Den stora tråden: Idag sköt jag...(dagens score)

Här snackar vi allmänt om golf...
Ante_Järnmannen
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 okt 2020, 09:41

Spännande runda igår.. 9 hål på Aspeboda. Mjuk och blöt bana efter allt regnande. Mycket stabilt spel fram till och med 5:e hålet. Sen kom det totala haveriet på 6:e hålet (hål 15)Bild
Ett vanligt par 5. Inte särskilt svårt. Börjar med en rejäl hook med Hybrid 3an. I ruffen till vänster. Duffar järnsexan i blötan. Kommer 50 m ut på fairway... slår järnsexan med en slice bakom träddungen till vänster. Bra jobbat... har en ocean av fairway att träffa... Har nu 80-90 m kvar till hål. Planerar att slå gapwedgen över/till vänster om den stora trädstammen. Toppar den lite såklart! Slår i trädet men studsar tillbaka på fairway. Duffar såklart gapwedgen. Halvvägs till green bara. En halvdan chip och en dålig förstaputt. Enda bra slaget när jag sänker putten för en trippel!! En trippel utan att plikta eller slå ut den i skogen. Otroligt!
Sen stabilt igenBild
Spelar på 25,6.
47 slag. Nöjd ändå.
Bild


Sent from my iPad using Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

På något sätt kom jag ner till rekordlågt hcp igår, 11,9. Utan att ha en fungerande sving. Fick 85 slag, 36p, genom att sätta en lång birdieputt på 18. Ungefär nu börjar närspelet fungera... Önskar man kunde träna chippar på vintern för jag tappar det helt till våren. Nu är Kungsängen Kings generöst slopad så mitt hcp är egentligen lite för lågt. Körd när jag kommer till en bana som Bro-Bålsta där man har förre slag på slopen än sitt hcp.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
jonathanfroberg
Inlägg: 89
Blev medlem: 03 jul 2020, 13:08
Ort: Nyköping

Nytt personligt rekord. Bild
79 slag på hemmabanan Jönåkers GK.

Tog grönt kort för 5 månader sedan och gjorde mitt livs första runda 16 maj i år på 135 slag.
Satte upp två mål för säsongen:
• Under 20 hcp
• Slå under 90 slag

Så när jag snart stänger min första säsong kan jag vara mer än nöjd!


IMG_0284.JPG
IMG_0284.JPG (168.98 KiB) Visad 5384 gånger
Hemmaklubb: Jönåkers GK
Hcp: 9,2
Började spela: Maj 2020
Driver: Cobra F9 Speedback
Järn: Taylormade P790 4-PW
Wedgar: Wilson Staff Model 50/54/58
Putter: Ping Sigma 2 Anser
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

jonathanfroberg skrev:Nytt personligt rekord. Bild
79 slag på hemmabanan Jönåkers GK.

Tog grönt kort för 5 månader sedan och gjorde mitt livs första runda 16 maj i år på 135 slag.
Satte upp två mål för säsongen:
• Under 20 hcp
• Slå under 90 slag

Så när jag snart stänger min första säsong kan jag vara mer än nöjd!


IMG_0284.JPG
Kul, grattis!

Jönåker är ju en ganska så spännande och kul bana med många hål av karaktär BildBild
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
jonathanfroberg
Inlägg: 89
Blev medlem: 03 jul 2020, 13:08
Ort: Nyköping

Paradispetter skrev:
jonathanfroberg skrev:Nytt personligt rekord. Bild
79 slag på hemmabanan Jönåkers GK.

Tog grönt kort för 5 månader sedan och gjorde mitt livs första runda 16 maj i år på 135 slag.
Satte upp två mål för säsongen:
• Under 20 hcp
• Slå under 90 slag

Så när jag snart stänger min första säsong kan jag vara mer än nöjd!


IMG_0284.JPG
Kul, grattis!

Jönåker är ju en ganska så spännande och kul bana med många hål av karaktär BildBild
Tack!
Haha ja, absolut! Det finns några roliga utmaningar ändå. Bild
Hemmaklubb: Jönåkers GK
Hcp: 9,2
Började spela: Maj 2020
Driver: Cobra F9 Speedback
Järn: Taylormade P790 4-PW
Wedgar: Wilson Staff Model 50/54/58
Putter: Ping Sigma 2 Anser
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Gick en runda idag i kylan. Landa på 37p Otroligt stolt över mig själv som började spela i Maj detta år och ligger just nu på 16.3 HCP. Har minst en 18 håls runda kvar och hoppas jag kan ta mig under 16 innan säsongen lider mot sitt slut.

