I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

IMG_2023.JPG
IMG_2023.JPG (242.51 KiB) Visad 1142 gånger

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Idag var jag hos Wallins Golfworks och provade ut Woods. Det blev både en 15 gr FW3:a med Xcaliber Superlite FW Stiff på 60g och en 19 gr hybrid med ett Wishon Red stiff på 80g. Båda från tillverkaren Krank. Sen testade jag en Krank 7,5 gr driver med ett Xaliber Avalon 5 (50g) Tour Stiff och den presterade bättre än min Stealth driver. Så det blev att beställa en sådan med. Så nu har jag alla Woods från Krank i bagen. Stealth:en kommer åka ur bagen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
robin.palmkvist
Inlägg: 127
Blev medlem: 02 feb 2019, 15:38

Idag spelade jag Barsebäck För första gången. Bara varit där och kollat på ET tävlingar för en massa år sedan.
Spelade Ocean (gamla Masters) och får nog säga att det är den i särklass finaste banan jag spelat. Helt fantastiskt skick på alla ställen på banan (även ute bland träden Bild).
Första 9 gick riktigt uselt, skramla ihop 12p. Försökte spela den banan som jag spelar hemma banan, slå ut med driver för att få de perfekta längderna på inspelen på andra/tredje slaget. Gick inte alls bra.
Ändrade taktik på sista 9, försökte spela mycket med FW3 och H3 på utslagen, blev lite längre andra/tredje slag in mot green men när man ligger på fairway är det otroligt mycket lättare Bild så 22p sista 9 (2 över banans par) är jag väldigt nöjd med.

Överlag otroligt rolig och fin bana. Lätt värt 1200kr en gång om året!

Bild

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
---------------‐---------------------------
Driver: Ping G410 9°
FW3: Ping G400 SFT 16°
Hybrid 3: Ping G400 19°
Järn: 4-PW Titliest AP2 718
Wedge 50°: Cleveland RTX-3
Wedge 56°: Cleveland RTX-3
Wedge 60°: Nike SV
Putter: Cleveland VP1 med Pistol GT 2.0
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Idag var det återigen dags för en runda golf.

På väg till banan så lyssnade jag på Chasing Scratch senaste avsnitt och där prata Eli om problem med slice och det var något han inte haft problem med senaste 10 åren. Han gick till Larry som direkt sa att det var bristande höftrotation och när han roterade mer så återkom hans normala slag.

Jag tänkte givetvis att det är kanske det problemet jag har, så jag kollade min rotation när jag anlände till banan och den var obefintlig. Jag försökte därför idag rotera mycket (i jämförelse med vad jag brukar) och jag slog betydligt bättre golfslag. Jag till och med fick till vänsterskruvar med drivern...

Ny runda imorgon!
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Tar jag hellre regn än denna värme när man ska spela. Kanske måste dela på en golfbil för att det ska gå även om jag är emot bil när man är frisk. Men kanske inte helt friskt att spela golf i 34 grader. Det jag tycker blir mest lidande är närspel. Det är koncentrationen som förvinner först.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Niklas skrev:Tar jag hellre regn än denna värme när man ska spela. Kanske måste dela på en golfbil för att det ska gå även om jag är emot bil när man är frisk. Men kanske inte helt friskt att spela golf i 34 grader. Det jag tycker blir mest lidande är närspel. Det är koncentrationen som förvinner först.
33 grader på bilen på väg till kvällens runda. 28 när man åkte hem och då tyckte man det var skönt, det hade man inte tyckt om det var 28 grader på väg till banan...
/ HE
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

hericson skrev: 27 jun 2022, 20:46
Niklas skrev:Tar jag hellre regn än denna värme när man ska spela. Kanske måste dela på en golfbil för att det ska gå även om jag är emot bil när man är frisk. Men kanske inte helt friskt att spela golf i 34 grader. Det jag tycker blir mest lidande är närspel. Det är koncentrationen som förvinner först.
33 grader på bilen på väg till kvällens runda. 28 när man åkte hem och då tyckte man det var skönt, det hade man inte tyckt om det var 28 grader på väg till banan...
Det blåste iaf ganska ordentligt. Annars hade det inte gått alls för min del. Slutade blåsa på 18:e hålet och det kändes som när man går av planet i Singapore. Vidrigt. Vill bara ha regn nu, men det ser ut som det kommer i prognosen idag och imorgon. Klubbchefen verkade lite bedrövad igår. Vilket jag förstår; precis när banorna hämtat sig från den värdelösa våren kommer denna värme och torka. Men en sak blir jag förvirrad av. Såg hur spridarna slogs på första hålet när vi var på 18. De vattnar bara en fläck? Är det meningen? Kan det inte vara?
Hcp: ~12
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Niklas skrev: 27 jun 2022, 14:10 Tar jag hellre regn än denna värme när man ska spela. Kanske måste dela på en golfbil för att det ska gå även om jag är emot bil när man är frisk. Men kanske inte helt friskt att spela golf i 34 grader. Det jag tycker blir mest lidande är närspel. Det är koncentrationen som förvinner först.
Lirade i helgen, efter tre hål kunde jag inte använda kepsen för att det droppade (nästan rann) från skärmen så att det hamnade mitt i blickfånget, värst vid puttning och chippning.

I övrigt störs jag kanske inte så mycket av värmen i sig, men jag måsta använda handske som jag inte använder annars, annars tappar jag greoppet om klubban då jag svettas kopiöst. Vätskeintaget måste hållas koll på. Jobbigare om man bär, med vagn ingen issue.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Idag blir det golf igen. Tredje dagen i rad med en runda innan man går på nattjobb.

Ju mer jag spelar ju roligare är det. Fantastisk sport. Ser framemot semestern.
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Idag blir det ett besök hos Wallin Golfworks för att hämta både hybrid och driver. Båda från Krank Golf. Då har jag fullt i långa sektionen av bagen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Skriv svar