Hur nära ”får” flaggan stå foregreen?

Här snackar vi golfregler...
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Iarwain skrev: 01 jun 2020, 08:19
Niklas skrev: 01 jun 2020, 08:05 Spelade Brollsta igår igen och det var de vanliga U.S Open flaggplaceringarna. Den absolut dummaste var på hål 16 där man den stod så långt bak och till vänster att man inte kunde putta förrän gruppen framför hade slagit ut från tee på hål 17. Att sätta flagga på ett sånt ställe en fullbokad söndag visar att man inte har full koll på vad man håller på med.

Med de flaggorna och byiga, kraftiga vindar tog de väldigt mycket tid. Att det var hålpipar och dressat gjorde ju inte flagg-placeringarna mer logiska direkt....
Du funderar inte på om det finns en tanke från banpersonalens sida att kanske skydda de mer slitna områdena för att låta dressning och hålpipning få största möjliga effekt där det slits mest?
Hade flaggorna inte stått på ungefär samma ställe varje gång jag spelat där hade jag funderat på det ;). Men en tanke är ju att det inte blir lika många nedslagsmärken när de sätter de nära kanten.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Som sagt, banpersonalen på Brollsta, kan omöjligt spela golf själva. De sämsta flaggplaceringarna jag sett i år.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sandstream skrev:Som sagt, banpersonalen på Brollsta, kan omöjligt spela golf själva. De sämsta flaggplaceringarna jag sett i år.
Det är problemet. Snubbarna spelar inte själva så de har noll spelförståelse.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:
Sandstream skrev:Som sagt, banpersonalen på Brollsta, kan omöjligt spela golf själva. De sämsta flaggplaceringarna jag sett i år.
Det är problemet. Snubbarna spelar inte själva så de har noll spelförståelse.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Vissa klubbar har krav på att barnarbetare ska ha eller ta ett grönt kort, det är nog ingen dum idé.

Sent from my oversized electric scorecard using Svensktgolfforum mobile app

WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
svalle
Inlägg: 176
Blev medlem: 11 jun 2015, 09:37

joakim.pekkari skrev: 05 jun 2020, 12:05
JohanAdministratör skrev:
Sandstream skrev:Som sagt, banpersonalen på Brollsta, kan omöjligt spela golf själva. De sämsta flaggplaceringarna jag sett i år.
Det är problemet. Snubbarna spelar inte själva så de har noll spelförståelse.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Vissa klubbar har krav på att barnarbetare ska ha eller ta ett grönt kort, det är nog ingen dum idé.

Sent from my oversized electric scorecard using Svensktgolfforum mobile app
Där har vi på Hulta nog haft tur de senaste åren. Innan nuvarande course manager som det så fint heter så hade vi en snubbe med +hcp och nuvarande ligger runt 1 i hcp. Så de har rätt bra koll på hur det ska vara för att det ska vara bra. Ibland blir det dock inte alltid helt 100, men 98/100 gånger så finns det inget att klaga på när det gäller den biten iaf.
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
Skriv svar