Adidas planerar sälja av golfmärken!

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
svalle
Inlägg: 176
Blev medlem: 11 jun 2015, 09:37

Jag skulle nog tjäna någon meter på att byta driver. Kör med min gamla R9:à :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

svalle skrev:Jag skulle nog tjäna någon meter på att byta driver. Kör med min gamla R9:à :)
Ärligt talat så tror jag inte jag har tjänat några meter sen jag bytte från min R9:a, då har jag haft, R1, JPX EZ och nu 915. Det som man har tjänat på är hur pass mycket rakare dom är iaf JPXn var otroligt vänlig när man inte hade 100% träff i sweetspoten.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
svalle
Inlägg: 176
Blev medlem: 11 jun 2015, 09:37

Erikxson skrev:
svalle skrev:Jag skulle nog tjäna någon meter på att byta driver. Kör med min gamla R9:à :)
Ärligt talat så tror jag inte jag har tjänat några meter sen jag bytte från min R9:a, då har jag haft, R1, JPX EZ och nu 915. Det som man har tjänat på är hur pass mycket rakare dom är iaf JPXn var otroligt vänlig när man inte hade 100% träff i sweetspoten.
Skulle behöva en som går rakt bär jag träffar tån. Händer inte ofta men missar jag så missar jag på tån.
Skulle framförallt behöva ett annat skaft då jag slår otroligt högt med det jag har idag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

donballe skrev:
Getinthehole skrev:Är inget fan av TM direkt. Dom klubbor jag haft eller testat har knappast varit något extra. Speciellt inte så extra att jag betalar 5700kr för deras R15 TP driver. Inte konstigt det går dåligt när dom sätter sådana priser...

5700 mot konkurresterna som tar 3400-3800kr för sina tour/pro drivers. Diffar på ca. 2000kr. Visst hade TM haft någon speciell teknik med eget patent på drivern och den verkligen var något speciellt...men den känns som ett enda stort gäsp...ett dyrt sådant.

Tror dom har för mycket olika modeller och släpper för ofta med. Kostnaderna för det kan knappast täcka inkomsterna från det.

Dyrt överskattat märke imo. Nog fler som håller med tanke på att det går så dåligt...
Callaway DBD kostar 5000kr, Nike Flex 4200, Titleist 915 4500 och Fly-Z+ 4000kr. Callaway Big Bertha Alpha 816 kommer även den kosta 5500.. Och 5000 Great Big Bertha.

Ingen så billig som du skriver. Sen har väl TaylorMade bara två modeller på driver? Och båda finns i TP. R15 och Aeroburner.

Jag är absolut ingen fanboy men många hatar helt i onödan och på felaktiga grunder.
Finns ju även Callaway XR och Cobra Fly Z som är lägre prisatta, antar att TM har liknande?.
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Erikxson skrev:
svalle skrev:Jag skulle nog tjäna någon meter på att byta driver. Kör med min gamla R9:à :)
Ärligt talat så tror jag inte jag har tjänat några meter sen jag bytte från min R9:a, då har jag haft, R1, JPX EZ och nu 915. Det som man har tjänat på är hur pass mycket rakare dom är iaf JPXn var otroligt vänlig när man inte hade 100% träff i sweetspoten.
Jag håller med, hade en Callaway x hot bytte till Cobra s2 och just nu Zero Limits. Förutom känsla så är och möjligtvis lite riktning så är längdskillnaden noll.
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

Getinthehole skrev:
donballe skrev:
Getinthehole skrev:Är inget fan av TM direkt. Dom klubbor jag haft eller testat har knappast varit något extra. Speciellt inte så extra att jag betalar 5700kr för deras R15 TP driver. Inte konstigt det går dåligt när dom sätter sådana priser...

5700 mot konkurresterna som tar 3400-3800kr för sina tour/pro drivers. Diffar på ca. 2000kr. Visst hade TM haft någon speciell teknik med eget patent på drivern och den verkligen var något speciellt...men den känns som ett enda stort gäsp...ett dyrt sådant.

Tror dom har för mycket olika modeller och släpper för ofta med. Kostnaderna för det kan knappast täcka inkomsterna från det.

Dyrt överskattat märke imo. Nog fler som håller med tanke på att det går så dåligt...
Callaway DBD kostar 5000kr, Nike Flex 4200, Titleist 915 4500 och Fly-Z+ 4000kr. Callaway Big Bertha Alpha 816 kommer även den kosta 5500.. Och 5000 Great Big Bertha.

Ingen så billig som du skriver. Sen har väl TaylorMade bara två modeller på driver? Och båda finns i TP. R15 och Aeroburner.

