I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

svingit skrev: 20 apr 2022, 14:51
Niklas skrev: 20 apr 2022, 14:03 Såg just nu priset på tourbollar på Dormy. Nej. 599 kronor för ett dussin TP5? Nej.

Bridgestone kostar 499 kronor. Får väl byta till dem. Duger de för TW så...
Du har förra årets modell för 349 kr.

Eller så ka ndu köpa årets modell för 399 kr hos budgetgolf.
https://www.budgetgolf.se/sv/articles/4 ... r?brand=19
Oj, visste inte att de fanns kvar, tack. Mitt första järnset var från budgetgolf. Av märket Best golf. Det var nog helt ok. Ganska bra för en junior att både femman och fyran var hybrider.
Hcp: ~12
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Idag kom jag på hur man svingar. Efter sådär 20 år efter första gången jag svingade en golfklubba. Det var efter jag slog en järn-sexa i onsdags som landade någon halvmeter från flaggan jag insåg vad jag precis hade gjort och såg till att komma ihåg det. Provade nu det på rangen idag och det var galet.

Träffade allting mitt i bladet och allting flög högt och rakt trots blåsigt åt fel håll.

Det är inte heller något överdrivet tekniskt. Det är bara en känsla i musklerna som jag måste ha i uppställningen. Provade sen på övningsfältet med några halvsvingar på wedgar. Allting la sig bredvid flaggorna. Samma känsla i uppställningen.

Fortfarande är det lite obehagligt när jag gör rätt för det känns inte som jag har någon kontroll och inte kommer träffa bollen, men det gör jag. Får nu testa det på banan och lita på det. Kommer nog ta några rundor.

Kan bli en rolig säsong det här.
Hcp: ~12
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Niklas skrev: 22 apr 2022, 22:16 Idag kom jag på hur man svingar. Efter sådär 20 år efter första gången jag svingade en golfklubba. Det var efter jag slog en järn-sexa i onsdags som landade någon halvmeter från flaggan jag insåg vad jag precis hade gjort och såg till att komma ihåg det. Provade nu det på rangen idag och det var galet.

Träffade allting mitt i bladet och allting flög högt och rakt trots blåsigt åt fel håll.

Det är inte heller något överdrivet tekniskt. Det är bara en känsla i musklerna som jag måste ha i uppställningen. Provade sen på övningsfältet med några halvsvingar på wedgar. Allting la sig bredvid flaggorna. Samma känsla i uppställningen.

Fortfarande är det lite obehagligt när jag gör rätt för det känns inte som jag har någon kontroll och inte kommer träffa bollen, men det gör jag. Får nu testa det på banan och lita på det. Kommer nog ta några rundor.

Kan bli en rolig säsong det här.
Grattis!
Been there, done that.
Hoppas jag också hittar tillbaka.

Egon
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Är jag i Stockholm. Ska till Golf 247 kl 14 för att prova skaft till järnen.
IMG_0547.JPG
IMG_0547.JPG (250.56 KiB) Visad 1029 gånger

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

svingit skrev: 25 apr 2022, 11:48 Är jag i Stockholm. Ska till Golf 247 kl 14 för att prova skaft till järnen.

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Senast jag gick på Drottninggatan var det öde. Ingen list att åka in till stan när jag ser denna bild och allting är tillbaka till normal trängsel. Lycka till med utprovningen.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Niklas skrev: 25 apr 2022, 13:00
svingit skrev: 25 apr 2022, 11:48 Är jag i Stockholm. Ska till Golf 247 kl 14 för att prova skaft till järnen.

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Senast jag gick på Drottninggatan var det öde. Ingen list att åka in till stan när jag ser denna bild och allting är tillbaka till normal trängsel. Lycka till med utprovningen.
Trängsel var det då inte tycker jag. Själv gillar jag att strosa omkring. Fittingen gick bra. Hittade ett skaft.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Idag (som egentligen är i förrgår) spelade jag West Cliffs Golf utanför Lissabon. Mycket naturskön emellanåt men ack så svår, trots att vi klev fram på kortare tee för att göra det lite enklare. Smala fairways och utanför fairway är det suckelenter och ljungliknande buskar för bollen försvinner. Föredrar grannklubben Praya del Rey alla dar i veckan.
/ HE
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

hericson skrev: 25 apr 2022, 20:39 Idag (som egentligen är i förrgår) spelade jag West Cliffs Golf utanför Lissabon. Mycket naturskön emellanåt men ack så svår, trots att vi klev fram på kortare tee för att göra det lite enklare. Smala fairways och utanför fairway är det suckelenter och ljungliknande buskar för bollen försvinner. Föredrar grannklubben Praya del Rey alla dar i veckan.
Minns att vi var på Praia ett par veckor efter West Cliffs öppnade och fick möjligheten att prova. Jag fullkomligt älskade banan men som du säger är den utmanande på ett helt annat sätt.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag var det säsongspremiär på Frösåker G&CC!! Jag spelade med Asian Tour-spelaren Björn Hellgren..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Dock från igår. Började köra compression övningar.

Övning 1: Placera bollen långt bak. Stäng klubbhuvudet till mer neutralt läge.
Övning 2: Placera bollen långt fram och stäng klubbhuvudet med 45 grader och försök att få händerna så långt fram som möjligt så klubbhuvudet är square vid bollträff.

Blev faktiskt lite förvånad av resultatet. Hur mycket bättre AoA blev direkt.
Bild
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Skriv svar