Världsetta 2015

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Vem tror ni är världsetta om ett år och vilka tror ni kommer att vara världsetta under 2015?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag tror det ska mycket till för att Rory ska tappa sin plats. Om inte rättegångar och annat tar hur mycket energi som helst.


Sent from my iPhone using Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag står för dagens BUMP tror jag, men efter Spieths spel i helgen och svingen tilll andra plats i rankingen. Vad tror ni framtiden har att utvisa?
Golfprylar
Inlägg: 112
Blev medlem: 11 jan 2015, 22:59
Kontakt:

Om Rory bara kommer igång ordentligt så tror jag att han fortfarande kommer att vara klar etta. Känns som att han är en bättre spelare egentligen än Spieth. Sen borde ju Spieth ha mer att hämta i sitt spel så om ett tag kanske han kan utmana ordentligt.
Goltillbehör, guider, tips och golfgodis - http://golfprylar.nu/
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

Om ett år:
1. Spieth
2. McIlroy
3. Woods
...
18. Stenson

Om tre år:
3. Markus Kinhult
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
ricky
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 jul 2014, 19:34

Tror att Rory kommer vara nr1 ett bra tag till. När halva fredagsronden var spelad såg det inte ens ut som att han skulle klara cutten. Ändock så kommer han tillbaka och fast spelet inte var särskilt bländande så avslutar han med en 66-rond och kommer top5.
En usel dag på Golfbanan är i alla fall bättre än en kanondag på jobbet!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

McIlroy påminner ju väldigt mycket om Woods för ett par år sen. stundtals inget snack om att han är absolut bäst - men kan spela oinspirerat och tråkig golf som gör att han tappar för mycket för att ta igen. Sen smäller det till på den nivå alla vet att han kan spela.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Bump idag igen!

Jason Day är världsetta! Hur länge tror ni han håller? Är det en långkörare eller kommer han svikta inom kort?
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev:Bump idag igen!

Jason Day är världsetta! Hur länge tror ni han håller? Är det en långkörare eller kommer han svikta inom kort?
Som han spelat sista tiden lär det hålla ett tag.

Både Jordan och Rory har spelat sämre än vanligt sista tiden.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Ingen tvekan om att Day är imponerande, både han och Jordan har haft två riktigt fina "runs" denna golfsäsong. Underbart att se!
Jag tror att Day kommer att klösa sig fast i toppstriden en lång tid framöver. Intressant med tanke på att jag bara för någon månad sen trodde att det skulle stå mellan Jordan och Rory, helt plötsligt är både Jason och Rickie uppe och slåss där. Vi ska bara skatta oss lyckliga!
Skriv svar