Jag är absolut ingen fanboy men många hatar helt i onödan och på felaktiga grunder.
Var inne på dormy och tog sortera efter pris. Dom tar inga 4200 för fly-z+ eller Nike flex iaf.

Oavsett så är det 1500 spänn ändå om dom skulle kosta det.

Nåja. Jag är inte ett fan av märket som är ganska tydligt o vet många som är av samma åsikt om att det är dyrt och överskattat.

Hade inte sagt nåt om dom haft något eget eller något wow som Callaway när big bertha kom en gång i tiden. Då var det något speciellt och folk betalade för det med.

Hellre kvalité än kvantitet.
Vill inte vara någon besserwisser, men är du säker på att du kollade noga när du var inne på Dormy?
flyz.jpg
flyz.jpg (52.01 KiB) Visad 6536 gånger
nikeflex.jpg
nikeflex.jpg (48.5 KiB) Visad 6536 gånger
Något eget wow har dom ju definitivt haft, det var dom som först kom med den moderna trenden med tyngdpunkten lågt och långt fram för lågt spinn. Den tekniken som alla de stora använder sig av i dagsläget.
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

trippelhej skrev:
donballe skrev:
Getinthehole skrev:Är inget fan av TM direkt. Dom klubbor jag haft eller testat har knappast varit något extra. Speciellt inte så extra att jag betalar 5700kr för deras R15 TP driver. Inte konstigt det går dåligt när dom sätter sådana priser...

5700 mot konkurresterna som tar 3400-3800kr för sina tour/pro drivers. Diffar på ca. 2000kr. Visst hade TM haft någon speciell teknik med eget patent på drivern och den verkligen var något speciellt...men den känns som ett enda stort gäsp...ett dyrt sådant.

Tror dom har för mycket olika modeller och släpper för ofta med. Kostnaderna för det kan knappast täcka inkomsterna från det.

Dyrt överskattat märke imo. Nog fler som håller med tanke på att det går så dåligt...
Callaway DBD kostar 5000kr, Nike Flex 4200, Titleist 915 4500 och Fly-Z+ 4000kr. Callaway Big Bertha Alpha 816 kommer även den kosta 5500.. Och 5000 Great Big Bertha.

Ingen så billig som du skriver. Sen har väl TaylorMade bara två modeller på driver? Och båda finns i TP. R15 och Aeroburner.

Jag är absolut ingen fanboy men många hatar helt i onödan och på felaktiga grunder.
Finns ju även Callaway XR och Cobra Fly Z som är lägre prisatta, antar att TM har liknande?.
Japp, det gör det. TMag har en motsvarande linje i Aeroburner. Och den finns i vanlig och TP. Precis som tex Callaway's XR finns i vanlig och PRO.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Getinthehole skrev:Nåja. Jag är inte ett fan av märket som är ganska tydligt o vet många som är av samma åsikt om att det är dyrt och överskattat.

Hade inte sagt nåt om dom haft något eget eller något wow som Callaway när big bertha kom en gång i tiden. Då var det något speciellt och folk betalade för det med.

Hellre kvalité än kvantitet.
Precis som det finns dem som anser att Audi och BMW är dyra och överskattade märken när Volvo finns. Smaken är som baken.

TaylorMade var väl dem som drog igång fokuseringen på lågt spinn med låg COG och de andra tillverkarna tog efter. Har inte sett några större nyheter från de andra tillverkarna de senaste åren.

R15 är deras toppmodell och vill man ha något billigare och mer "prisvärt" finns ju Aeroburner.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

donballe skrev: Något eget wow har dom ju definitivt haft, det var dom som först kom med den moderna trenden med tyngdpunkten lågt och långt fram för lågt spinn. Den tekniken som alla de stora använder sig av i dagsläget.
Glöm inte den vita färgen ;)
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

MaxP skrev:
donballe skrev: Något eget wow har dom ju definitivt haft, det var dom som först kom med den moderna trenden med tyngdpunkten lågt och långt fram för lågt spinn. Den tekniken som alla de stora använder sig av i dagsläget.
Glöm inte den vita färgen ;)
Men blev den vita drivern verkligen en trend? Jag kan inte minnas att någon annan av dom stora tillverkarna hoppade på det tåget. Bara att Callaway kom med sin uDesign där du kan välja färg själv på huvudet och Cobra släppte sina modeller i ett par olika färger. Men ingen som släppte bara i vitt, som TaylorMade. Jag tycker mer att det var ett kännetecken för TaylorMade än en trend. Personligen tycker jag att det var ett väldigt smart drag, det skapade en hype kring deras drivers.

:D
Skriv svar