GolfStar

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Niklas skrev:
Sandstream skrev: 12 mar 2021, 13:12
manget skrev: 12 mar 2021, 11:08Funderade på om det är en effekt av Covid? Det är tillräckligt många som spelar ändå, vilket gör att de inte behöver värna lika mycket om sina stammisar. Alla starttider fylls oavsett och kanske finns förhoppningen att er timme fylls av gäster som betalar greenfee.
Hursom, borde gå att sköta snyggare
Om det beror på högt tryck och de ser en chans att tjäna pengar så tror jag de biter sig själva i svansen.
Det är ju ingen större risk att jag skulle rekommendera någon att bli GS-medlem.
Oj, intressant. Men hur gick den diskussionen? Då säger ni nej tack, vi avslutar tävlingen istället. Sedan bokar ni 30 dagar innan allihop ändå? Varit en lång vecka så jag kanske missar något här.

Hursomhelst gjorde det här enklare att ta beslutet att inte vara medlem på Golfstar i år.
Man sätter sin egen produkt i fokus istället för kunden. Istället för att fråga sig, vad vill kunderna ha så ställer sig ledningen frågan vad ska vi sälja för att tjäna mest pengar.

Väldigt mycket 90-tal och mossa över det.
Jag upptäckte nyligen också att mitt play north enbart hade 7 dagars förbokning.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 12 mar 2021, 15:28Oj, intressant. Men hur gick den diskussionen? Då säger ni nej tack, vi avslutar tävlingen istället. Sedan bokar ni 30 dagar innan allihop ändå? Varit en lång vecka så jag kanske missar något här.

Hursomhelst gjorde det här enklare att ta beslutet att inte vara medlem på Golfstar i år.
De sa något i stil med att de haft så mycket bokat förra året att alla grupper som bokar i förväg ska få betala en avgift. De räknar nog kallt med att om vi och andra säger nej, tex seniorgänget som lirar varje tisdag, så fylls tiderna ändå.

Många av oss får bara boka 7 dagar i förväg och då blir det problem när vi ska gå ut i 5-6 bollar efter varandra.

Jag har inte köpt något medlemskap än och jag hade gärna sett att vi bytte och spelade på någon annan klubb.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev: 12 mar 2021, 18:39Man sätter sin egen produkt i fokus istället för kunden. Istället för att fråga sig, vad vill kunderna ha så ställer sig ledningen frågan vad ska vi sälja för att tjäna mest pengar.
Väldigt mycket 90-tal och mossa över det.
Så är det. Tyvärr så har det varit min känsla för GS ända sedan de tog över: De bryr sig inte så mycket om golf utan vill maximera sina vinster i första hand.

Ta bara en sån enkel sak som nätet på rangen. Varje dag ser jag klipp på Instagram och YT när folk är på TopGolf som har nät som är dubbelt så höga som GS.
Men på GS låter det som att ett högre nät vore som att försöka åka till månen i en bil. Det går bara inte...
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Sandstream skrev:
JohanAdministratör skrev: 12 mar 2021, 18:39Man sätter sin egen produkt i fokus istället för kunden. Istället för att fråga sig, vad vill kunderna ha så ställer sig ledningen frågan vad ska vi sälja för att tjäna mest pengar.
Väldigt mycket 90-tal och mossa över det.
Så är det. Tyvärr så har det varit min känsla för GS ända sedan de tog över: De bryr sig inte så mycket om golf utan vill maximera sina vinster i första hand.

Ta bara en sån enkel sak som nätet på rangen. Varje dag ser jag klipp på Instagram och YT när folk är på TopGolf som har nät som är dubbelt så höga som GS.
Men på GS låter det som att ett högre nät vore som att försöka åka till månen i en bil. Det går bara inte...
Att köpa högre nät innebär ju en kostnad, helt galet enligt GS!

Undrar om det blev verklighet med deras idé om att en personal skulle klippa en bana för att sedan släpa upp klipparen på kärra och åka till nästa bana och klippa.

Det vill ha 19 banor i medlemskapet men känslan är som du säger att det vill dra ner på kostnader så man investerare får sin vinst. Ägarstrukturen är ju fortfarande lite oklar och något förtydligande om den kom ju aldrig vad jag sett.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

stevvee skrev: 17 mar 2021, 06:44 Att köpa högre nät innebär ju en kostnad, helt galet enligt GS!

Undrar om det blev verklighet med deras idé om att en personal skulle klippa en bana för att sedan släpa upp klipparen på kärra och åka till nästa bana och klippa.

Det vill ha 19 banor i medlemskapet men känslan är som du säger att det vill dra ner på kostnader så man investerare får sin vinst. Ägarstrukturen är ju fortfarande lite oklar och något förtydligande om den kom ju aldrig vad jag sett.
Själv skulle jag tycka det var pinsamt att driva en företag där premiumprodukten (Kungsängen) på vissa sätt är sämre än de billigare produkterna.

