Presentera dig!

Här snackar vi allmänt om golf...
Glimpan
Inlägg: 10
Blev medlem: 15 apr 2020, 15:47

Andreas Glimbrink

Har precis startat upp @bogeygolf på Instagram
Iår har jag lagt ner mycket jobb med att förändra svingen har gått från hcp 23 till 16,7 som jag har nu. Behöver få lite jämnhet framförallt från tee där både plikt och onödiga slag går åt.
Bor i Skåne 3 mil nv om Kristianstad, har 2020 spelat på östra Göinge golf klubb men väljer 2021 att spela på Araslöv golf och resort grym 36-håls bana samt sanslöst bra träningsområden
Målet 2021 blir att nå singel hcp samt testa på h30
Tack för mig



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Robin S. Olin
Inlägg: 2
Blev medlem: 30 nov 2020, 21:44

Hej på er,

Robin S. Olin heter jag och är ambassadör och ansvarig för Random Golf Club Sweden, som är den svenska avdelningen av Random Golf Club. Vi håller träffar runt om i landet där alla är välkomna och med det enkla syftet att förena människor genom golf.
Gå gärna in på @RandomGolfClubSweden på instagram Bild

För er som inte känner till RGC så är det en Community startad av Erik Anders Lang.
(https://www.youtube.com/c/RandomGolfClubFilms)

Som golfare kan jag väl helt enkelt summeras som medelmåttig men med en omåttlig kärlek för golfen i alla dess former.

Ska bli trevligt att ta del av allt som florerar här i de olika forumen!




Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Lilyhawk
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 dec 2020, 18:13

Hej,

Svensk, 37 ar ung och som lever i exil i London sen drygt 6 ar tillbaka. Spelade golf till och fran nar jag var i ovre tonaren fram till och med att jag var drygt 25-26 nar allt slutade abrupt mitt i en golfresa nere i Blekinge nar jag trottnade mitt i en runda, satte mig i bilen efter 6 hal och korde hemat mot Sodermanland. Rorde inte en golfklubba pa 5-6 ar sen tills jag flyttade till London och en van lurade med mig till en bana igen.

Det var starten pa nagot som inte kan beskrivas som nagot annat an en ren och skar besatthet, och den vaxer sig bara startkare for var ar som gar.

Medlem pa en bana har i norra London och mitt handicap ar 4.4.

Om nan funderar pa att aka till England for att spela golf sa hjalper jag garna till med tips pa banor och rad da jag har spelat en hel del runtikring i England.

/Jakob
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Lilyhawk skrev: 06 jan 2021, 14:53 Hej,

Svensk, 37 ar ung och som lever i exil i London sen drygt 6 ar tillbaka. Spelade golf till och fran nar jag var i ovre tonaren fram till och med att jag var drygt 25-26 nar allt slutade abrupt mitt i en golfresa nere i Blekinge nar jag trottnade mitt i en runda, satte mig i bilen efter 6 hal och korde hemat mot Sodermanland. Rorde inte en golfklubba pa 5-6 ar sen tills jag flyttade till London och en van lurade med mig till en bana igen.

Det var starten pa nagot som inte kan beskrivas som nagot annat an en ren och skar besatthet, och den vaxer sig bara startkare for var ar som gar.

Medlem pa en bana har i norra London och mitt handicap ar 4.4.

Om nan funderar pa att aka till England for att spela golf sa hjalper jag garna till med tips pa banor och rad da jag har spelat en hel del runtikring i England.

/Jakob
Välkommen och härligt att du hittade tillbaka!
Dollan
Inlägg: 8
Blev medlem: 08 jan 2021, 23:35

Hej!

Får väl ta och presentera mig lite jag också :D

Man snart 55 som tagit upp golfen igen 2020 efter ett 25 år lång uppehåll. Började spela golf under det glada 80-talet med usla klubbor och självlärd sving, men med ett brinnande intresse. Höll på fram till mitten av mitten av 90-talet då barn och vardag tog så mycket tid att jag inte tyckte att jag hann spela så mycket att det kändes ok att betala årsavgiften. Spelade mest på skoj då och registrerade väl inte så många ronder , slutade med som bäst hcp 17. Men intresset har ju legat där latent hela tiden och jag vågade inte börja igen förrän jag visste att jag kunde lägga den tid Golfen kräver.

