Min Golf + Gamebook

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

hericson skrev: 20 aug 2020, 20:02Knepigt är det, men man måste gå in i inställningarna och stänga av annonserna när man köpt Gold.
Trodde att problemet med registrering av rundor låg i GIT. Funkar det i någon annan app?
Jag har stängt av det precis som @joakim.pekkari men man får ändå upp oönskad reklam när rundan är klar och man vill se sammanställningen.

Problemet ligger nog hos GIT. De måste anpassa sitt system (typ skapa ett API) så att det kan ta emot anrop från externa tjänster, som tex Gamebook.
Finns massor av fin statistik för Svenska Golfförbundet att ta del av så de borde prioritera detta.
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Hur registrerar ni Handicapronder i Gamebook?

Det fungerar inte här (tänker att det är en sån runda man måste registrera vid spelprovet) och istället får man ett felmeddelande att det är en övergång till World Handicap System som gör att det tillfälligt är inaktiverat.

Som jag förstått det så måste man också klicka i den rutan (handicaprond) för att överhuvudtaget kunna ange en markör.

Nu är inte jag klubbmedlem så kan ändå inte registrera, men bra att veta.

Edit: Okej. Man registrerar den såklart manuellt via Mingolf. Härligt!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Adjustments.JPG
Adjustments.JPG (137.56 KiB) Visad 5279 gånger
Saltar alltid en bra story
micwed
Inlägg: 6
Blev medlem: 07 nov 2017, 14:07
Ort: Malmö

Det låter ju bra så man slipper mata in alla resultat en gång till.. ;)

Är det någon som vet varför antalet poäng man får i Gamebook skiljer sig från vad Min Golf visar.
Ex, spelade 18 hål på Kävlinge för ett par veckor sedan. Enligt GB fick jag 37 poäng men MG visar 35.
Har självklart dubbel och trippelkollat att jag angett samma antal slag per hål i båda systemen.

/ Micke
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

micwed skrev: 02 sep 2020, 11:40 Det låter ju bra så man slipper mata in alla resultat en gång till.. ;)

Är det någon som vet varför antalet poäng man får i Gamebook skiljer sig från vad Min Golf visar.
Ex, spelade 18 hål på Kävlinge för ett par veckor sedan. Enligt GB fick jag 37 poäng men MG visar 35.
Har självklart dubbel och trippelkollat att jag angett samma antal slag per hål i båda systemen.

/ Micke
Kan vara en felaktig slope tex om det inte var på tävling och CBA togs i bruk.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
micwed
Inlägg: 6
Blev medlem: 07 nov 2017, 14:07
Ort: Malmö

Det var en sällskapsrunda.. Då antar jag att Min golf är korrekt så jag kollar med GameBook om de inte uppdaterat indexet.

/Micke

joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

micwed skrev: 02 sep 2020, 12:17 Det var en sällskapsrunda.. Då antar jag att Min golf är korrekt så jag kollar med GameBook om de inte uppdaterat indexet.

/Micke
Vi hade lite sådana problem på Barsebäck för något år sen, då fick vi trixa lite med decimalerna på hcp för att få korrekt antal slag innan dess att gamebook hade uppdaterat slopen på sin sida.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Gamebook brukar vara snabba på att uppdatera banorna om man vet och kan hänvisa till korrekt slope värden på hemsidan eller liknande.
/ HE
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

micwed skrev: 02 sep 2020, 11:40 Det låter ju bra så man slipper mata in alla resultat en gång till.. ;)

Är det någon som vet varför antalet poäng man får i Gamebook skiljer sig från vad Min Golf visar.
Ex, spelade 18 hål på Kävlinge för ett par veckor sedan. Enligt GB fick jag 37 poäng men MG visar 35.
Har självklart dubbel och trippelkollat att jag angett samma antal slag per hål i båda systemen.

/ Micke
Ange total poäng istället för resultat per hål i GIT så slipper du problem :)
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Någon med koll på hur man hittar nya utmaningar i appen? Hittar bara aktiva man är med i och avslutade.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Skriv svar