Dresscode

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Diskriminerande att män inte får spela i shorts men att kvinnor får det. Men när män blir diskriminerade är det få som bryr sig :(
Filip skrev:Får nöja oss där kanske och acceptera att vi inte har exakt samma åsikt om klädsel på banan :)
Ja! :)
kimlidberg
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 maj 2014, 10:36
Ort: Gävle

Är det tävling är det alltid byxor och piké som gäller. Spelar jag i +25 grader så blir det oftast shorts och piké. Kul att en ny trend är på väg in i golfen, t.ex Rickie Fowler!



/kimlidberg

Skickas från min iPad via Tapatalk
Driver: Nike Vapor Pro 9.5°
FW: Nike Vapor Flex 15°
Järn: Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper X Stiff
Wedgar: Nike VR Forged 52° / 56°
Putter: Nike Method Mod-30 SuperStroke Slim 3.0

#teamnike #motscratch
bolle
Inlägg: 6
Blev medlem: 16 jun 2014, 07:29

Jag känner att det är upp till varje enskild bana och dess medlemmar på samma sätt som det är på vissa restauranger. På vissa restauranger är det okej att dyka upp precis som du vill, i t-shirt eller kanske i bar överkropp. På andra restauranger vill både besökare och de som serverar maten att det ska hållas en annan standard. Att det skiljer sig från bana till bana med olika standard tror jag bara är bra för sporten som helhet. De som vill att det ska vara konservativt kommer säkert hålla sig i större utsträckning till banor som delar deras åsikt. Andra spelare kommer hålla sig till de lite mer avslappnade banorna med fri klädsel där de andra medlemmarna känner samma sak.

Personligen spelar jag alltid i långbyxor och golfpiké med keps. Det gör jag för att jag tycker att det är överlägset skönast. Ibland byter jag till shorts en bit in i ronden om det är närmre 30 grader och det fläktar lite, då kan det vara skönt med shorts.

/Bolle
______
Bolle
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

bolle skrev: Personligen spelar jag alltid i långbyxor och golfpiké med keps.
Nyfiken på hur en pike med keps ser ut ;)

Sry men var en straffspark.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Linusg
Inlägg: 125
Blev medlem: 18 jun 2014, 21:19

Sitter å kikar på The Open och kom att tänka på denna tråd.
Spelarna är såklart i långbyxor och Pike. Men när jag ser att deras Caddies får gå i shorts?!? Dom befinner sig ju också på banan. Borde inte samma Dresscode gälla dem också?
Ser även annan "personal" på banan som befinner sig där i shorts.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Linusg skrev:Sitter å kikar på The Open och kom att tänka på denna tråd.
Spelarna är såklart i långbyxor och Pike. Men när jag ser att deras Caddies får gå i shorts?!? Dom befinner sig ju också på banan. Borde inte samma Dresscode gälla dem också?
Ser även annan "personal" på banan som befinner sig där i shorts.
Nope, caddies är undantagna eftersom de ska släpa på en stor bag.
Linusg
Inlägg: 125
Blev medlem: 18 jun 2014, 21:19

Absolut förstår jag att de är okej. Men samtidigt så inte tror jag att deras ben är snyggare än spelarnas, av den anledningen borde ju shorts vara ok även för spelarna. Trodde de var generellt att man ville ha långbyxor på banan.. Och att det gällde alla.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

På Augusta som är årets första major så har även caddies dresscode då de ska vara klädda i vita overaller men det är nog en av få där även caddies har dresscode...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Ytterligare en sak som alltid varit som den varit. Spelaren är i centrum och då är det spelaren som ska vara ordentligt klädd. Många banor än i dag anser att caddien inte är lika mycket värd utan bara där för att göra ett enkelt jobb.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Här kommer en bump från 2014!
Jag kan knappt förstå att forumet fanns för så länge sedan...

Men sedan 2014 har det ju hänt massor med golfmodet och dresscodes. Och jag kom att tänka på det när jag läste den här artikeln om 5 varumärken/företag som kombinerar streetwear med golf.

https://hypebeast.com/2023/1/five-golf- ... od-studios

Har ni något från Malbon, Eastside, Bogey Boys, Metalwood Studios eller Students Golf?
Skriv svar