I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Idag eller rättare sagt igår började KM, mitt mål med KM har varit att inte komma sist. Har högst HCP av alla startande så man får sätta målet där efter.

Gick in på 85/84 och ligger på en 16 plats av 20 startande vilket jag är väldigt nöjd med. 18 nya hål idag så hoppas på en bättre runda så kanske man kan klättra lite till i placering.

Kommande helg är det 2-manna scramble sen en singeltävling på 27 hål. Sen är min golfsäsong över då man ska operera nerver i ena armen så blir jäkligt mycket golf nästa vecka BildBild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Sohlberg
Inlägg: 232
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Mikaelanstad skrev: 14 aug 2022, 06:14 Idag eller rättare sagt igår började KM, mitt mål med KM har varit att inte komma sist. Har högst HCP av alla startande så man får sätta målet där efter.

Gick in på 85/84 och ligger på en 16 plats av 20 startande vilket jag är väldigt nöjd med. 18 nya hål idag så hoppas på en bättre runda så kanske man kan klättra lite till i placering.

Kommande helg är det 2-manna scramble sen en singeltävling på 27 hål. Sen är min golfsäsong över då man ska operera nerver i ena armen så blir jäkligt mycket golf nästa vecka BildBild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
G-vik igår och Mosjö idag?
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

eller rättare ett sagt för en dryg vecka sedan så spelade jag KM för första gången. Riksten i tullinge var spelplatsen och det var fint väder, inget regn utlovat, och en hel del vind, och för dom som vet så var det medvind på ettan, säkert ett par klubbor, och såklart från vit tee.

Inledde med en birdie (Hål 10) och delad ledning efter ett hål, då kändes det bra... det kändes även bra fram till mitt 8:e hål (hål 17) då jag låg +2, där började problemen...
Efter vattenbesök och en treputt gick man därifrån med en trippel. Upp på 18:e te, nollställ!
Utslaget är ett toppat dito som vi ändå hittar i ett knepigt läge. Beslutet att gå mot en liten yta ganska långt bort istället för att slå upp sig på FW igen visade sig vara ett MYCKET dåligt beslut. Out och fjärde slaget till det som från början borde ha varit det mest logiska så blev det inspel, chip och tvåputt för en kvadruppel och vips var man +9.
Det var sådär även andra nio och slutade på +15.
Lunch...
Var lite trött, gjorde några dåliga beslut och ett mycket kraftigt regn kombinerat med hagel satte lite paus i det knackiga spelet. Ett exempel var greenträff vänster på hål 13 (korthål) där första putten blev 3-4m kort för att den stannade i vattnet som bildats på greenen. (Vågade inte riktigt chippa från greenen)
Slutade på +15 R1 och +17 R2 och missad cut (såklart)
Var faktiskt bäst i bollen bägge rundorna och det var sämre resultat än jag förväntade mig generellt. Förutom möjligen den absoluta toppen där ledaren efter 2 rundor låg +1.

Kommer jag att spela KM igen, säkerligen!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Är det pga av stundande KM som det plötsligt gå en massa folk som aldrig bör spela från vit tee börjat spela från vit tee alltså? Aldrig sett något som dragit upp rondtiderna längre. På min hemmabana skulle jag aldrig rekommendera någon över hcp 2 att gå från vit tee. Det ser nästan omöjligt ut på vissa hål. Kanske folk blir lurade på ettan när det bara är tio meter bakom. Banan är hyfsat svår och lång redan från gul tee.
Hcp: ~12
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Niklas skrev: 15 aug 2022, 12:59 Är det pga av stundande KM som det plötsligt gå en massa folk som aldrig bör spela från vit tee börjat spela från vit tee alltså? Aldrig sett något som dragit upp rondtiderna längre. På min hemmabana skulle jag aldrig rekommendera någon över hcp 2 att gå från vit tee. Det ser nästan omöjligt ut på vissa hål. Kanske folk blir lurade på ettan när det bara är tio meter bakom. Banan är hyfsat svår och lång redan från gul tee.
Vi spelade trebollar och jag hade förväntat mig låååånga rondtider, men ack som jag bedrog mig! Vi spelade på under 4 timmar båda rundorna och det flöt hela tiden, inget väntande eller ingen som väntade bakom. Spelarna i vår boll hade hcp 7-8.

Skulle jag prata om att under en "vanlig" runda lira från vit håller jag inte med. Visst, vissa hål kan vara ganska mkt längre, men det är fostrande och tar inte så mkt längre tid, anser jag. Det som påverkar mest är tiden att gå. Jag förordar även att man ibland spelar sin hemmabana från andra tees än sin "normala", det innefattar även kortare tees.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Skulle jag vara på Skaftö GK och närvara på TItleist mediaevent för nya TSR och sedan skulle jag spela Pro-AM imorgon på LET men sonen har blivit dålig så det var bara att ställa in allt. Så trist.
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Opererades ena armen så min golfsäsong är tyvärr över för detta år


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Spelade jag Askersunds GK, i perfekt skick, vilken pärla! Dessutom med sprillans nya tees överallt. Som grädde på moset var även vädret perfekt.
Har ni inte spelat banan så ta er dit.
/ HE
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Idag köpte man en Apple Watch, blir ett komplement till kikare. Spelade tävling på en helt ny bana i helgen och då kom behovet av fler mått när man inte kunde se green m.m

Fler som kör Apple Watch? Vilken app gillar ni bäst?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Mikaelanstad skrev:Idag köpte man en Apple Watch, blir ett komplement till kikare. Spelade tävling på en helt ny bana i helgen och då kom behovet av fler mått när man inte kunde se green m.m

Fler som kör Apple Watch? Vilken app gillar ni bäst?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Jag kör med AW men har bara använt Gamebook eftersom jag skriver score direkt i appen och inte papper.

Men har många gånger funderat på att byta om det finns en app som ger mer information. Så följer tråden. Bild
Skriv svar