Dresscode

Här snackar vi allmänt om golf...
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

JohanAdministratör skrev: 12 jan 2023, 09:04 Här kommer en bump från 2014!
Jag kan knappt förstå att forumet fanns för så länge sedan...

Men sedan 2014 har det ju hänt massor med golfmodet och dresscodes. Och jag kom att tänka på det när jag läste den här artikeln om 5 varumärken/företag som kombinerar streetwear med golf.

https://hypebeast.com/2023/1/five-golf- ... od-studios

Har ni något från Malbon, Eastside, Bogey Boys, Metalwood Studios eller Students Golf?
Har helt missat denna tråd,
men som svar på frågan om man kan spela med shorts, så tolkar jag att man får det om det inte är av Cargomodell.

Vidare angående dresscode generellt så är jag i de allra flesta fallen ytterst anpassningsbar, även om jag kan tycka att det i vissa fall är löjligt.
Ett sådant exempel är ju tröja med krage. Jag har sett fall där det är ytterst ok när man kommer med en urtvättad thaikopia av risig kvalitet samtidigt som en designer tischa i funktionsmaterial utan krage är ett nono.

Har jag inga krav på dresscode spelar jag ändå i kläder som skulle passa på de allra flesta golfbanor.
Det är golfskor, byxor av golfmodell/chinos och en piké eller t-shirt i en schysst modell, och hel och ren såklart, iallafall inför rundan...

Ska jag spela på en bana med dresscode så anpassar jag mig, inget att tjafsa om mer än att jag kanske biter mig i tungan ;)

Skulle jag kunna spela i en hoodie, visst, men jag tycker att luvan är i vägen, och det är inte sällan snören som dinglar ivägen.

På rangen har jag på mig nästan vad som helst.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar