Bra golfdokumtärer

Här snackar vi allmänt om golf...
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

Tjaba!

Jag är en som gillar dokumentärer, och eftersom det mesta i mitt liv just nu handlar om golf, söker jag efter precis det som trådnamnet säger - golfdokumtärer! :shock:

Ös på, allt är välkommet.

Det kanske redan finns en tråd där jag hittar sådana (förutom youtube-tråden), men då får Johan flytta/radera detta inlägg.

Tack på förhand.

//Linus
Foooore!
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

Getinthehole skrev:Om du inte sett filmen om Seve Ballesteros så rekommenderar jag den starkt.

Seve the movie.

Sen finns det en på youtube med där Gary Lineker är värd och det.är om Seve. Men filmen är fantastisk. Se den!

Grymt, det ska jag kolla! Båda två !
Foooore!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Getinthehole skrev:Om du inte sett filmen om Seve Ballesteros så rekommenderar jag den starkt.

Seve the movie.

Sen finns det en på youtube med där Gary Lineker är värd och den är väl värd att se med.

Sen finns det en på Netflix som heter "The short game". Man följer unga golfare som är rejäla talanger. Inte sett hela, tyckte det var lite väl mycket press på ungarna. Men har bra betyg så är säkert sevärd.
Finns det någon mer bra dokumentär om golf än Seve the Movie?
Jag har sett otaliga känns det som och det är svårt att bli intresserad. The Short Game trodde jag ärligt talat mer om, men det kändes som den föll lite platt.
Användarens profilbild
johanskold
Inlägg: 173
Blev medlem: 08 feb 2016, 18:05

Det finns väl en eller flera Tiger Woods-dokumentärer? Och nån om Jack också om jag minns rätt. Har inte googlat.

Men det är ju inte riktigt som basketens dokumentärer med Once Brothers och Reggie Lewis vs the Knicks, som två givna höjdpunkter. DÄR snackar vi sportdokumentärer!
Hemmaklubb: Täby GK
Twitter: http://www.twitter.com/johanskold

Kolla på veckoaktuella golftalkshowen Tee Party som jag leder http://teeparty.se!
Och följ Tee Party på Instagram:http://www.instagram.com/teeparty.se
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Den här kommer bli bra!

MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Getinthehole skrev:
MaxP skrev:
Getinthehole skrev:Om du inte sett filmen om Seve Ballesteros så rekommenderar jag den starkt.

Seve the movie.

Sen finns det en på youtube med där Gary Lineker är värd och den är väl värd att se med.

Sen finns det en på Netflix som heter "The short game". Man följer unga golfare som är rejäla talanger. Inte sett hela, tyckte det var lite väl mycket press på ungarna. Men har bra betyg så är säkert sevärd.
Finns det någon mer bra dokumentär om golf än Seve the Movie?
Jag har sett otaliga känns det som och det är svårt att bli intresserad. The Short Game trodde jag ärligt talat mer om, men det kändes som den föll lite platt.
Har inte så bra koll mer än på dom jag skrev.

Vilka har du sett? Verkar inte finnas så mycket dokumentärer/filmer om golf. Förutom typ happy gilmore, tin cup och dom.

Konstigt med tanke på hur populär sporten är. Borde gå att göra filmer/dokumentärer om typ Ben Hogan. Film om dom tre...nicklaus, palmer och player.
Jag har sett ett par försök men inget jag lagt på minnet. Jag tror att golfen gör sig ganska dålig som dokumentärmaterial. Jämför vi känslorna med hockey eller fotboll så är det ju annorlunda.

Mycket härligare med vi mot dom, eller vi mot alla. Än som det blir i golfen, hen mot hen, hen, hen, hen och hen. Ja ni kanske förstår.

Med det sagt håller jag med om att TW, Hogan och Sörenstam alla hade gjort sig bra som material för en ordentlig dokumentär.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Getinthehole skrev:
MaxP skrev:
Jag har sett ett par försök men inget jag lagt på minnet. Jag tror att golfen gör sig ganska dålig som dokumentärmaterial. Jämför vi känslorna med hockey eller fotboll så är det ju annorlunda.

Mycket härligare med vi mot dom, eller vi mot alla. Än som det blir i golfen, hen mot hen, hen, hen, hen och hen. Ja ni kanske förstår.

Med det sagt håller jag med om att TW, Hogan och Sörenstam alla hade gjort sig bra som material för en ordentlig dokumentär.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vet inte, är kluven. En bra dokumentär är bra producerad och välgjord. Bara det finns en intressant historia så spelar det inte så stor roll om det är en individ eller ett lag som porträtteras.

En individ kan ju va jag mot dom. Typ som när Annika spelade mot männen. Men om vi ändå ska ta det som exempel vore det kul med en dokumentär om Ryder Cup.

Jag hoppas på fler dokumentärer, som Johan posta ovan och som jag läst om är Daly dokumentären som kommer snart. Den kan nog bli bra. Han är minst sagt en intressant individ med massa upp och nedgångar.

En annan dokumentär som jag kom på nu som hade varit sjukt kul enligt mig iaf är en dokumentär om Ivor Robson. Han har nog en och annan kul anekdot ;)
Den om Solheim Cup, "lets make history" tyckte jag var bra! :) inte en jätteproduktion men jag fick iaf känslan som jag får när jag själv tävlar och har varit i final/toppen av något. Det är för mig det viktiga i en sportdokumentär. Att jag får känsla av att vara där med laget!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Nu är första trailern för John Daly-dokumentären här! Någon mer än jag som ser fram emot den?

http://www.espn.com/video/clip?id=17711142
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Nu är första trailern för John Daly-dokumentären här! Någon mer än jag som ser fram emot den?

http://www.espn.com/video/clip?id=17711142
Tror den kommer bli mycket intressant att se!
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Han passar så bra i en doukmentär, bråkigt liv och oönskad i på touren när han slog igenom.
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Skriv svar