TeeApp

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Don Canard
Inlägg: 3
Blev medlem: 20 sep 2015, 20:37

Hej

Jag har varit med och utvecklat en app för golfspelare som fungerar som ett tävlings community där man över en säsong tävlar mot sina vänner via en leaderboard.

Man samlar sina vänner och bygger sin egen leaderboard, sen använder man appen som scorekort så att poäng och statistik kan samlas i den egna profilen.

Denna app finns nu endast för iPhone i Sverige och jag skulle behöva användare som testar och belastar systemet, jag hoppas kunna hitta det här.

för mer info besök gärna vår Facebook sida eller följ oss på instagram:

https://instagram.com/teeappofficial/

https://www.facebook.com/TeeApp

Med vänlig hälsning, Don Canard
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Tjena Don,

För den någon sorts statistik i appen eller håller den sig till score?

//MaxP
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

MaxP skrev:Tjena Don,

För den någon sorts statistik i appen eller håller den sig till score?

//MaxP

"Statistik
När du registrerar din score samlar du in underlag för en personlig, utförlig statistik. Se snittslag, var du spelar bäst och vilka slag du behöver öva mer på. Var på banan gör du dina dubbelbogeys, hur ofta får du par på par femmorna och hur många birdies gör du på en säsong? Få även tillgång till dina vänners statistik."



Verkar som en bra app, sitter dock med en windows phone just nu, får se om man får sig en iPhone 6s nu i början på oktober. Isåfall skulle jag gärna testa appen.
Vad är skillnaden med PRO versionen?
Kan man välja vad leaderboarden ska ranka efter t.ex poäng, slag, birdies osv. ?
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Ursäkta otydlig fråga - jag tänkte snarare åt hållet med fairwayträffar, greenträffar, antal puttar, ups and down osv.
Don Canard
Inlägg: 3
Blev medlem: 20 sep 2015, 20:37

Det är i PRO som man får tillgång till statistiken både vänners och ens egen samt möjlighet att se vänners score live och gå in i andras scorekort.

Inte i nu läget, har faktiskt inte funderat över det men det låter kul så det kommer vi titta på.

Statistiken som förs är sådan som man kan utläsa av scoren dvs antal slag/hål det här presenteras i antal och %, dels hur många % av dina par gör du på par5 och hur många % par gör du på par4. Vi får även fram snittpoäng.

/Calle "Don Canard"
Don Canard
Inlägg: 3
Blev medlem: 20 sep 2015, 20:37

Hej!

Ändringar är gjorda i "free" versionen och det är nu möjligt att följa vänner "Live" och se deras signerade scorekort. Du kan även se dina egna gamla scorekort.

http://teeapp.golf/ios


/Calle
mannbrink
Inlägg: 45
Blev medlem: 10 mar 2016, 19:48

Riktigt rolig app! Synd bara att den endast fanns till Iphone.
Får avvakta och se om det släpps till Android.
Driver Titleist D2 915 10.5
FW Callaway Big Bertha Alpha 18
Hybrid Titleist 818 H1 21
Järn Nike VR PRO Combo 4-PW
Wedgar Cleveland 588 RTX 2.0. 52/58 grader
Putter Odyssey Metal x 7
Skriv svar