Presentera dig!

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Johan_C skrev: 07 apr 2021, 16:00 Johan Carlström

NV-Skåning i exil boendes i Laholm.
Medlem i Torekovs GK & Laholms GK, nuvarande hcp 8.7

Har spelat i 20 år snart, tidigare medlem i Vasatorp / Strövelstorp / Woodlands / Guildford(UK)

Spelar golf, tittar på golf, tänker på golf :D (Oftast i omvänd ordning)
Välkommen! :D
Användarens profilbild
Nedro
Inlägg: 14
Blev medlem: 02 aug 2021, 21:08

Tjoho!

Tobbe här 33år från södra stockholm (Tullinge för er som bryr sig)

Började spela som typ 10åring och fick grönt kort i Götaström GK.

Därefter en paus till gymnasie tiden då jag började lira igen med kompisar i Värnamo GK.

Tyvärr så fick studietiden en att göra ett längre uppehåll då flytt till stora staden innebar att man inte längre hade några att spela med.

Därför haft ett nästan 10årigt uppehåll, men smygstartade förra sommaren.
Nuvarande spel är fördelat mellan södra Stockholm eller vid vårt sommarställe på Öland. (Oftast Links GK)

Var nere på typ 23 i Hcp på gymnasiet. (Saknar bollkänsla så svårt för mig ;P

Har reggat ärliga rundor och lirar nu på kring 26i hcp. Fokus är att hitta stabilitet och kör primärt järn med tanke att återbygga kontroll och därefter igen lägga på Träklubbor.

Väl mött alla!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Hilooppat skrev: 29 mar 2023, 23:43
långryggen skrev: 20 maj 2020, 12:32 Boende och uppvuxen i sthlm, spelat golf i drygt 20 år. Är snart 50... Spelar en hel del gf så jag kör något medlemsskap via cloud golf där man kan fylla på med hyggliga gf priser.
Detta har blivit min största hobby, spelar bättre och bättre, bor i söderort ganska nära årsta golf där jag frekventerar ganska ofta... Gillar att träna, golf...
Annars är jag en sportnörd generellt, då bollsporter.
hcp 8,5 i skrivande stund. har 4 rundor på 4 dagar inplanerat till helgen så vi får väl se hur det utvecklar sig.
Också bland mina hobbyer är att öppna fodral för https://skin.club/sv att få coola skinn för vapen i cs go. Jag älskar datorspel :)
God dag. Jag heter Erich och jag är 27 år gammal. Jag jobbar som mjukvaruutvecklare, jag spelar golf, jag älskar dataspel och på min fritid spelar jag csgo med mina vänner.
Ehh, det var en lite rolig och oskyldig citering iofs, men framledes önskar jag att du (eller någon annan för den delen) inte lägger till saker i citeringar på saker som jag har skrivit.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

långryggen skrev:
Hilooppat skrev: 29 mar 2023, 23:43
långryggen skrev: 20 maj 2020, 12:32 Boende och uppvuxen i sthlm, spelat golf i drygt 20 år. Är snart 50... Spelar en hel del gf så jag kör något medlemsskap via cloud golf där man kan fylla på med hyggliga gf priser.
Detta har blivit min största hobby, spelar bättre och bättre, bor i söderort ganska nära årsta golf där jag frekventerar ganska ofta... Gillar att träna, golf...
Annars är jag en sportnörd generellt, då bollsporter.
hcp 8,5 i skrivande stund. har 4 rundor på 4 dagar inplanerat till helgen så vi får väl se hur det utvecklar sig.
Också bland mina hobbyer är att öppna fodral för https://skin.club/sv att få coola skinn för vapen i cs go. Jag älskar datorspel :)
God dag. Jag heter Erich och jag är 27 år gammal. Jag jobbar som mjukvaruutvecklare, jag spelar golf, jag älskar dataspel och på min fritid spelar jag csgo med mina vänner.
Ehh, det var en lite rolig och oskyldig citering iofs, men framledes önskar jag att du (eller någon annan för den delen) inte lägger till saker i citeringar på saker som jag har skrivit.
Hahah, fan så sjukt. Var tvungen att gå tillbaka för att se hur det egentligen såg ut. Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Pkgolf skrev: 31 mar 2023, 20:52
långryggen skrev:
Hilooppat skrev: 29 mar 2023, 23:43
God dag. Jag heter Erich och jag är 27 år gammal. Jag jobbar som mjukvaruutvecklare, jag spelar golf, jag älskar dataspel och på min fritid spelar jag csgo med mina vänner.
Ehh, det var en lite rolig och oskyldig citering iofs, men framledes önskar jag att du (eller någon annan för den delen) inte lägger till saker i citeringar på saker som jag har skrivit.
Hahah, fan så sjukt. Var tvungen att gå tillbaka för att se hur det egentligen såg ut. Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
haha, jag behövde inte det!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Freddans
Inlägg: 4
Blev medlem: 22 sep 2023, 05:38
Ort: Stockholm
Kontakt:

Hej!

Fredrik heter jag, uppväxt i södra Stockholm och är en golfare som lägger mycket tid och resurser på sporten. Drömmer om att vara bättre än vad jag är ;)

Jag började spela golf som tonåring, slutade snabbt pga tidsbrist (annat som lockade). Nu i vuxen ålder har jag hittat tillbaka och blivit besatt (om man frågar partnern min).

Har även startat en golfaffär och golfblogg i sommar tillsammans med en god vän där målet är att recensera varenda golfbana i Sverige, vilket lär ta några år.. men helt klart värt det.

Hoppas vi ses på banan!
En helt vanlig golfare som försöker spela bättre än vad han är och driver GolfAffär där man kan hitta Golfbloggen med recensioner av klubbar, Roliga Headcovers och Golfpresenter mm.
Skriv svar