Jag gick med som medlem i Sommaro Golf här i Karlstad som erbjöd ett medlemskap utan krav på att köpa spelrätter eller binda upp sig på annat sätt, vilket kändes bra ifall jag inte ville fortsätta. Men precis som jag misstänkte fastnade jag ju igen, stenhårt och jag spelade under 2020 så mycket jag bara hann med :D

Det jag kämpar med nu är ju att hitta kontinuitet i bollträff och sving för jag blandar väldigt mellan lysande slag och rena katastrofer och gångerna jag träffar rätt i både utslag, fairwayslag och närspel är alldeles för ovanliga. Tittar otroligt mycket på olika Youtube klipp och har betat av otaliga timmar med instruktioner från bland annat Max P här på forumet men även andra som Rick Shiels och Peter Finch. Jag tycker det blir ett problem när man får för många inputs så man har så många tankar i skallen samtidigt när man försöker slå så det nästan låser sig :P

Har idag 16,4 i hcp men spelar oftast kring hcp 20 till 25 då missar som ger bortslagna bollar kostar så mycket i slagspel men tycker ändå den formen är ärligast i hcp ronder. Att jag ändå ligger lägre beror ju på några tursamma ronder och det nya systemet som gett mig en cap på max +5 i ökning. Har planerat att om möjligt ta några lektioner i år som jag hoppas ska ge svar på vad jag ska fokusera på, just nu letar jag så brett så det är svårt att hitta rätt.

Har investerat lite i nyare grejer än det start-kit jag köpte komplett för 800 spänn, jag hoppas de kan hjälpa mig lite också i år även om det kanske är mest mentalt :lol:

Kör idag:
Srixon 585 från 5 - pw plus 4 Utility
TM M2 Driver och hybrid
3st Wilson wedge, 50, 56 och 60
Wilson Infinite Putter

Vill komplettera med en FW 4 eller 5 men har inte riktigt koll på vad, vill inte lägga massa tusen på det utan har tänkt en hyfsad begagnad.

Det var lite om mig, hoppas vi ses i sommar!

Mvh
Joakim
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Dollan skrev: 17 jan 2021, 11:19 Hej!

Får väl ta och presentera mig lite jag också :D

Man snart 55 som tagit upp golfen igen 2020 efter ett 25 år lång uppehåll. Började spela golf under det glada 80-talet med usla klubbor och självlärd sving, men med ett brinnande intresse. Höll på fram till mitten av mitten av 90-talet då barn och vardag tog så mycket tid att jag inte tyckte att jag hann spela så mycket att det kändes ok att betala årsavgiften. Spelade mest på skoj då och registrerade väl inte så många ronder , slutade med som bäst hcp 17. Men intresset har ju legat där latent hela tiden och jag vågade inte börja igen förrän jag visste att jag kunde lägga den tid Golfen kräver.

Jag gick med som medlem i Sommaro Golf här i Karlstad som erbjöd ett medlemskap utan krav på att köpa spelrätter eller binda upp sig på annat sätt, vilket kändes bra ifall jag inte ville fortsätta. Men precis som jag misstänkte fastnade jag ju igen, stenhårt och jag spelade under 2020 så mycket jag bara hann med :D

Det jag kämpar med nu är ju att hitta kontinuitet i bollträff och sving för jag blandar väldigt mellan lysande slag och rena katastrofer och gångerna jag träffar rätt i både utslag, fairwayslag och närspel är alldeles för ovanliga. Tittar otroligt mycket på olika Youtube klipp och har betat av otaliga timmar med instruktioner från bland annat Max P här på forumet men även andra som Rick Shiels och Peter Finch. Jag tycker det blir ett problem när man får för många inputs så man har så många tankar i skallen samtidigt när man försöker slå så det nästan låser sig :P

Har idag 16,4 i hcp men spelar oftast kring hcp 20 till 25 då missar som ger bortslagna bollar kostar så mycket i slagspel men tycker ändå den formen är ärligast i hcp ronder. Att jag ändå ligger lägre beror ju på några tursamma ronder och det nya systemet som gett mig en cap på max +5 i ökning. Har planerat att om möjligt ta några lektioner i år som jag hoppas ska ge svar på vad jag ska fokusera på, just nu letar jag så brett så det är svårt att hitta rätt.

Har investerat lite i nyare grejer än det start-kit jag köpte komplett för 800 spänn, jag hoppas de kan hjälpa mig lite också i år även om det kanske är mest mentalt :lol:

Kör idag:
Srixon 585 från 5 - pw plus 4 Utility
TM M2 Driver och hybrid
3st Wilson wedge, 50, 56 och 60
Wilson Infinite Putter

Vill komplettera med en FW 4 eller 5 men har inte riktigt koll på vad, vill inte lägga massa tusen på det utan har tänkt en hyfsad begagnad.

