I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

svingit skrev:På väg ut för en kvällsrunda på Söderby.

Jag har åter tagit upp mitt tänk kring att dela upp rundan i 6 st minirundor på 3 hål/runda.
Där jag sätter upp ett mål/minirunda.

Det blir lite som en tävling mot banan. 6 st matchspel om man så vill.

Igår gick det bättre än vad jag satte upp som mål.
IMG_1256.JPG

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Intressant upplägg med 6 trehålare. Men har det något mer syfte än att bara få sex matcher? Känner du att du spelar bättre när det 'bara' är tre hål.
/ HE
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

hericson skrev: 19 maj 2022, 20:35
svingit skrev:På väg ut för en kvällsrunda på Söderby.

Jag har åter tagit upp mitt tänk kring att dela upp rundan i 6 st minirundor på 3 hål/runda.
Där jag sätter upp ett mål/minirunda.

Det blir lite som en tävling mot banan. 6 st matchspel om man så vill.

Igår gick det bättre än vad jag satte upp som mål.

IMG_1256.JPG


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Intressant upplägg med 6 trehålare. Men har det något mer syfte än att bara få sex matcher? Känner du att du spelar bättre när det 'bara' är tre hål.
Då fokuserar jag bara på just på resultatet för minirundan. Sen börjar man om med nästa runda och fortsätter så.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Niklas skrev:
Pkgolf skrev: 18 maj 2022, 20:11 Idag begav jag mig till klubben för en runda golf. Det gick så jävla dåligt på alla sätt, så jag gick av och ställde mig på rangen istället för att hitta någonting. Jag tror jag skulle behöva slå fler bollar än vad jag gör.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Gjorde också det tidigare i år. Jag har insett för egen del för att för att kunna spela på en hyfsad nivå måste jag slå hundratals bollar i veckan på rangen. Nu har det varit för många ggr jag spelar väldigt mycket bättre om jag ökar antalet range-pass. Tycker jag svingar likadant oavsett, men något händer när jag bara bankar bollar hela tiden som lyfter mig en nivå. Behöver egentligen inte ens slå särskilt fokuserat, bara jag gör rörelsen flera ggr om blir det bättre nästa gång jag spelar.
Tror också jag behöver slå mer bollar överlag Gick några hål igår och det gick bättre direkt nu med lite fler slag i kroppen i närtid.


Mikaelanstad skrev:
Pkgolf skrev:Idag begav jag mig till klubben för en runda golf. Det gick så jävla dåligt på alla sätt, så jag gick av och ställde mig på rangen istället för att hitta någonting. Jag tror jag skulle behöva slå fler bollar än vad jag gör.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
För en annan har det varit tvärt om, om jag inte står o slår en hink eller två på ranchen ”matta” utan bara Stretchar/chippar/puttar så går rundan väldigt mycket bättre Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Så kan det nog vara för flera, men för mig som är så ny och behöver nöta in bättre bollträff så behövs det. Däremot är jag orolig för att mattan lurar mig. Bild
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Pkgolf skrev: 20 maj 2022, 07:52
Niklas skrev:
Pkgolf skrev: 18 maj 2022, 20:11 Idag begav jag mig till klubben för en runda golf. Det gick så jävla dåligt på alla sätt, så jag gick av och ställde mig på rangen istället för att hitta någonting. Jag tror jag skulle behöva slå fler bollar än vad jag gör.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Gjorde också det tidigare i år. Jag har insett för egen del för att för att kunna spela på en hyfsad nivå måste jag slå hundratals bollar i veckan på rangen. Nu har det varit för många ggr jag spelar väldigt mycket bättre om jag ökar antalet range-pass. Tycker jag svingar likadant oavsett, men något händer när jag bara bankar bollar hela tiden som lyfter mig en nivå. Behöver egentligen inte ens slå särskilt fokuserat, bara jag gör rörelsen flera ggr om blir det bättre nästa gång jag spelar.
Tror också jag behöver slå mer bollar överlag Gick några hål igår och det gick bättre direkt nu med lite fler slag i kroppen i närtid.


Mikaelanstad skrev:
Pkgolf skrev:Idag begav jag mig till klubben för en runda golf. Det gick så jävla dåligt på alla sätt, så jag gick av och ställde mig på rangen istället för att hitta någonting. Jag tror jag skulle behöva slå fler bollar än vad jag gör.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
För en annan har det varit tvärt om, om jag inte står o slår en hink eller två på ranchen ”matta” utan bara Stretchar/chippar/puttar så går rundan väldigt mycket bättre Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Så kan det nog vara för flera, men för mig som är så ny och behöver nöta in bättre bollträff så behövs det. Däremot är jag orolig för att mattan lurar mig. Bild
Lägg en handduk bakom. Avstånd mellan boll och handduk borde vara bredden av ett scorekort ca. Annars om du har en bunker på rangen så ställ dig i den och träna på bollträff. Du vet när du tar bollen tjockt, då sanden bromsar klubban ordentligt.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Idag fyller jag 5 år på forumet!
/ HE
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

svingit skrev: Lägg en handduk bakom. Avstånd mellan boll och handduk borde vara bredden av ett scorekort ca. Annars om du har en bunker på rangen så ställ dig i den och träna på bollträff. Du vet när du tar bollen tjockt, då sanden bromsar klubban ordentligt.
Jag använder mig av handduk ibland, men den hjälper tyvärr inte när jag väl spelar.

hericson skrev:Idag fyller jag 5 år på forumet!
Gratulerar! Bild
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

… har jag spelat ytterligare en golfrunda som knappt är värd namnet.
Jag har länge skyllt på mitt knä och före det min höft. Verkliga problem, i sig, men inte grundorsaken. Knät är fixat, höften är hyggligt bra men resten av kroppen hänger inte med.

Jag sitter i bilen 10-15 timmar/vecka. Det drar ihop musklerna och det enda starka jag har gör allt jobb. Man kan nog fan studsa en golfboll på röven.

Nåja, idag efter voltarensmörja, tabletter och 1 hink uppvärmning så lyckades jag göra en bra sving på hål 5. På hål 8 stretchade jag lite och sen hade jag hyggligt spel hål 8-11. Därefter knöt det sig igen och efter lite mer stretching kom jag igång på hål 13-16.

Lite i-lands gnäll och idiotförklaring av mig själv. Grejen är ju att förr gick det hur bra som helst utan en enda provsving.

Egon
robin.palmkvist
Inlägg: 127
Blev medlem: 02 feb 2019, 15:38

Egon skrev:… har jag spelat ytterligare en golfrunda som knappt är värd namnet.
Jag har länge skyllt på mitt knä och före det min höft. Verkliga problem, i sig, men inte grundorsaken. Knät är fixat, höften är hyggligt bra men resten av kroppen hänger inte med.

Jag sitter i bilen 10-15 timmar/vecka. Det drar ihop musklerna och det enda starka jag har gör allt jobb. Man kan nog fan studsa en golfboll på röven.

Nåja, idag efter voltarensmörja, tabletter och 1 hink uppvärmning så lyckades jag göra en bra sving på hål 5. På hål 8 stretchade jag lite och sen hade jag hyggligt spel hål 8-11. Därefter knöt det sig igen och efter lite mer stretching kom jag igång på hål 13-16.

Lite i-lands gnäll och idiotförklaring av mig själv. Grejen är ju att förr gick det hur bra som helst utan en enda provsving.

Egon
Provat massagepistol? Har haft väldiga problem med ländryggen ett tag innan och det kom för att baksida lår, sätes och andra småmuskler i rumpan var väldigt ihopdragna pga mycket bilkörning och statiskt jobb.
Började med att ligga på en tennisboll varje kväll och försökte hitta olika triggerpunkter i musklerna så de slappnade av (gjorde ont så in i det i början) och efter ett tag så släppte väldigt mycket av det onda och låsningarna i ländryggen kom allt mer sällan.
Gick sedan över till att köra med en massagepistol (frun fick göra en del där man inte kom åt själv) iaf 2ggr i veckan, och nu är det ca 2,5 månader sedan jag hade en låsning och hela jag är mycket mer rörlig nu. En stor rekommendation från mig om man har problem med rygg/sätes muskulaturen.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
---------------‐---------------------------
Driver: Ping G410 9°
FW3: Ping G400 SFT 16°
Hybrid 3: Ping G400 19°
Järn: 4-PW Titliest AP2 718
Wedge 50°: Cleveland RTX-3
Wedge 56°: Cleveland RTX-3
Wedge 60°: Nike SV
Putter: Cleveland VP1 med Pistol GT 2.0
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Tack för tipset. Tigerbalsam idag och stretch varannat hål. Kände av rygg/röv men höll det i schack.

Inga direkt bra drivar men inte så dåliga heller.
Bytte järn och skaft i driver. Järnen är 10 år gamla men byggda då jag premierade lätt bollträff över längd/bra sving. Ett kasst slag av 15 möjliga. Klar förbättring. Wedgarna har jag koll på. 1 över hcp. med 2 GiR och svårbedömda greener. Hoppet lever.

Egon
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

hericson skrev:Idag fyller jag 5 år på forumet!

WOW!! Grymt av dig!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar