I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Blir det en sen runda. Har tappat det helt efter jag spelade med dåliga knän och anpassade svingen efter det. Nu är knäna bra, men svingar fortfarande som jag har ont. Något irriterande. Man ska inte spela golf skadad alltså. Vet inte hur TW gör det.
Hcp: ~12
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Niklas skrev: 01 jun 2022, 13:21 Blir det en sen runda. Har tappat det helt efter jag spelade med dåliga knän och anpassade svingen efter det. Nu är knäna bra, men svingar fortfarande som jag har ont. Något irriterande. Man ska inte spela golf skadad alltså. Vet inte hur TW gör det.
Ojoj… been there, still there.

Det började med höften. Hade tränat gym länge och var stel men helt tillfreds med min korta sving. Fick riktiga knivhugg i vänster höftböjare som oftast gick över på 5 min.
Sökte och blev remitterad till sjukgymnast. Ace’ade träningen och det ansågs inte vara ett muskulärt problem… längre.
Fick spela stack’n’tilt i ett år och sen gick knät sönder.

Spelade i 2 år med all vikt på bakfoten och slog tillräckligt bra med driver men piss med järn. In på op och bort med en bit av menisken… nu jävlar skulle det spelas golf.
Not! Idag har jag en sving som presterar raka drives, fw’s och hybrider men alla järn lägre än 9 är katastrof. Jag vet att ”slå ner” ger att bollen flyger upp men händer och hjärna verkar inte fatta det. Det värsta är dock att världens perfektaste uppvridning helt plötsligt kollapsar innan bollträff och där står jag som en newbie och inte fattar vad som hänt. Det är som tics eller tourettes … det bara händer. Hemskt.

Det konstiga är att när jag helt oförberett behövde spela en tävling och fick en partner som inte levererade…. Så spelade jag nästan som förr. Limmade, rullade och skruvade in inspelen.
Jag fixade 15 inspel själv och hade alla utslag i spel. Jag gick 3 över par helt själv trots ryggont.

Å… där kommer nästa kapitel. Har haft ryggskott sen i söndags. Sitter jag ner så kan jag knappt resa mig efter en stund. Trots det så ”når jag tårna” lätt och kan böja mig lite hursom.
Frustrerande är ordet.

Egon
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Idag beställdes en Shot Scope PRO LX+ https://shotscope.rfrl.co/ozgxr

Ska bli riktigt intressant och kul att testa Kikare och GPS enhet i samma. Kunna sätta GPS enheten på vagnen eller liknande

Någon mer som kanske redan testat den?
744BFB0A-452A-468C-B0A6-37A09BA9B5E1.jpg
744BFB0A-452A-468C-B0A6-37A09BA9B5E1.jpg (70.62 KiB) Visad 965 gånger

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Eagle Nr 3 för säsongen trilla i 🦅🦅


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Mikaelanstad skrev:Idag beställdes en Shot Scope PRO LX+ https://shotscope.rfrl.co/ozgxr

Ska bli riktigt intressant och kul att testa Kikare och GPS enhet i samma. Kunna sätta GPS enheten på vagnen eller liknande

Någon mer som kanske redan testat den?
744BFB0A-452A-468C-B0A6-37A09BA9B5E1.jpg

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Den där ser riktigt fin ut


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

JohanAdministratör skrev:
Mikaelanstad skrev:Idag beställdes en Shot Scope PRO LX+ https://shotscope.rfrl.co/ozgxr

Ska bli riktigt intressant och kul att testa Kikare och GPS enhet i samma. Kunna sätta GPS enheten på vagnen eller liknande

Någon mer som kanske redan testat den?
744BFB0A-452A-468C-B0A6-37A09BA9B5E1.jpg

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Den där ser riktigt fin ut


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum

Jo tror den kan vara riktigt bra faktiskt!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Jämför inte GPS och laser.
Ett råd för att du inte ska få mer huvudbry än vad du behöver.

Siffror är siffror och på något sätt tolkas alltid en siffra som något absolut.
Laser är ”absolut” och GPS är det inte.

Vissa klarar sig med siffror från GPS utan att överanalysera vad de får ut. Det är fine. Jag stegar eller uppskattar från kända avstånd OM jag inte orkar/vill dra fram laserkikaren. En GPS kommer ofelbart få mig att tvivla på siffran jag får eftersom jag vet att 1-3 meter fel ibland är 15-30 meter.
Det kvittar om det är 1/100 den mäter så fel… det skapar en osäkerhet jag kan vara utan.

Egon
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Mikaelanstad skrev:Eagle Nr 3 för säsongen trilla i 🦅🦅


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Grymt. Det har blivit standard nu. Bild
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Pkgolf skrev:
Mikaelanstad skrev:Eagle Nr 3 för säsongen trilla i 🦅🦅


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Grymt. Det har blivit standard nu. Bild
Har en grym Trä 7 som ger mig möjligheterna till det. Den är så jäkla bra på inspel speciellt ifrån 200m Bild

Hade en fin Eagle putt idag igen på en bana jag aldrig spelat men idag ville den inte trilla i. Men nästa gång kanske Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Idag spelade jag äntligen en runda golf igen. Gick inte speciellt bra, men kul hade jag. Fantastisk sport.

Släppte förbi en herre också som var väldigt taggad på att gå ihop. Trist att man är för dålig för att spela med andra.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar