I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

...spelade jag 9 hål med bara järn. Hade en rätt usel runda egentligen. Men landade på en ”helt ok” score ändå.

1 plikt pga vatten, inga förlorade bollar.

I vanliga fall landar jag iofs på samma score, men med en hel drös pliktslag från träklubborna.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Fick jag nyss ett mail från Nordica Golf att UST reklamerar mitt trasiga driverskaft. Dock så får Nordica Golf inte hem skaften för en i nästa vecka. Har ju beställt ett 8F5 (85 gram, x-stiff) för 4 veckor sen som också kommer i nästa vecka. Så får två skaft hemskickade om 1-1,5 vecka.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag checkar jag in på Ekerum för golf torsdag, fredag, lördag och söndag..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Får det gärna sluta regna. Våra lerjordsbanor klarar inte så här mycket regn. Dessutom regnar hela perioden på året när man kan spela mycket efter jobbet p.g.a. ljusa kvällar bort. Har spelat en runda senaste 18 dagarna för det har regnat varenda kväll och den rundan var inklämd mellan hagelskurar! Det här är deprimerande på riktigt. Enda gången som iaf jag inte sitter hemma och isolerad så golfen är extremt viktig för mig just nu. Jag kan spela i lite regn, spelar ofta ganska bra också då (mjuka greener), men det finns en gräns på ca 0,5 mm i timmen där det inte är så kul längre om det är mer.

Nu får prognosen för helgen med sol stämma iaf för det här fungerar inte. Bra att man spelade 3 av 4 dagar på Kristi Himmel.

Inte brukar det regna så här mycket på våren? Det har väl snarare varit problem åt andra hållet med torka istället. Först kallaste april på länge, sedan blötaste maj på länge. VI blev bortskämda förra året.. Vädret jag refererar till är norr om Stockholm.
Hcp: ~12
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Niklas skrev: 27 maj 2021, 06:31 Får det gärna sluta regna. Våra lerjordsbanor klarar inte så här mycket regn. Dessutom regnar hela perioden på året när man kan spela mycket efter jobbet p.g.a. ljusa kvällar bort. Har spelat en runda senaste 18 dagarna för det har regnat varenda kväll och den rundan var inklämd mellan hagelskurar! Det här är deprimerande på riktigt. Enda gången som iaf jag inte sitter hemma och isolerad så golfen är extremt viktig för mig just nu. Jag kan spela i lite regn, spelar ofta ganska bra också då (mjuka greener), men det finns en gräns på ca 0,5 mm i timmen där det inte är så kul längre om det är mer.

Nu får prognosen för helgen med sol stämma iaf för det här fungerar inte. Bra att man spelade 3 av 4 dagar på Kristi Himmel.

Inte brukar det regna så här mycket på våren? Det har väl snarare varit problem åt andra hållet med torka istället. Först kallaste april på länge, sedan blötaste maj på länge. VI blev bortskämda förra året.. Vädret jag refererar till är norr om Stockholm.
Jag gjorde min första säsong som golftränare i Bergen i Norge. Med tanke på 300+ regndagar om året var tanken ganska enkel - antingen spelade du när det regnade eller så spelade du inte golf. ;)
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

MaxP skrev: 27 maj 2021, 09:50
Niklas skrev: 27 maj 2021, 06:31 Får det gärna sluta regna. Våra lerjordsbanor klarar inte så här mycket regn. Dessutom regnar hela perioden på året när man kan spela mycket efter jobbet p.g.a. ljusa kvällar bort. Har spelat en runda senaste 18 dagarna för det har regnat varenda kväll och den rundan var inklämd mellan hagelskurar! Det här är deprimerande på riktigt. Enda gången som iaf jag inte sitter hemma och isolerad så golfen är extremt viktig för mig just nu. Jag kan spela i lite regn, spelar ofta ganska bra också då (mjuka greener), men det finns en gräns på ca 0,5 mm i timmen där det inte är så kul längre om det är mer.

Nu får prognosen för helgen med sol stämma iaf för det här fungerar inte. Bra att man spelade 3 av 4 dagar på Kristi Himmel.

Inte brukar det regna så här mycket på våren? Det har väl snarare varit problem åt andra hållet med torka istället. Först kallaste april på länge, sedan blötaste maj på länge. VI blev bortskämda förra året.. Vädret jag refererar till är norr om Stockholm.
Jag gjorde min första säsong som golftränare i Bergen i Norge. Med tanke på 300+ regndagar om året var tanken ganska enkel - antingen spelade du när det regnade eller så spelade du inte golf. ;)
Ja, men nu stänger banorna p.g.a. regnet vilket jag var orolig för. Om jag inte får spela golf i helgen kommer jag bli väldigt uppgiven...
Hcp: ~12
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Jag toppar jämt och ständigt, så idag blev det ytterligare lite bollar på rangen för att prova lite tips om hur man kan bli av med skiten. Ingen direkt framgång, men fortsätter kriga.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag taggar jag igång för morgondagens runda på Stadium Course


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Idag blev det träning. Pass på rangen där träklubborna var i fokus men även korthålsbana för att träna lite inför helgen.




Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

Slappar efter en dag i trädgården, flyttat tråden till roboten så den slipper tugga o rabatten.

Sent from my SM-J330F using Svensktgolfforum mobile app

Skriv svar