I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
swakejake
Inlägg: 1
Blev medlem: 11 apr 2023, 11:02

Ska bli sjukt kul med att säsongen startar. Tror och hoppas att vintern varit relativt skonande för mina lokala banor (Örebro), och hoppas på en riktigt härlig säsong.

Finns det några spelare här på forumet i Örebro? Jag saknar spelpolare sen jag flyttade hit förra året..
WITB
Driver: Callaway Mavrik m Stiff
Hybrid 4: Spalding från föregående bag
Järn: Taylormade P790 m ex stiff
Wedgar: Callaway MD5 Jaws
Putter: Odyssey White Hot OG Seven med tjockt grepp.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag blev det två hinkar på Golfcenter Danderyd på lunchen. Jag körde en övning i Golf Guru-appen som hette Pressure Practice med with Lee Crombleholme.
Övningen går ut på att ta ut tre olika mål med en landningszon runtom och sedan lyckas landa tre bollar i zonen innan du får gå vidare till nästa steg. Första är 100 yards, andra 150 yards och tredje är driver. Väldigt bra övning för att träna med spellikt.
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

JohanAdministratör skrev: 11 apr 2023, 13:16 Idag blev det två hinkar på Golfcenter Danderyd på lunchen. Jag körde en övning i Golf Guru-appen som hette Pressure Practice med with Lee Crombleholme.
Övningen går ut på att ta ut tre olika mål med en landningszon runtom och sedan lyckas landa tre bollar i zonen innan du får gå vidare till nästa steg. Första är 100 yards, andra 150 yards och tredje är driver. Väldigt bra övning för att träna med spellikt.
Fast driver låter ju lite overkill att ha en zon för. Tänker mer att det är en bra övning för scoringklubborna (8-LW).
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

svingit skrev: 11 apr 2023, 13:20
JohanAdministratör skrev: 11 apr 2023, 13:16 Idag blev det två hinkar på Golfcenter Danderyd på lunchen. Jag körde en övning i Golf Guru-appen som hette Pressure Practice med with Lee Crombleholme.
Övningen går ut på att ta ut tre olika mål med en landningszon runtom och sedan lyckas landa tre bollar i zonen innan du får gå vidare till nästa steg. Första är 100 yards, andra 150 yards och tredje är driver. Väldigt bra övning för att träna med spellikt.
Fast driver låter ju lite overkill att ha en zon för. Tänker mer att det är en bra övning för scoringklubborna (8-LW).
Helt rätt, med drivern var det snarare en fairway man skulle visualisera.
Sohlberg
Inlägg: 232
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

swakejake skrev: 11 apr 2023, 11:13 Ska bli sjukt kul med att säsongen startar. Tror och hoppas att vintern varit relativt skonande för mina lokala banor (Örebro), och hoppas på en riktigt härlig säsong.

Finns det några spelare här på forumet i Örebro? Jag saknar spelpolare sen jag flyttade hit förra året..
Hej!
Välkommen till Örebro.
Jag bor just nu i Örebro(flyttar dock snart till Kumla) och jag spelar oftast på Mosjö(som öppnar idag) men ibland på Gustavsvik(öppnar förmodligen nästa helg)

Om du saknar spelkompisar gå gärna med herrgolfen antingen på g-vik eller på Mosjö:

https://orebrogolf.se/tavla/herr.html

Själv spelar jag på herrgolfen på Mosjö. Är veckotävlingar på ett lättsamt sätt och en väldigt trevligt sätt att träffa andra golfare.
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Sohlberg
Inlägg: 232
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Första nio hålsrundan avklarad. Gick på ett över par.
Banan i helt okej skick.
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Idag öppnade rangen och 9-hålsbanan på Johannesberg.

Jag kör med en rätt öppen uppställning. Målet är den gula flaggan till höger om mig som man kan se fladdra på avstånd.
Svingen kändes helt ok. Var bra att se hela bollflykten som man inte ser i simulatorgolf.

WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Första rundan idag för året. Enkla par på de två första hålen vilket var över förväntan. Sedan gick det sämre, men hade bra bollträff hela dagen. Men eftersom gräset inte växer är det extremt svårt att chippa för gick inte att använda bounce i ruffen och de kala fläckarna på greenerna gjorde puttning lite lotteri. Fick ändå i en birdie iaf och 9 GIR. Väldigt blåsigt och mot på alla långa par fyra och fem vilket var lite tråkigt.

Men vad kul att man kan spela igen efter den längsta vintern någonsin!

Imorgon utprovning med Titleist för ny driver. Jag kommer endast köpa om jag ser en betydande förbättring så det blir spännande.
Hcp: ~12
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Niklas skrev: 15 apr 2023, 21:37
Imorgon utprovning med Titleist för ny driver. Jag kommer endast köpa om jag ser en betydande förbättring så det blir spännande.
Hoppas du hittar nåt.
Många svär över titleist’s förträfflighet de senaste åren. De var lite frånsprungna av TM och Callaway under nästan hela 10-talet.

Egon
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Egon skrev: 16 apr 2023, 08:49
Niklas skrev: 15 apr 2023, 21:37
Imorgon utprovning med Titleist för ny driver. Jag kommer endast köpa om jag ser en betydande förbättring så det blir spännande.
Hoppas du hittar nåt.
Många svär över titleist’s förträfflighet de senaste åren. De var lite frånsprungna av TM och Callaway under nästan hela 10-talet.

Egon
Nej, det gjorde jag inte tyvärr. Med min Callaway XR16 kan jag hitta mitten av klubban ganska ofta och slå en lätt draw.

Kunde varken hitta mitten av klubbhuvudet eller slå rakt med någon kombination av huvud eller skaft. Men jag kunde det med gamla klubban precis innan. Allt blev push fade med Titleist. Utprovaren tyckte jag skulle ta en lektion. Men fungerar ju med den gamla klubban. Fick ut mer längd, men han ställde upp en grad, kan jag göra med min gamla driver också. Bra, nu sparar jag massa pengar.
Hcp: ~12
Skriv svar