GolfStar

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

stevvee skrev:
JohanAdministratör skrev:
GolfStar Brollsta, International och Kyssinge kommer att avvecklas som egna A1-klubbar och medlemmarna i dessa klubbar kommer att flyttas över till GolfStar Golf Club.”


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum

Vad betyder detta? Att GS köpt Brollsta, International och kyssinge?
GS köpte ju Kungsängen, Brollsta och International i och med förvärvet av TopTee 2016.

Kyssinge ägs nog vidare av familjen som äger marken där ute men de har ju inte haft någon föreningsverksamhet på många många år. Därav positioneras GS GC nu.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev:
stevvee skrev:
JohanAdministratör skrev:
GolfStar Brollsta, International och Kyssinge kommer att avvecklas som egna A1-klubbar och medlemmarna i dessa klubbar kommer att flyttas över till GolfStar Golf Club.”


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum

Vad betyder detta? Att GS köpt Brollsta, International och kyssinge?
GS köpte ju Kungsängen, Brollsta och International i och med förvärvet av TopTee 2016.

Kyssinge ägs nog vidare av familjen som äger marken där ute men de har ju inte haft någon föreningsverksamhet på många många år. Därav positioneras GS GC nu.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum

Ah juste, får inte blanda ihop arrendet !
Ja kyssinge har ju potential helt klart
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

JohanAdministratör skrev: 20 dec 2019, 08:49 Läser idag att GolfStar nu tar nästa steg i att bygga sin verksamhet.
Det här är första steget mot en helt ny typ av golfklubb som jag inte sett i Sverige förut.
Det ska bli riktigt spännande att se vad klubben kan åstadkomma eftersom den kommer drivas med starka kommersiella intressen.
GolfSt*r ändrar sitt "innehåll och koncept" hela tiden med ett enda syfte (som gäller för alla företag) att maximera sin avkastning.
Vari ligger det nya med det? "Starka kommersiella intressen" är ju det dem hållit på med hela tiden med ganska förskräckligt resultat för de som vill "vara medlem" och "spela banorna". Det närmaste man blir medlem är att man får betala en avgift och banorna uppenbara rutschbana utför avseende kvaliteten har väl alla "medlemmar" för länge sedan upptäckt.
Om du bara vill spela en runda golf på medelmåttiga banor så är GS ett alternativ.
Citius, Altius, Fortius
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Pengarna från fastighetsförsäljningen ska ju driva utvecklingen av banorna och det här är den största affär GolfStar kan göra så nu hoppas vi kassan är fylld och att vi får se utveckling av anläggningarna.

https://kruushus.se/kommande-projekt/gripsholmsbackar


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

En dum sak som säkert extremt få utöver jag bryr mig om är att jag inte gillar att de vänt slingorna på Brollsta och Bodaholm för att maximera försäljning i shopen.

Jag trodde inte det skulle spela någon roll men jag gillar inte att börja på det9 som är nu hål 1 på någon av banorna. Särskilt inte på Brollsta där fairway är blind och min boll har försvunnit märkligt ofta efter man slagit över träden. Blir en väldigt tråkig start på rundan. Dessutom blir det på båda banor två par-fem i rad med hål 9,10. Tror arkitekten hade en plan med den ursprungliga sträckan faktiskt med breda par femmor i början. Även Bodaholm börjar nu med ett ganska svårt hål för den banan.

Men som sagt. Jag är nog den enda som bryr mig om det här.
Hcp: ~12
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Niklas skrev:En dum sak som säkert extremt få utöver jag bryr mig om är att jag inte gillar att de vänt slingorna på Brollsta och Bodaholm för att maximera försäljning i shopen.

Jag trodde inte det skulle spela någon roll men jag gillar inte att börja på det9 som är nu hål 1 på någon av banorna. Särskilt inte på Brollsta där fairway är blind och min boll har försvunnit märkligt ofta efter man slagit över träden. Blir en väldigt tråkig start på rundan. Dessutom blir det på båda banor två par-fem i rad med hål 9,10. Tror arkitekten hade en plan med den ursprungliga sträckan faktiskt med breda par femmor i början. Även Bodaholm börjar nu med ett ganska svårt hål för den banan.

Men som sagt. Jag är nog den enda som bryr mig om det här.
Nä du är inte den enda.

Golfstar förstör hela Bodaholm genom att vända.

Spelarna får en väldigt tuff start ren spelmässigt och man ökar risken för köbildning. Blir ju kö redan på 2an nu.

Kiosken kanske går jättebra efter förändringen och det nya östermalmspriserna men spelupplevelsen är sämre.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

stevvee skrev: 23 feb 2021, 14:11
Niklas skrev:En dum sak som säkert extremt få utöver jag bryr mig om är att jag inte gillar att de vänt slingorna på Brollsta och Bodaholm för att maximera försäljning i shopen.

Jag trodde inte det skulle spela någon roll men jag gillar inte att börja på det9 som är nu hål 1 på någon av banorna. Särskilt inte på Brollsta där fairway är blind och min boll har försvunnit märkligt ofta efter man slagit över träden. Blir en väldigt tråkig start på rundan. Dessutom blir det på båda banor två par-fem i rad med hål 9,10. Tror arkitekten hade en plan med den ursprungliga sträckan faktiskt med breda par femmor i början. Även Bodaholm börjar nu med ett ganska svårt hål för den banan.

Men som sagt. Jag är nog den enda som bryr mig om det här.
Nä du är inte den enda.

Golfstar förstör hela Bodaholm genom att vända.

Spelarna får en väldigt tuff start ren spelmässigt och man ökar risken för köbildning. Blir ju kö redan på 2an nu.

Kiosken kanske går jättebra efter förändringen och det nya östermalmspriserna men spelupplevelsen är sämre.
Ja, just det. Det blir ju kö också med en kort par 4 och svår par trea som andra och tredje hål också. Hade glömt det lite, minns mest att jag inte gillade omvända slingorna. Jag spelar bara Bodaholm, Brollsta och Kings och även om jag tycker skicket är bra är de ändringar som gjorts med omvända slingor och mindre mark inte till någon fördel för banorna. Inte betalat någon medlemsavgift ännu och jag sneglar alltid på andra banor, men slutar på Golfstar ändå varje år. Fortfarande inte bestämt mig för i år.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 23 feb 2021, 14:49Ja, just det. Det blir ju kö också med en kort par 4 och svår par trea som andra och tredje hål också. Hade glömt det lite, minns mest att jag inte gillade omvända slingorna. Jag spelar bara Bodaholm, Brollsta och Kings och även om jag tycker skicket är bra är de ändringar som gjorts med omvända slingor och mindre mark inte till någon fördel för banorna. Inte betalat någon medlemsavgift ännu och jag sneglar alltid på andra banor, men slutar på Golfstar ändå varje år. Fortfarande inte bestämt mig för i år.
Tror det var USGA som gjorde en utredning om speltempo och en av de värsta sakerna en banarkitekt kunde göra vad att ha en drivbar par 4 i början av banan. Men sånt struntar ju GS i eftersom golfen är sekundär.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Sandstream skrev:
Niklas skrev: 23 feb 2021, 14:49Ja, just det. Det blir ju kö också med en kort par 4 och svår par trea som andra och tredje hål också. Hade glömt det lite, minns mest att jag inte gillade omvända slingorna. Jag spelar bara Bodaholm, Brollsta och Kings och även om jag tycker skicket är bra är de ändringar som gjorts med omvända slingor och mindre mark inte till någon fördel för banorna. Inte betalat någon medlemsavgift ännu och jag sneglar alltid på andra banor, men slutar på Golfstar ändå varje år. Fortfarande inte bestämt mig för i år.
Tror det var USGA som gjorde en utredning om speltempo och en av de värsta sakerna en banarkitekt kunde göra vad att ha en drivbar par 4 i början av banan. Men sånt struntar ju GS i eftersom golfen är sekundär.
Blir ju mer gemenskap om man har 2-3 bollar som får vänta.

Så kan man passa på att prata med varandra hela vägen in från hål 14 också med 5-6 fler sällskap. Perfekt !
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

Sandstream skrev:Tror det var USGA som gjorde en utredning om speltempo och en av de värsta sakerna en banarkitekt kunde göra vad att ha en drivbar par 4 i början av banan. Men sånt struntar ju GS i eftersom golfen är sekundär.

Som Vallentuna som vänt hålen nu. Öppnar med dogleg över vattnet som de långtslående skär och går mot green på. Spännande se hur det kommer bli.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Skriv svar