Kylan gör de lite svårt för mig som ny o veta exakta längder på klubborna. Men de kommer med tiden 💪
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Gripsholm:
Anmälde mig i en boll med två killar i min egen ålder, mkt trevliga killar!

Nåja, sällskapet till trots blir den inte mkt att skryta med rent resultatmässigt iallafall. Man skulle kunna beteckna den som järnsjuans dag...
Utslagen var faktiskt ganska bra med den nya drivern, men sen började problemen... Järnslagen var som bortblåsta, och istället för att putta för birdie fick man slå från betongbunkrar för att ens kunna få en parputt.
Inledde med 4*bogey, dubbel och ytterligare en bogey innan första paret.
Då var det en lite sned drive på ettan och tvåan som man borde kunnat sätta upp ändå, en mkt bra drive på trean som följdes upp av en duffad J4 för att förstöra den möjligheten till par.
fyran, ok drive, för långt inspel, chip tvåputt. Femman är ett hål där även en sned drive kan vara ok, sagt och gjort hade jag 86m kvar efter layup, tunnar sw ner i vattnet bakom, för en ytterligare chip 2putt.
6: Korthål, J7, blev för kort, treputt.
7:Dagens första par efter en bra drive, chip enputt.
8: perfekt drive i motvind, J7 chip enputt.
9: korthål, J7 chip enputt
Snickers...
10: Bra drive igen, J7 på green! par.
11:ett hål som jag borde slagit drive på, men valde ett "säkrare" alternativ, ut i tjocken vänster, ett par slag för att försöka ta sig därifrån gav till slut en trippel på ett egentligen ganska enkelt hål.
12: Korthål: bunker dubbel...
13: Driver till FW bunker, tog mig ur och hade 190 kvar. hydrid, birdieputt... blev par...
14: långt par 4, kanondrive, knackig J8, (borde tagit J7) chip 2-putt
15: man ska över ett krön, siktar mot ett träd, landar en meter höger, dike dropp. layup på tredje. kort inspel till betongbunker, skinnar sw till vatten, ridå...
16: En bra J7 till green för tvåputt och par
17: bra utslag igen, en bra J8 som inte skär tillräckligt, treputt för bogey.
18: Ett märkligt hål, fw är sååå smal, J4 till högerkanten kort om bunkern, hade väl 80m ish kvar, lite lång på green, två putt för ett avslutande par.

89 slag, 29 pinnar, 34 puttar... Det som jag tycker är bra utslag är inte på fw, undrar om det gjorde såpass stort utslag idag egentligen? Jag gör bara ett par från fw av de par jag trots allt gjorde...

På´t igen!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
AndyK
Inlägg: 82
Blev medlem: 31 jul 2020, 13:57

Vi tänkte gå de sista 9 hålen på Bedinge igår, men hann bara 5 hål innan verkligheten kallade.
Frustrerande när man låg långt under handicap... :(
IMG_2048.JPG
IMG_2048.JPG (143.27 KiB) Visad 5275 gånger

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
jonathanfroberg
Inlägg: 89
Blev medlem: 03 jul 2020, 13:08
Ort: Nyköping

86 slag i 4 grader, blåst och regn.
En av mina bästa rundor i år, jäkla märkligt.

Önskar att jag hade startat en dagbok i våras, då jag tog grönt kort i maj och nu är nere på 12,3 i hcp. Lätt att vara efterklok!
Hemmaklubb: Jönåkers GK
Hcp: 9,2
Började spela: Maj 2020
Driver: Cobra F9 Speedback
Järn: Taylormade P790 4-PW
Wedgar: Wilson Staff Model 50/54/58
Putter: Ping Sigma 2 Anser
Glimpan
Inlägg: 10
Blev medlem: 15 apr 2020, 15:47

Bild

Då kör ja mitt första inlägg här :)

Idag provade vi Ystad GK, kan tänka mig att en sommardag så är detta en riktigt birdie bana när fairways är någorlunda hårda så kan man scora lågt greenerna var i bra skick.

Kör även lite infon om mitt spel
Mitt race mot singel fortsätter jag har nu gått från runt 23 i början på säsongen till 16,7 som jag fick efter idag. Jag har lagt om det mesta i sving och tänkt så har på 2 månader sänkt mig från att sladda på ca 22 till stabilt spel runt 16-18 förutom en runda på 10,6 (83) slag som är bästa rundan men närmar mig allt mer stabilt på 86-88 slag per runda. Men eftersom ja bor i Skåne så siktar ja starkt på under 12 innan året är slut vilket blir tufft men skam den som ger sig 🏌️‍♂️


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Skriv svar