Svensk Golfs "Gör om mig" - vad tycker du?

Här snackar vi allmänt om golf...
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Rätt värdelöst. Mats har sänkt sig 1,2, ewa 0. Katarina vet jag inte men postade senast en 9hålare på -1 vilket knappast är wow på 5-6hcp. Mattias från 23-14hcp. Den enda personen som faktiskt har sänkt sig en del och även postat mycket klipp på svingen.

Med andra ord verkar det inte vara sådär jätte seriöst.
Lasse
Inlägg: 1
Blev medlem: 24 aug 2015, 15:39

När jag hörde talas om detta projekt tyckte jag det var en fantastisk idé och sökte faktiskt själv. Det var väl inte så överraskande att jag inte blev utvald men såg ändå med spänning fram emot att följa deltagarna och projektet, vilket jag också gjort.
Jag blev dock mycket förvånad över respektive persons låga eller luddiga målsättningar (förutom Mats) men kanske främst av den hittills låga träningsdos som åtminstone inläggen antyder. Samtliga personer verkar också ha, som flera andra skrivit här, alldeles för lite kontakt med sina tränare.
Jag har full förståelse för att det är svårt att göra förändringar och jag vet inte om jag själv skulle ha lyckats nå mina mål om jag fått vara med men jag vet att jag skulle ha slitit hårt och låtit det framgå, om inte annat så utav respekt till alla sökande som skulle givit allt och som inte fick chansen.
Mental träning hade också varit intressant.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag ska faktiskt göra något liknande med fyra av mina medlemmar i vinter. Men vi ska träffas en gång i veckan från november till april inomhus.
Jag hade tänkt vara så kaxig att jämföra mig lite grann med Gör Om Mig.
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Hur går det för dom på forumet som du hjälper?
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Erikxson skrev:Hur går det för dom på forumet som du hjälper?
Det började starkt från samtliga inblandade men har väl successivt avtagit, stor del för att jag hade en extremt hektisk juli månad. Men jag tror jag hjälpt dem en del.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MaxP skrev:
Erikxson skrev:Hur går det för dom på forumet som du hjälper?
Det började starkt från samtliga inblandade men har väl successivt avtagit, stor del för att jag hade en extremt hektisk juli månad. Men jag tror jag hjälpt dem en del.
Jag har aldrig i min karriär slagit så många rundor under 80 slag som jag gjort i år! Klar förbättring skulle jag säga.




Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Senast i går gav Svensk Golf sig själva en klapp på ryggen med en intervju av en kille som sänkt sig med hjälp av de tips som tränarna i GOM gett sina elever. Det kanske bevisar att mycket av den eventuella framgången hänger på eleven och inte bara på tränarna.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:Senast i går gav Svensk Golf sig själva en klapp på ryggen med en intervju av en kille som sänkt sig med hjälp av de tips som tränarna i GOM gett sina elever. Det kanske bevisar att mycket av den eventuella framgången hänger på eleven och inte bara på tränarna.
Jag såg också den nu i morse, sätter det deras projekt i ännu konstigare perspektiv när spelare som inte ens är med får bättre resultat av det? ;)
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Sandstream skrev: Det kanske bevisar att mycket av den eventuella framgången hänger på eleven och inte bara på tränarna.
Man kan bli tränad av världens bästa tränare men ändå inte komma någonstans, otroligt mycket hänger på hur eleven tränar. Peter kan ha tränat/spelat 5 gånger mera än de som är i gör om mig.

Lite roligt är det ändå.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

trippelhej skrev:
Sandstream skrev: Det kanske bevisar att mycket av den eventuella framgången hänger på eleven och inte bara på tränarna.
Man kan bli tränad av världens bästa tränare men ändå inte komma någonstans, otroligt mycket hänger på hur eleven tränar. Peter kan ha tränat/spelat 5 gånger mera än de som är i gör om mig.

Lite roligt är det ändå.
Självfallet är det så att eleven gör den stora skillnaden. Men det är just där jag ser problemet när Golf.se lägger upp artikeln, för den som inte inser hur stor roll eleven har kommer sitta att tänka "vad fan ska jag med en tränare till?". Det tror jag åtminstone.
Skriv svar