Svensk Golfs "Gör om mig" - vad tycker du?

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

När Svensk Golf i våras tillkännagjorde sitt projekt "Gör om mig" så blev jag väldigt intresserad. Aldrig av att själv delta eller så utan bara intresserad i hur detta skulle gå, vilka spelare som skulle vara med, vilka mål de skulle ha, hur tränare/spelare skulle jobba och hur Svensk Golf skulle använda det i sin tidning. Nu är vi många månader in och även om jag inte följt det direkt slaviskt så kikar jag ändå in på golf.se då och då för att se hur det går för spelarna som är med.

Som instruktör lägger jag mycket fokus på just arbetet mellan tränare/spelare, vilka övningar som väljs, vad de fokuserar på, hur det kommer sig och så vidare. Troligen tittar jag därför på lite annat än vad medelgolfaren ser. Därför vore det roligt att höra vad du tycker om detta projekt? Jag har mina åsikter men tänkte spara på dem ett tag till.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Har inte följt det slaviskt men är inte så imponerad. Känns som att den/de som sänkt sig kunde ha gjort det på egen hand.

Ska jag vara lite cynisk verkar det mest vara ett jippo för att visa upp olika varumärken.
svalle
Inlägg: 176
Blev medlem: 11 jun 2015, 09:37

Sandstream skrev:Har inte följt det slaviskt men är inte så imponerad. Känns som att den/de som sänkt sig kunde ha gjort det på egen hand.

Ska jag vara lite cynisk verkar det mest vara ett jippo för att visa upp olika varumärken.
Det är väl det mesta nu för tiden?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

svalle skrev:Det är väl det mesta nu för tiden?
Jovisst, men jag hade nog hoppats på lite mer framsteg av eleverna och inte så mycket fokus på vilka kläder och utrustning de har.
Användarens profilbild
kimf
Inlägg: 271
Blev medlem: 04 jun 2014, 10:31
Ort: Farsta, Stockholm, Sweden
Kontakt:

Well...blev riktigt sugen på att kasta alla klubbor i bagen och köra en fitting på allt från putter till driver, samt även ett par välutprovade skor. Så sponsorerna är nog nöjda iaf.

Sen själva övningarna och tipsen dom fått känner jag mer som att det är saker man redan sett/hört om man har lite intresse och kollar sidor som golf.com, golfdigest och youtube.

Tycker det har varit alldeles för lite "på banan" tips. Typ spelstrategi och mentala aspekter.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4715
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Det gäller i sådana här projekt att hitta läsarens motsvarigheter och den jag kunde likna mig mest med var kvinnan med det lägsta handikappet men jag tycker inte att projektet har levererat tillräckligt mycket blogginlägg och intressant material tyvärr.

Jag hade hoppats att försökspersonerna skulle vara ännu mer ambitiösa i sitt uppdaterande i sociala medier.
Låt säga att hon hade haft ett twitterkonto och instagramkonto där man kunnat följa utvecklingen hade det varit riktigt kul att följa.
Men det har jag inte sett till några tyvärr.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev:Det gäller i sådana här projekt att hitta läsarens motsvarigheter och den jag kunde likna mig mest med var kvinnan med det lägsta handikappet men jag tycker inte att projektet har levererat tillräckligt mycket blogginlägg och intressant material tyvärr.

Jag hade hoppats att försökspersonerna skulle vara ännu mer ambitiösa i sitt uppdaterande i sociala medier.
Låt säga att hon hade haft ett twitterkonto och instagramkonto där man kunnat följa utvecklingen hade det varit riktigt kul att följa.
Men det har jag inte sett till några tyvärr.
Tror tyvärr att målet har varit att driva trafik till golf.se och att de helt missat det här med sociala medier. Hade varit mycket roligare om deltagarna haft tex en hashtag eller egna Instagram/Twitter/Facebook-konton som man kunnat följa.

Nej, ska de göra om det här projektet nästa år och vill skapa lite intresse har de en del att fundera över.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag var precis inne och kikade på det igen. Personligen tycker jag ju att idén är bra och väldigt rolig tyvärr tycker jag hela grejen faller platt. Som sagt snackas det gärna mycket om sponsorer och rätt grejer men inte känns det som att "vi som tittar in" får lära oss eller förstå så mycket mer.

Därtill har de ur min synpunkt som tränare gjort en enorm tabbe och bortsett från det absolut viktigaste vid en sån här grej där människor ska genomföra något. Människor är lata och bekväma. Arbetet som behövs göras för de flesta av deltagarna tar mycket tid och arbete, spontant känns det som att alla tagit för lätt på det. Hur duktig din tränare än må vara så kan inte hen göra jobbet åt dig.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:Jag var precis inne och kikade på det igen. Personligen tycker jag ju att idén är bra och väldigt rolig tyvärr tycker jag hela grejen faller platt. Som sagt snackas det gärna mycket om sponsorer och rätt grejer men inte känns det som att "vi som tittar in" får lära oss eller förstå så mycket mer.

Därtill har de ur min synpunkt som tränare gjort en enorm tabbe och bortsett från det absolut viktigaste vid en sån här grej där människor ska genomföra något. Människor är lata och bekväma. Arbetet som behövs göras för de flesta av deltagarna tar mycket tid och arbete, spontant känns det som att alla tagit för lätt på det. Hur duktig din tränare än må vara så kan inte hen göra jobbet åt dig.
En enkel lösning hade varit att välja ut tränare med geografisk spridning och valt ut deltagare som bodde i närheten. Det hade garanterat gett bättre resultat och bättre material för oss andra att ta del av.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Helt klart hade det gjort en skillnad. Detta år verkar det som de har väldigt begränsat med kontakt med sin tränare eller är jag petig?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skriv svar