Fyllegolfare

Här snackar vi allmänt om golf...
emil.janson
Inlägg: 3
Blev medlem: 05 sep 2016, 21:35
Kontakt:

Måste börja med att säga att jag hatar fyllegolfare.
Vad är grejen med herrar i 45+åldern att spela tävling mot varanda, flera fyrbollar på rad och bara gå ut och supa? När man ser en person som står och pissar som inte ens kan står still, hur roligt kan de vara? Och efter 12 hål har de gått 3h 20 min, och nästa hål (par 3) tar 20 min att spela, sabbar ju för alla andra bakom. Blir ju en 5h+ rond för oss bakom.
Vad tycker ni?
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Jag kanske är en sur gammal gubbe men jag tycker inte att alkohol och golf hör ihop överhuvudtaget.
Att ta en öl eller ett glas vin efter rundan ser jag dock inte som något konstigt.

Tror krökandet delvis beror på att klubbarnas restauranger drar in en hel del på alkoholförsäljningen.
Har själv spelat klubbtävlingar där klubbens pro stått på tee och bjudit på shots...

Folk som uppenbart är onyktra och missköter sig på banan, tex genom att pissa överallt, borde plockas bort omgående!
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Bara hålla med. E riktigt nice att sitta på uteserveringen med en öl å se ut över 18e green efter rundan. Men alkohol på banan e skit. Borde vara förbjudet i mina ögon.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Jag ser inga problem med alkohol på banan, men det är lite som med alkohol var man än befinner sig, det gäller att sköta den på ett bra sätt.

Jag har spelat med och mot spelare som druckit ganska mycket, men de har varken fördröjt spelet eller betett sig illa, och samma sak kan jag tyvärr inte säga att jag aldrig upplevt med spiknyktra spelare.
Det finns skillnader på människor, det finns de som har svårt för att inte bli "dyngig" utanför banan, och sannolikt har de samma problem på banan, likaväl som att det finns de som klarar av alkoholen på ett bättre sätt.

Och det där med att pissa överallt, jag ser VARJE runda nyktra spelare som pissar "överallt"

Och fenomenet med långa rondtider, försök att spela bakom en reguljär företagstävling utan alkohol, huvva...
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

långryggen skrev:Jag ser inga problem med alkohol på banan, men det är lite som med alkohol var man än befinner sig, det gäller att sköta den på ett bra sätt.
Kan bara inte förstå behovet av att dricka alkohol i samband med golf. Varför gör man det?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:
långryggen skrev:Jag ser inga problem med alkohol på banan, men det är lite som med alkohol var man än befinner sig, det gäller att sköta den på ett bra sätt.
Kan bara inte förstå behovet av att dricka alkohol i samband med golf. Varför gör man det?
Det är den frågan jag också ställer mig - en öl efter 9 eller 18 må vara en sak - men som jag ofta ser, spelare som har med sig flera burkar ut på banan en lördag eftermiddag. Varför inte bara dricka dem hemma?
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

I USA är helggolf nästan synonymt med alkoholdrickande på banan enligt vad jag förstått efter att ha frågat folk på Golf Galaxy om det och läst en del om det på andra onlineforum. Det verkar nästan som att endast de som tar golfen "very seriously" skippar det.

Att GolfDigest delar denna video säger ju en del, även om den förstås är tänkt att vara rolig:

http://video.golfdigest.com/watch/swing ... the-course
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev:
långryggen skrev:Jag ser inga problem med alkohol på banan, men det är lite som med alkohol var man än befinner sig, det gäller att sköta den på ett bra sätt.
Kan bara inte förstå behovet av att dricka alkohol i samband med golf. Varför gör man det?
Mest troligt för att det är gott med öl, som mest troligt är den mest vanligt förekommande alkoholhaltiga drycken på en golfbana?
Varför dricker man en öl just på puben?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

MaxP skrev:Varför inte bara dricka dem hemma?
För att man inte ÄR hemma, man är ju på golfbanan?!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
ricky
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 jul 2014, 19:34

Ser inte något problem med att ha med sig ett par kalla i bagen så länge man sköter sig?
En usel dag på Golfbanan är i alla fall bättre än en kanondag på jobbet!
Skriv svar