Både preffen och den vanliga B-aktien ligger runt 15:-. Någon som minns vad priset var vid IPO:n?
EDIT: 33.50:- var det tydligen. De stackare som gick in då har alltså förlorat hälften av värdet.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Sandstream skrev:
stevvee skrev: 17 mar 2021, 06:44 Att köpa högre nät innebär ju en kostnad, helt galet enligt GS!

Undrar om det blev verklighet med deras idé om att en personal skulle klippa en bana för att sedan släpa upp klipparen på kärra och åka till nästa bana och klippa.

Det vill ha 19 banor i medlemskapet men känslan är som du säger att det vill dra ner på kostnader så man investerare får sin vinst. Ägarstrukturen är ju fortfarande lite oklar och något förtydligande om den kom ju aldrig vad jag sett.
Själv skulle jag tycka det var pinsamt att driva en företag där premiumprodukten (Kungsängen) på vissa sätt är sämre än de billigare produkterna.

Både preffen och den vanliga B-aktien ligger runt 15:-. Någon som minns vad priset var vid IPO:n?
EDIT: 33.50:- var det tydligen. De stackare som gick in då har alltså förlorat hälften av värdet.
Ja såklart, men GS vet nog inte vilken bana som är premium. Och vi måste ju faktiskt försöka förstå hur GS tänker.

Ja en jäkligt bra investering helt enkelt, skulle ju ge grymt värde m.m

Ägarstrukturen verkar inte heller ha klarnat, men något som är säkert är att Devisus går ju bra. Golfstar Nordic helt okej.
Golfstar Sverige (som jag tror investerarna blev inlurade i) dåligt.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

stevvee skrev: 17 mar 2021, 13:54Ägarstrukturen verkar inte heller ha klarnat, men något som är säkert är att Devisus går ju bra. Golfstar Nordic helt okej. Golfstar Sverige (som jag tror investerarna blev inlurade i) dåligt.
Vad gör de första två bolagen?
Ligger driften av banorna som vi spelar i Golfstar Sverige?
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Sandstream skrev:
stevvee skrev: 17 mar 2021, 13:54Ägarstrukturen verkar inte heller ha klarnat, men något som är säkert är att Devisus går ju bra. Golfstar Nordic helt okej. Golfstar Sverige (som jag tror investerarna blev inlurade i) dåligt.
Vad gör de första två bolagen?
Ligger driften av banorna som vi spelar i Golfstar Sverige?
Ja det är ju det vi undrade 2017 och som skulle förtydligas.
Vad var det man investerade i för bolag.

Men något sådant förtydligande verkar inte ha kommit ut.

Edit : Lite intressat när man kikar på pepins ser det ut som att man köpt B-aktier, var det tydligt från början ? Eller har pepins bara valt ett dåligt namn på aktien. B-aktie är ju dessutom värd mindre än en A-aktie pga röstförhållanden. Vet investerare ens om detta ?
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sandstream skrev: 17 mar 2021, 14:15
stevvee skrev: 17 mar 2021, 13:54Ägarstrukturen verkar inte heller ha klarnat, men något som är säkert är att Devisus går ju bra. Golfstar Nordic helt okej. Golfstar Sverige (som jag tror investerarna blev inlurade i) dåligt.
Vad gör de första två bolagen?
Ligger driften av banorna som vi spelar i Golfstar Sverige?
Devisius är ju Tonys bolag. Tony har grundat GolfStar. Det är nog bara han som är anställd där.
GolfStar Nordic är nog bolaget som de på huvudkontoret är anställda i.
GolfStar Sverige AB är bolaget med alla platschefer, deras chefer, samt receptionspersonal som är anställda av GolfStar.

Finns kommentar från Tony i det här kommentarsfältet,
https://www.pepins.com/shc/golfstar/gol ... ord-rekord
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev:
Sandstream skrev: 17 mar 2021, 14:15
stevvee skrev: 17 mar 2021, 13:54Ägarstrukturen verkar inte heller ha klarnat, men något som är säkert är att Devisus går ju bra. Golfstar Nordic helt okej. Golfstar Sverige (som jag tror investerarna blev inlurade i) dåligt.
Vad gör de första två bolagen?
Ligger driften av banorna som vi spelar i Golfstar Sverige?
Devisius är ju Tonys bolag. Tony har grundat GolfStar. Det är nog bara han som är anställd där.
GolfStar Nordic är nog bolaget som de på huvudkontoret är anställda i.
GolfStar Sverige AB är bolaget med alla platschefer, deras chefer, samt receptionspersonal som är anställda av GolfStar.

Finns kommentar från Tony i det här kommentarsfältet,
https://www.pepins.com/shc/golfstar/gol ... ord-rekord
Det jag tycker är otydligt är att man investerar i Golfstar.

MEN koncernen är uppbyggd

Devisius Som koncernmoder
Golfstar Nordic precis under
Golfstar Sverige ligger under Nordic tillsammans med en hel del andra bolag exempelvis Top tee, unipeg m.m.

Alltså vad är det investerare investerar i ? Är det Golfstar Nordic så är det ju bra, Golfstar Sverige mindre bra för investerare.

Edit : aktieägare har köpt in sig i Golfstar Nordic.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar