I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Sohlberg
Inlägg: 232
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Spelade match och vann med 4/2. Och så testade jag pro v1x för första gången och gillade verkligen den bollen
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Spelat 36 hål. Båda relativt dåliga rundor score mässigt. Men kul o testa nya golfklockan

Vi har haft mycket regn o sista 9 är ruskigt blöta och leriga. Men glad att dem har öppet. De har inte kunnat klippa på iaf 1 veckas tid så fairway har nästan ruffhöjd o ruffen är riktigt hög o tjock Bild men kul o komma ut ändå


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag sportar jag min nya Tiger tisha från Bogey Boys…
IMG_1406.JPG
IMG_1406.JPG (234.42 KiB) Visad 2150 gånger

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
jonathanfroberg
Inlägg: 89
Blev medlem: 03 jul 2020, 13:08
Ort: Nyköping

Idag spelade jag med en 85-åring främling.
Efter att jag slagit ett fantastiskt inspel som lägger sig 1 meter från pinnen, klämmer gubben ur sig ”Det där spelar ju ingen roll, när du ändå inte kan hantera puttern...”
Kul sällskap.
Hemmaklubb: Jönåkers GK
Hcp: 9,2
Började spela: Maj 2020
Driver: Cobra F9 Speedback
Järn: Taylormade P790 4-PW
Wedgar: Wilson Staff Model 50/54/58
Putter: Ping Sigma 2 Anser
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Blev jag mörbultad av golfbanan.

Brutal ruff. Att ha så tjock och tät ruff precis bredvid fairway att bollen försvinner är ju också ett sätt att göra en runda tråkig. Man kan ju kanske iaf ha en meter semiruff först så bollen får en chans att stanna när den rullar ut.

Hittade iaf bollen de flesta gånger men behövde ta i så mycket att jag t.o.m. blev trött i händerna och trött i benen av att gå i det.

Optimalt grästillväxtväder senaste veckan. Har upplevt det så här en gång tidigare i Spanien efter att det regnat mycket men de banorna hade mycket bredare fairways så var aldrig ett problem.

Däremot chippar jag väldigt mycket hellre från ruff än från fairway. Var en koppsnurr från att sätta en chipp idag.
Hcp: ~12
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Idag spelade jag min första dubbelrunda. Tycker nästan första 18 var jobbigare än den andra rundan.

Fick dessutom applåder av ett gäng snubbar i golfhuset vid hål 18 på Skyrup. Riktigt trevligt, tillskillnad från Jonathans spelkompis.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag blir det måndagsgolf på Kungsängen inför helgens golfresa till Skövde, Båstad och Holms GK.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

jonathanfroberg skrev: 30 maj 2021, 19:29 Idag spelade jag med en 85-åring främling.
Efter att jag slagit ett fantastiskt inspel som lägger sig 1 meter från pinnen, klämmer gubben ur sig ”Det där spelar ju ingen roll, när du ändå inte kan hantera puttern...”
Kul sällskap.
Alltid gubbar eller medelålders plus som håller på så här. Vet inte vad som är fel på den generationen faktiskt. Alltid män. Ofta är de själva usla. Om man tror att det är ok att kritisera en främling man spelar med eller ge "råd" som ingen har frågat efter är det dags att rannsaka sig själv. Man kanske behöver någon form av terapi. Eller varför man inte kan ge beröm för ett snyggt slag. .
Hcp: ~12
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Fr.o.m. idag slipper vi flaggorna i hålet och plast i botten av koppen och okrattade bunkrar! Kommer aldrig putta med flaggan i igen. Har på senaste tiden haft alltid en chipp eller putt som sett ut som den ska gå i men studsat ur. Det är riktigt tjocka flaggor på banan så spelar väl in. Kanske hade inte slagen gått i ändå, men den där osköna känslan att den kan ha gått i om flaggan inte suttit i slipper man nu.

På längre avstånd kommer jag iofs putta med flaggan i för jag orkar inte be någon passa flaggan. Men nej, aldrig på kortare puttar igen.
Hcp: ~12
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Niklas skrev: 01 jun 2021, 07:03 Fr.o.m. idag slipper vi flaggorna i hålet och plast i botten av koppen och okrattade bunkrar! Kommer aldrig putta med flaggan i igen. Har på senaste tiden haft alltid en chipp eller putt som sett ut som den ska gå i men studsat ur. Det är riktigt tjocka flaggor på banan så spelar väl in. Kanske hade inte slagen gått i ändå, men den där osköna känslan att den kan ha gått i om flaggan inte suttit i slipper man nu.

På längre avstånd kommer jag iofs putta med flaggan i för jag orkar inte be någon passa flaggan. Men nej, aldrig på kortare puttar igen.
Spelade första hålet utan flaggan i igår och blev helt ställd och visste inte alls vad jag skulle fokusera på. Det såg helt konstigt ut. Missade så klart en kort putt då och fortsatte sedan med flaggan i... Kanske en vanesak eller så har min blivit förstörd av corona-regler. Men det var skönt att ha djupa hålkoppar igen även om det är lite knepigare att plocka ur bollen med flaggan kvar i. Risken ökar ju för förstörda hålkanter om man inte är försiktig.
Hcp: ~12
Skriv svar