöra en runda och göra en annars trevlig runda golf riktigt otrevlig både för dig själv och dina medspelare.

Bild
Albatross
Inlägg: 152
Blev medlem: 11 maj 2014, 18:05

Ja det är ett rent helvete. Är svårt att komma ur ilskespiralen när man väl är där. Min svåger säger att det försvinner med åldern :)
Var en kul artikel i senaste golf digest om det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Albatross
Inlägg: 152
Blev medlem: 11 maj 2014, 18:05




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

En riktig golfare behåller ilskan för sig själv. Ett par kvävda svordomar och en klubba som får veta hut när den återplaceras i baggen är okej.

Att skrika och slänga klubbor är bara patetiskt. Finns inget värre än folk som uppenbarligen tror att de kan vinna The Open en bra dag och beter sig som små barn när de duffar eller slår snett.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Vissa rundor gör jag precis som du skriver @Sandstream jag kväver ilskan och knyter näven i fickan men Jäklar vad det bildas en bomb inom mig. Då behöver jag typ gå till gymmet efteråt eller gå på en sportmatch och skrika av mig lite.
H.T
Inlägg: 7
Blev medlem: 06 aug 2014, 15:16

Med risk för att uppmuntra till tröstätande men jag blir bra mkt mer ilsk om jag spelar hungrig och brukar alltid ha en banan och lite nötter som nödproviant.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanSGF skrev:Vissa rundor gör jag precis som du skriver @Sandstream jag kväver ilskan och knyter näven i fickan men Jäklar vad det bildas en bomb inom mig. Då behöver jag typ gå till gymmet efteråt eller gå på en sportmatch och skrika av mig lite.
Jag har glömt det när jag kliver av banan. Det är bara golf ;)
H.T skrev:Med risk för att uppmuntra till tröstätande men jag blir bra mkt mer ilsk om jag spelar hungrig och brukar alltid ha en banan och lite nötter som nödproviant.
Minska ner på kolhydraterna så slipper du humörsvängningar pga lågt blodsocker :)
Användarens profilbild
joakimhalvarsson
Inlägg: 209
Blev medlem: 27 maj 2014, 17:23
Ort: Karlstad

Har väldigt svårt att hantera ilskan tyvärr. Alla ord som kommer ur munnen är inte alltid så fina... Har iaf slutat att kasta klubbor! :)
Drive: Cobra AMP 9.5°
Spoon: Cobra AMP-Cell
Järn: Cobra AMP forged
Wedgar: Wishon 52°/56°
Putter: Taylor Made Spider
Bollar: Titleist Prov1X 2014
HCP: 2.0
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

joakimhalvarsson skrev:Har väldigt svårt att hantera ilskan tyvärr. Alla ord som kommer ur munnen är inte alltid så fina... Har iaf slutat att kasta klubbor! :)
Det viktigaste när man kastar klubbor är att kasta en provisorisk ifall man inte hittar den första!
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
Användarens profilbild
joakimhalvarsson
Inlägg: 209
Blev medlem: 27 maj 2014, 17:23
Ort: Karlstad

obe skrev:
joakimhalvarsson skrev:Har väldigt svårt att hantera ilskan tyvärr. Alla ord som kommer ur munnen är inte alltid så fina... Har iaf slutat att kasta klubbor! :)
Det viktigaste när man kastar klubbor är att kasta en provisorisk ifall man inte hittar den första!
Absolut. Det första jag tänker på! ;)
Drive: Cobra AMP 9.5°
Spoon: Cobra AMP-Cell
Järn: Cobra AMP forged
Wedgar: Wishon 52°/56°
Putter: Taylor Made Spider
Bollar: Titleist Prov1X 2014
HCP: 2.0
Skriv svar