Svensktgolfforums Poddredaktion

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 20 mar 2019, 09:14 I eftermiddag spelar jag in podd med Peter Ahnberg som nyss var och gjorde TV på The Players.
Har ni några frågor till honom?
Rudd eller Galante-Carlström?
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

StefanL skrev:
JohanAdministratör skrev: 20 mar 2019, 09:14 I eftermiddag spelar jag in podd med Peter Ahnberg som nyss var och gjorde TV på The Players.
Har ni några frågor till honom?
Rudd eller Galante-Carlström?
Det blev en del innebandy och eftersom jag är bekant med Carlströms brors så säger jag Carlström.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:
StefanL skrev:
JohanAdministratör skrev: 20 mar 2019, 09:14 I eftermiddag spelar jag in podd med Peter Ahnberg som nyss var och gjorde TV på The Players.
Har ni några frågor till honom?
Rudd eller Galante-Carlström?
Det blev en del innebandy och eftersom jag är bekant med Carlströms brors så säger jag Carlström.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Har mött Rudd både på planen och på krogen, ingen trevlig prick det där Bild

Kom på efter jag skrivit frågan att jag hade nog sagt Enström.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Är tidig generation X, har inte kommit in i det här med att ha hörlurar på mig jämt. Mina nyvuxna barn är dock inte kontaktbara som sig numera bör. De lyssnar på Poddar. Själv är det ett nytt beteende för mig. I och för sig har jag alltid följt P1, Språket, Filosofiska Rummet, Söndagsintervjun, Vetenskapsradion. Men det känns inte som om det är riktigt samma grej som poddarna som sen något tiotal år tillbaka dyker upp överallt.Jag får mer intryck av poddar ersätter tidningarna. Och där finns ett uppenbart problem - i en tidning kan du välja artiklar att läsa. Intresserar t.ex. tourer dig inte kan du bläddra vidare till resorna. I en podd(liksom i en del radioprogram) av diversekaraktär måste man höra på intressant likväl som mindre intressant. De finns poddar jag lyssnar på, men då är de av karaktären ”en story per avsnitt”. Jack Werners Creepypodd är ett eminent exempel.

Men jag är nog inte riktigt insatt, lite för gammal. Hur lyssnar ni på poddar?Hur gör man det till en njutbar upplevelse?
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Anders skrev: 05 apr 2019, 08:32 Är tidig generation X, har inte kommit in i det här med att ha hörlurar på mig jämt. Mina nyvuxna barn är dock inte kontaktbara som sig numera bör. De lyssnar på Poddar. Själv är det ett nytt beteende för mig. I och för sig har jag alltid följt P1, Språket, Filosofiska Rummet, Söndagsintervjun, Vetenskapsradion. Men det känns inte som om det är riktigt samma grej som poddarna som sen något tiotal år tillbaka dyker upp överallt.Jag får mer intryck av poddar ersätter tidningarna. Och där finns ett uppenbart problem - i en tidning kan du välja artiklar att läsa. Intresserar t.ex. tourer dig inte kan du bläddra vidare till resorna. I en podd(liksom i en del radioprogram) av diversekaraktär måste man höra på intressant likväl som mindre intressant. De finns poddar jag lyssnar på, men då är de av karaktären ”en story per avsnitt”. Jack Werners Creepypodd är ett eminent exempel.

Men jag är nog inte riktigt insatt, lite för gammal. Hur lyssnar ni på poddar?Hur gör man det till en njutbar upplevelse?
Jag ser själv alla podcasts som tidningen lite grann. Jag hittar det som jag verkligen tycker är intressant och väljer därefter. Sen finns det poddar som jag älskar men väljer ändå specifika avsnitt som verkar intressanta (Joe Rogan är ett bra exempel där en stor blandning på gästerna innebär en stor blandning på material). Jag gillar ditt exempel med golfpoddar och tourer - jag lyssnar på ett gäng golfpoddar, men inte dem där en stor del är tourerna. Helt enkelt för att det inte intresserar mig tillräckligt.

Dock lyssnar jag på poddar när jag gör något annat - antingen när jag tränar, lagar mat, jobbar och så vidare. Vissa poddar funkar alldeles utmärkt till det. De jag vill vara mer "fokuserad" på gör jag när jag t.ex. kör bil.
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

Vad hände med den eminenta podden?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sullanos skrev:Vad hände med den eminenta podden?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Lite för mkt annat som äter min tid just nu tyvärr..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Johan och Max, nu får ni ta upp poddandet igen! Det finns ju ingen golf att titta på, vi måste få något att ta del av i dessa tider.
/ HE
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

hericson skrev: 20 apr 2020, 13:39 Johan och Max, nu får ni ta upp poddandet igen! Det finns ju ingen golf att titta på, vi måste få något att ta del av i dessa tider.
Vi sågs igår och pratade om att dra igång podden igen. SIktar på nästa vecka redan.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Länge sedan det kom en Podd men idag släpper jag en intervju med Ennis Myndel.
Jag har även ordnat så att podden kommer finnas på Spotify inom ett par timmar.

Om jag får lite fart nu, vilka vill ni höra i podden under hösten/vintern?
Skriv svar