App till att mäta längd på slagen?

Här snackar vi allmänt om golf...
Delmar78
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 apr 2015, 11:55

Hej!

Mitt första inlägg här. :)

Jag använder i dagsläget appen Golfshot till min iPhone när jag spelar, i denna eminenta app så kan man efter man slagit mäta längden på slaget som man sedan sparar och anger vilken klubba man använde, denna funktion är väldigt bra!

Men den fungerar bara när man är ute på banan skulle vilja göra detsamma på övningsområdet och mäta upp alla mina klubbor, så frågan är om det finns en gps app som mäter från punkt A till B?

Eller andra förslag? (Vet att kikare finns!! ;))

Tack på förhand!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Tror att det du söker (som gör jobbet både på och utanför banan) inte finns tillgängligt idag. En kikare är det närmsta du kommer.
Vill du göra det på banan rekommenderar jag annars Game Golf som gör allt jobb enkelt för dig.
Delmar78
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 apr 2015, 11:55

Får fixa en själv då och bli rik!! :) :)

Borde finnas en! Bara tryck på en knapp vid punkt A och sen tryck på samma knapp igen när
man är framme vid punkt B.
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Känns inte som rocket science att snickra ihop för Android. Har inte kodat så mycket java i min dag men googlade snabbt och det verkar finnas färdiga moduler för positionering med GPS som borde göra det ganska trivialt, om man lärt sig basic Androidprogrammering. Har gjort lite "hello world" och det verkar inte alltför bökigt om man inte har några anspråk på kartpresentation och liknande i första svängen.
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag har funderat på samma sak och tänkt testa Runkepper. Löpapparna gör ju just det mäter från A-B alltså!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

Min Golf-GPS har en sån funktion. Tryck en gång och se avståndet från den platsen när du rör dig runt.

Finns ju även appar som denna: http://getranger.com/
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

Enklast borde vara att slå ut dina bollar, låt bagen stå kvar där du slår ifrån och ta med dig din avståndskikare till bollarna du slagit ut. Skjut tillbaka mot bagen och voila.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

En bollradar måste väl vara det enklaste och de finns ju från någon tusenlapp upp till 200.000:-.

Då slipper du springa fram och tillbaka.

Jag brukar mäta med kikaren mot något lämpligt och på så vis kan man få en rätt bra uppfattning om hur långt de olika klubborna går.

Eller så kollar du om det finns någon range med ProTracer där du bor.
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

Sandstream skrev:En bollradar måste väl vara det enklaste och de finns ju från någon tusenlapp upp till 200.000:-.

Då slipper du springa fram och tillbaka.

Jag brukar mäta med kikaren mot något lämpligt och på så vis kan man få en rätt bra uppfattning om hur långt de olika klubborna går.

Eller så kollar du om det finns någon range med ProTracer där du bor.
Eftersom att man vill mäta längden med samma boll man spelar med så måste han ändå knalla ut och hämta de 65 bollar han slagit ut för att få ett snitt av 5 bollar med varje klubba. Om han nu inte tränar på en range med den bollen han spelar på.
PatrikJ
Inlägg: 40
Blev medlem: 14 apr 2015, 20:07

Med Golf Frontier GPS kan du mäta dina slag med två enkla tryck.
Lite knivigt att använda på rangen om du inte är ensam ! :D
Driver: Ping G10 Regular FW: Cobra Fly-Z 3 & 5-7 Stiff Järn: TM Speedblade 5-PW Regular Wedgar: 48/10 56/10, 60/8, Putter: Ping Cadence TR Craz-e Boll: Hex Black
Skriv svar