Golfamericano

Här snackar vi golfregler...
golfcup
Inlägg: 3
Blev medlem: 23 maj 2020, 09:24
Kontakt:

Golfamericano är en ny spelform för golf. Matcherna i Golfamericano spelas mellan två spelare (eller två par) om varje enskilt hål, där det gäller att spela hålet på färre antal slag än motspelaren. Vinner du hålet så får du två poäng, blir det samma antal slag på ett hål så får båda spelarna en poäng. Nio hål spelas alltså om 18 poäng och 18 hål om 36 poäng. En match kan således sluta 30-6. Matchresultatet blir alltså summan av poängen på varje hål. Poängen räknas ihop från matcherna och sammanställs i en tabell.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

golfcup skrev:Golfamericano är en ny spelform för golf. Matcherna i Golfamericano spelas mellan två spelare (eller två par) om varje enskilt hål, där det gäller att spela hålet på färre antal slag än motspelaren. Vinner du hålet så får du två poäng, blir det samma antal slag på ett hål så får båda spelarna en poäng. Nio hål spelas alltså om 18 poäng och 18 hål om 36 poäng. En match kan således sluta 30-6. Matchresultatet blir alltså summan av poängen på varje hål. Poängen räknas ihop från matcherna och sammanställs i en tabell.
Har du kommit på den varianten själv?
När tycker du att den passar?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Min känsla är att det är ett poängsystem för matchspel, eller tänker jag fel?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar