I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Idag har jag kollat igenom utrustningen och tvättat klubborna inför min första tävling på 2 år.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Idag ska jag spela golf igen! Det är två veckor sedan sist, har inte funnits tid helt enkelt. Men jag har en ny putter i bagen, ska bli spännande att se hur det går med den.

Ser dock ut att blåsa lite mycket...
/ HE
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

.. har jag köpt nya järn med inbyggd ”hjälp” och grafitskaft.
Testade riktigt fläskiga hybridjärn häromdan och insåg att det som ser riktigt urkigt ut kan leverera ändå. Gick medelvägen o köpte ny teknik maskerat som tour-järn men med gubbaskaft.
(Har ju xx antal set skaft om jag vill byta).

Egon
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Idag spelade jag en morgonrunda och jag har aldrig spelar sämre golf.

Planerar revansch till kvällen.
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Idag väntar man med spänning om min nya Shot Scope PRO LX+ kanske kan dyka upp idag eller om man får avvakta tills imorgon.

Står att det ska bli riktigt ruskväder under kvällen, hoppas det kanske inte dyker upp så man kan åka upp och träna lite på banan 🏌️‍♂️


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Idag väntar jag på att få min Ping B61 putter levererad.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Idag gick det åt helvete igen men drivern hittade tillbaka lite dom sista fyra hålen efter bra utslag på 15e.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Igår spelade jag första tävlingen för året. Gick typ ok. Slog bra järnslag för första gången i år på banan. Men det var lite speciell spelform med blandade spelformer i lag. Och jag avskyr verkligen alla former av foursome och greensome. Men det var scramble i 6 hål, bästboll i 6 hål för att sedan avslutas med Irish greensome. Fick ett bra resultat i bästbollen, uselt i de andra två.
Hcp: ~12
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Niklas skrev: 10 jun 2022, 06:31 Igår spelade jag första tävlingen för året. Gick typ ok. Slog bra järnslag för första gången i år på banan. Men det var lite speciell spelform med blandade spelformer i lag. Och jag avskyr verkligen alla former av foursome och greensome. Men det var scramble i 6 hål, bästboll i 6 hål för att sedan avslutas med Irish greensome. Fick ett bra resultat i bästbollen, uselt i de andra två.
Det är kanske en bisak men jag kommer ihåg då golf var ”mer” golf och en sån här tävling bestod av bästboll, greensome och foursome.

Vi har tävling inbokad tills imorgon men då det är greensome så verkar det inte bli tillräckligt med deltagare. För svårt, tycker många. Är inte golf menar att vara svårt för de som inte kan spelet?
Om det sen tycks vara ”för svårt” håller man på med rätt sport då?

Egon
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Egon skrev: 10 jun 2022, 10:48
Niklas skrev: 10 jun 2022, 06:31 Igår spelade jag första tävlingen för året. Gick typ ok. Slog bra järnslag för första gången i år på banan. Men det var lite speciell spelform med blandade spelformer i lag. Och jag avskyr verkligen alla former av foursome och greensome. Men det var scramble i 6 hål, bästboll i 6 hål för att sedan avslutas med Irish greensome. Fick ett bra resultat i bästbollen, uselt i de andra två.
Det är kanske en bisak men jag kommer ihåg då golf var ”mer” golf och en sån här tävling bestod av bästboll, greensome och foursome.

Vi har tävling inbokad tills imorgon men då det är greensome så verkar det inte bli tillräckligt med deltagare. För svårt, tycker många. Är inte golf menar att vara svårt för de som inte kan spelet?
Om det sen tycks vara ”för svårt” håller man på med rätt sport då?

Egon
Greensome är säkert kul om man spelar med rätt person, det gjorde inte jag. Ja, det är elakt, men att spela på på hans utslag som inte nått fram till fairway eller se honom sumpa mitt utslag mitt från fairway ger inte mig något som kan liknas vid kul. Nej, han håller nog inte på med rätt sport. Eller spelar iaf inte från rätt tee.
Hcp: ~12
Skriv svar