Boka in sig i andras bollar?

Här snackar vi allmänt om golf...
KonsultTT
Inlägg: 45
Blev medlem: 11 okt 2020, 09:30

FreF skrev: 12 okt 2020, 19:31 Många bra poänger här! Själv så bokar jag nästan alltid in mig i med andra i ”vår” boll. Det är ju inte deras boll som vi konstaterat innan i tråden!

Har tänkt på en sak som kanske skulle göra det lite lättare? Borde det inte kunna stå ålder också intill ditt HCP i GIT och bokningen. Då skulle man mer kunna matcha in sig jämnt i ålder. Tror faktiskt att det skulle matcha bättre än HCP. Då finns fler gemensamma nämnare och skulle kunna bidra till att alla hittar fler golfvänner.

För hur trevligt jag än har med ngn som är 30-40år äldre, så kanske jag inte kommer föreslå att hänga på till helgen eller liknande!
Håller med - kanske även om det är gäster eller medlemmar i klubben.
Det skulle också vara bra om man kunde se när ens golfvänner har bokat in sig så att man kunde boka in sig på någon av deras bollar om det finns plats - naturligtvis ska detta vara en option som man kan välja i inställningarna för golfvänner att ens golfvänner kan se mina bokningar.

Skulle också vara bra om man kunde få ett mail när något förändras i bokningen.
Har hänt att när jag kommit till banan så har övriga i bollen bokat av sig och man står med långnäsa.
Som tur är har det varit ledigt i efterkommande bollar.

/ TT
HCP: 32,7 Klubb: Umeå Sörfors GK
Började spela: 2019
Niklas
Inlägg: 1095
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

FreF skrev: 12 okt 2020, 19:31 Många bra poänger här! Själv så bokar jag nästan alltid in mig i med andra i ”vår” boll. Det är ju inte deras boll som vi konstaterat innan i tråden!

Har tänkt på en sak som kanske skulle göra det lite lättare? Borde det inte kunna stå ålder också intill ditt HCP i GIT och bokningen. Då skulle man mer kunna matcha in sig jämnt i ålder. Tror faktiskt att det skulle matcha bättre än HCP. Då finns fler gemensamma nämnare och skulle kunna bidra till att alla hittar fler golfvänner.

För hur trevligt jag än har med ngn som är 30-40år äldre, så kanske jag inte kommer föreslå att hänga på till helgen eller liknande!
Jag har tänkt samma sak, men har nog haft de trevligaste rundorna med folk som är 30-40 år äldre...
Hcp: ~12
akka89
Inlägg: 31
Blev medlem: 08 feb 2015, 18:32
Ort: Mälarö GK

Tycker att det hör till golfen att boka in sig i andras bollar. Borde vara mer eller mindre ett aktivt jobb från klubben att boka in folk i bollar som är halvfulla.

Tyvärr är det rätt ofta man kommer ner till tee och man står själv. Vad detta beror på har jag alltid undrat. Får avhopparna betala no show avgift? Troligen inte.

I år när folk bokat in sig i ”vår” boll har man fan stött på alla olika typer av golfare speciellt dom som är idioter om man får vara frispråkig. Man gnäller på allt och inget, man är expert på utrustning och andras golfsving även fast man själv är på Hyfsat hög nivå, sega jäklar till dom som som springer och tävlar i speed golf. Har folk slutat med att vara artiga och bete sig som golfare/människor? Majoritet av dessa ”idioter” har inte tyvärr inte varit ngn finnig tonåring utan medelålders män. 🤮 Ät idioti ett Covid symtom?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

akka89 skrev: 13 okt 2020, 19:56 Tycker att det hör till golfen att boka in sig i andras bollar. Borde vara mer eller mindre ett aktivt jobb från klubben att boka in folk i bollar som är halvfulla.
Hatar när man går i en fyrboll och det dyker upp ett par tvåbollar bakom. Gå ihop! Hur jäkla svårt ska det vara?
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev: 14 okt 2020, 08:56
akka89 skrev: 13 okt 2020, 19:56 Tycker att det hör till golfen att boka in sig i andras bollar. Borde vara mer eller mindre ett aktivt jobb från klubben att boka in folk i bollar som är halvfulla.
Hatar när man går i en fyrboll och det dyker upp ett par tvåbollar bakom. Gå ihop! Hur jäkla svårt ska det vara?
+1
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar