I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Det är väl på just tävlingar man vill kunna spela på sitt HCP? Dvs är man scratch eller där omkring så vill man väl spela på banans par eller under?

Har själv hållt på mycket med sporter genom åren och för egen del spelar det ingen roll hur bra jag själv är på ”träning” utan det som betyder något är när man tävlar/spelar match eller vilket man nu gör.

Spelade just KM av den anledningen. Jag hade sämst HCP av alla. Men jag var inte sist efter 3 rundor utan hade flertalet efter mig. ”Som ska vara flera slag bättre än mig per runda”



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Mikaelanstad skrev:Det är väl på just tävlingar man vill kunna spela på sitt HCP? Dvs är man scratch eller där omkring så vill man väl spela på banans par eller under?

Har själv hållt på mycket med sporter genom åren och för egen del spelar det ingen roll hur bra jag själv är på ”träning” utan det som betyder något är när man tävlar/spelar match eller vilket man nu gör.

Spelade just KM av den anledningen. Jag hade sämst HCP av alla. Men jag var inte sist efter 3 rundor utan hade flertalet efter mig. ”Som ska vara flera slag bättre än mig per runda”



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Nu spelar jag inte på scratch längre. Har inte gjort det på sista halvan av säsongen.

Visst ska det vara så att man ska toppa formen på tävling. Men jag har alltid haft problem på tävling med det mentala spelet. Som jag skrev tidigare. Börjar det gå lite dåligt så börjar jag få för många svingtankar och börjar ändra på saker och ting. När det flyter så flyter det och allt är guld och gröna fairways Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

svingit skrev: 31 dec 2022, 08:44
Mikaelanstad skrev:Det är väl på just tävlingar man vill kunna spela på sitt HCP? Dvs är man scratch eller där omkring så vill man väl spela på banans par eller under?

Har själv hållt på mycket med sporter genom åren och för egen del spelar det ingen roll hur bra jag själv är på ”träning” utan det som betyder något är när man tävlar/spelar match eller vilket man nu gör.

Spelade just KM av den anledningen. Jag hade sämst HCP av alla. Men jag var inte sist efter 3 rundor utan hade flertalet efter mig. ”Som ska vara flera slag bättre än mig per runda”



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Nu spelar jag inte på scratch längre. Har inte gjort det på sista halvan av säsongen.

Visst ska det vara så att man ska toppa formen på tävling. Men jag har alltid haft problem på tävling med det mentala spelet. Som jag skrev tidigare. Börjar det gå lite dåligt så börjar jag få för många svingtankar och börjar ändra på saker och ting. När det flyter så flyter det och allt är guld och gröna fairways Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tvärtom för mig… går det bra så väntar en katastrof runt hörnet.
Det värsta är nog ändå när man sliter och räddar par, hål efter hål, för då vet man att det här inte kan gå i längden.

Ang. att spela på hcp. så är det numera nästintill en rättighet. När jag jagade lågt hcp. så radade jag upp sällskapsronder bättre än hcp. (som inte fick reggas) och sen på tävling så blev det mer blandat resultat. Hade väl 4 singeltävlingar på mig/år på hemmabanan och sen fick jag in 3-4 till på bortaplan. Numera får man dessa på 2-3 veckor och värdet av dem blir ofta betydligt mer.

Egon
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Träningen igår gick så bra så jag bokat upp två timmar idag också. Har under 3 dagar stått i 6 timmar i simulator.


Bild

Bild
Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Idag var jag till Ruff i Norrtälje och tränade på att slå drives. Det börjar faktiskt kännas riktigt bra. Har nu ett konstant svingspår inifrån och ut och slår push draws.

Men det som imponerade mest på mig idag var ändå impact location. Kan inte bli mycket bättre än så. 2 mm horisontellt (mot tån) och 0 mm vertikalt.

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Har jag faktiskt bokat träningspass om ett par veckor. Är med jobbet och billigare än en strötid i hallen så inte mycket att diskutera. Behöver verkligen en tränare som kollar saker efter förra årets katastrof med 10 mph i tappas svinghastighet. TIllbaka i gymmet sen i söndags också, så inte det ska vara en ursäkt till att det går dåligt i år. Hade inte en enda bra runda förra året vilket jag tror aldrig har hänt.
Hcp: ~12
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Ägnar man återigen lite tankeverksamhet till hemmaklubbsbyte.

Vad är det viktigaste ni kollar efter när eller om ni ska byta hemmaklubb?
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Pkgolf skrev: 18 jan 2023, 10:26 Ägnar man återigen lite tankeverksamhet till hemmaklubbsbyte.

Vad är det viktigaste ni kollar efter när eller om ni ska byta hemmaklubb?
Pris/vad man får kollar jag på.
Tillgänglighet.

Därför det blir Johannesberg Golf i år. Få medlemmar och man kommer alltid ut när man vill. Kan åka ut och inte bokat tid och komma ut direkt eller nästan direkt.
Senast redigerad av svingit den 18 jan 2023, 13:01, redigerad totalt 1 gånger.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Pkgolf skrev: 18 jan 2023, 10:26 Ägnar man återigen lite tankeverksamhet till hemmaklubbsbyte.

Vad är det viktigaste ni kollar efter när eller om ni ska byta hemmaklubb?
Närhet, tillgänglighet.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar