GolfStar

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

stevvee skrev: 23 feb 2021, 15:14Blir ju mer gemenskap om man har 2-3 bollar som får vänta.
Så kan man passa på att prata med varandra hela vägen in från hål 14 också med 5-6 fler sällskap. Perfekt !
Sant! Golf är social sport! :D
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Lite OT men jag måste säga att tex Bro Bålsta har en bra lösning på det här med kiosken. Placerad mellan 9 och 10 ligger den perfekt.
Att som på Brollsta försöka få in folk i restaurangen är rätt dumt då de flesta ändå bara vill ha dricka, korv eller någon chokladbit.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Sandstream skrev:Lite OT men jag måste säga att tex Bro Bålsta har en bra lösning på det här med kiosken. Placerad mellan 9 och 10 ligger den perfekt.
Att som på Brollsta försöka få in folk i restaurangen är rätt dumt då de flesta ändå bara vill ha dricka, korv eller någon chokladbit.
Lite samma problem på kyssinge, ibland går man vidare direkt från 9:an men då sitter det någon på deras altan och skriker att det är deras tur att gå ut.

Håller med om att Bålsta lösningen är kanon!
Är det Kungsängen som har efter hål 6 ?
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

stevvee skrev:
Sandstream skrev:Lite OT men jag måste säga att tex Bro Bålsta har en bra lösning på det här med kiosken. Placerad mellan 9 och 10 ligger den perfekt.
Att som på Brollsta försöka få in folk i restaurangen är rätt dumt då de flesta ändå bara vill ha dricka, korv eller någon chokladbit.
Lite samma problem på kyssinge, ibland går man vidare direkt från 9:an men då sitter det någon på deras altan och skriker att det är deras tur att gå ut.

Håller med om att Bålsta lösningen är kanon!
Är det Kungsängen som har efter hål 6 ?
Kings & Queens har båda efter 9.
Lindö Dal tror jag det är som har efter 6 men den kmr du tillbaka till efter 9/10.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev:
stevvee skrev:
Sandstream skrev:Lite OT men jag måste säga att tex Bro Bålsta har en bra lösning på det här med kiosken. Placerad mellan 9 och 10 ligger den perfekt.
Att som på Brollsta försöka få in folk i restaurangen är rätt dumt då de flesta ändå bara vill ha dricka, korv eller någon chokladbit.
Lite samma problem på kyssinge, ibland går man vidare direkt från 9:an men då sitter det någon på deras altan och skriker att det är deras tur att gå ut.

Håller med om att Bålsta lösningen är kanon!
Är det Kungsängen som har efter hål 6 ?
Kings & Queens har båda efter 9.
Lindö Dal tror jag det är som har efter 6 men den kmr du tillbaka till efter 9/10.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Kanske är den jag tänkte på. Efter någon dogleg vänster ?
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Vi är ett gäng på runt 25 personer som spelar en tävling på Kungsängen varje onsdag em/kväll.
För att underlätta både för oss och för GS så bokar vi upp tiderna i förväg och det har fungerat fint i 5-6 år.

Våra medlemskap kostar mellan 6.000 - 7.500:- vilket ger GS en inkomst på 150.000 - 187.500:-.
Beroende på medlemskap kan man boka 7-30 dagar i förväg men det är inget som varken vi eller GS funderat på genom åren.

Nu har GS bestämt sig för att ta ut en förbokningsavgift för de tider vi bokar, 50:- per tillfälle och spelare :o

Vi bränner garanterat flera tusen kronor varje onsdag på mat, öl, dricka, korv osv före, under och efter rundorna. (De pengarna går inte till GS)
Vi köper rangebollar, handskar och annat smått och gott som tillfaller GS.

Som egen företagare skulle jag aldrig drömma om att ta ut extra avgifter för en grupp där många varit medlemmar sen 90-talet.
Tvärtom brukar man värna om sina stamkunder och ge dem rabatter.

Någon som förstår hur GS tänker?
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Sandstream skrev:Vi är ett gäng på runt 25 personer som spelar en tävling på Kungsängen varje onsdag em/kväll.
För att underlätta både för oss och för GS så bokar vi upp tiderna i förväg och det har fungerat fint i 5-6 år.

Våra medlemskap kostar mellan 6.000 - 7.500:- vilket ger GS en inkomst på 150.000 - 187.500:-.
Beroende på medlemskap kan man boka 7-30 dagar i förväg men det är inget som varken vi eller GS funderat på genom åren.

Nu har GS bestämt sig för att ta ut en förbokningsavgift för de tider vi bokar, 50:- per tillfälle och spelare :o

Vi bränner garanterat flera tusen kronor varje onsdag på mat, öl, dricka, korv osv före, under och efter rundorna. (De pengarna går inte till GS)
Vi köper rangebollar, handskar och annat smått och gott som tillfaller GS.

Som egen företagare skulle jag aldrig drömma om att ta ut extra avgifter för en grupp där många varit medlemmar sen 90-talet.
Tvärtom brukar man värna om sina stamkunder och ge dem rabatter.

Någon som förstår hur GS tänker?
Kortsiktigt är mitt svar.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

stevvee skrev: 12 mar 2021, 10:50
Sandstream skrev:Vi är ett gäng på runt 25 personer som spelar en tävling på Kungsängen varje onsdag em/kväll.
För att underlätta både för oss och för GS så bokar vi upp tiderna i förväg och det har fungerat fint i 5-6 år.

Våra medlemskap kostar mellan 6.000 - 7.500:- vilket ger GS en inkomst på 150.000 - 187.500:-.
Beroende på medlemskap kan man boka 7-30 dagar i förväg men det är inget som varken vi eller GS funderat på genom åren.

Nu har GS bestämt sig för att ta ut en förbokningsavgift för de tider vi bokar, 50:- per tillfälle och spelare :o

Vi bränner garanterat flera tusen kronor varje onsdag på mat, öl, dricka, korv osv före, under och efter rundorna. (De pengarna går inte till GS)
Vi köper rangebollar, handskar och annat smått och gott som tillfaller GS.

Som egen företagare skulle jag aldrig drömma om att ta ut extra avgifter för en grupp där många varit medlemmar sen 90-talet.
Tvärtom brukar man värna om sina stamkunder och ge dem rabatter.

Någon som förstår hur GS tänker?
Kortsiktigt är mitt svar.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Helt enig!

Funderade på om det är en effekt av Covid? Det är tillräckligt många som spelar ändå, vilket gör att de inte behöver värna lika mycket om sina stammisar. Alla starttider fylls oavsett och kanske finns förhoppningen att er timme fylls av gäster som betalar greenfee.
Hursom, borde gå att sköta snyggare
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

manget skrev: 12 mar 2021, 11:08Funderade på om det är en effekt av Covid? Det är tillräckligt många som spelar ändå, vilket gör att de inte behöver värna lika mycket om sina stammisar. Alla starttider fylls oavsett och kanske finns förhoppningen att er timme fylls av gäster som betalar greenfee.
Hursom, borde gå att sköta snyggare
Om det beror på högt tryck och de ser en chans att tjäna pengar så tror jag de biter sig själva i svansen.
Det är ju ingen större risk att jag skulle rekommendera någon att bli GS-medlem.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 12 mar 2021, 13:12
manget skrev: 12 mar 2021, 11:08Funderade på om det är en effekt av Covid? Det är tillräckligt många som spelar ändå, vilket gör att de inte behöver värna lika mycket om sina stammisar. Alla starttider fylls oavsett och kanske finns förhoppningen att er timme fylls av gäster som betalar greenfee.
Hursom, borde gå att sköta snyggare
Om det beror på högt tryck och de ser en chans att tjäna pengar så tror jag de biter sig själva i svansen.
Det är ju ingen större risk att jag skulle rekommendera någon att bli GS-medlem.
Oj, intressant. Men hur gick den diskussionen? Då säger ni nej tack, vi avslutar tävlingen istället. Sedan bokar ni 30 dagar innan allihop ändå? Varit en lång vecka så jag kanske missar något här.

Hursomhelst gjorde det här enklare att ta beslutet att inte vara medlem på Golfstar i år.
Hcp: ~12
Skriv svar