Det var lite om mig, hoppas vi ses i sommar!

Mvh
Joakim

Välkommen!
Användarens profilbild
MacAllan
Inlägg: 131
Blev medlem: 09 feb 2021, 16:08

Hej

En liten kort presentation.
50+ are som bor i Skåne/Malmö och är medlem i Bokskogens GK sen -96
Har just nu runt 2 i hcp och hoppas spelet håller i sig ytterligare några år.

Har sysslat med mycket idrott genom åren och golfen kom in i bilden på högstadiet, numera är det den enda sporten som utövas aktivt.
Dom senaste åren ligger jag runt 100 rundor/år med bl.a. spel i herrar 50 serien.

I baggen just nu.
  • Ping G410+ Driver (ev G425 Max 2021)
    Ping G410 FW 3 (ev G425 2021)
    Callaway 3 -4 hybrider (19 resp 22 grader)
    Titleist AP3 järn 5 - pw (kommer att ersättas 2021, troligen av Ping i500)
    Callaway wedgar 50 - 56 - 60
    Odyssey putter
Driver: Callaway Epic SZ @ 9° alt. Ping 410 Plus @ 9°
Spoon: Ping 410 @ 14,5°
Hybrider: Callaway Steelhead XR @ 19° & 22°
Järn: Ping i500, 5 - PW
Wedgar: Callaway MD5 Jaws @ 50° & 56° + MD3 @ 60°
Putter: Odyssey Ten 2-Ball TT
Användarens profilbild
korben
Inlägg: 94
Blev medlem: 10 aug 2017, 15:17

Lilyhawk skrev: 06 jan 2021, 14:53 Hej,

Svensk, 37 ar ung och som lever i exil i London sen drygt 6 ar tillbaka. Spelade golf till och fran nar jag var i ovre tonaren fram till och med att jag var drygt 25-26 nar allt slutade abrupt mitt i en golfresa nere i Blekinge nar jag trottnade mitt i en runda, satte mig i bilen efter 6 hal och korde hemat mot Sodermanland. Rorde inte en golfklubba pa 5-6 ar sen tills jag flyttade till London och en van lurade med mig till en bana igen.

Det var starten pa nagot som inte kan beskrivas som nagot annat an en ren och skar besatthet, och den vaxer sig bara startkare for var ar som gar.

Medlem pa en bana har i norra London och mitt handicap ar 4.4.

Om nan funderar pa att aka till England for att spela golf sa hjalper jag garna till med tips pa banor och rad da jag har spelat en hel del runtikring i England.

/Jakob
Hej Jakob,

Jag bodde i London/Berkshire i 20 år, lämnade Ealing för Stockholm för 4 år sedan. Vilken bana är du medlem i? Det finns en hel del banor i Stockholm, men saknar tiden från Berkshire när jag hade 20-30 banor inom 30min....
Hemmaklubb: Ingarö GK

Driver Ping G400 Max
3W Ping G425
Irons Callaway Hot X2 3-PW (3-4 Hybrid)
Wedge Titleist SM5 50, 54 SM6 58
Putter Odyssey Works #7 Versa

Hdcp: 13.5
Användarens profilbild
fstahl
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 sep 2014, 07:40
Ort: Jönköping
Kontakt:

Gick med här på forumet 2014 men tycks ha tappat bort mig längs med vägen. Nu har jag dock letat mig tillbaka.
Hemmaklubb är Sand GC i Jönköping, en fantastisk bana som jag varmt kan rekommendera (typ helt opartisk).

Min golfresa tog sin början på statens bekostnad när jag, som flygplatsbrandman på Visby flygplats i lumpen, erbjöds en valfri utbildning på lediga stunder. Vi grabbar valde då mellan fallskärmshoppning, lastbilskörkort och "gröna kortet" i golf. Jack Wenman (från Nya Zeeland) på Gotska golfklubben fick ta sig an oss och på driving rangen, som påpassligt nog låg inne på flygplatsområdet. Tur att valet föll på golfen.

Mitt intresse för golf har även spillt över till att resultera i ett eget golfvarumärke, Blackswing. Mitt lilla sidoprojekt och mikrobryggeri för golfprodukter där jag är inriktad på att ta fram enbart svarta (ja färgen svart alltså) golf prylar.

Aktuellt hcp 9, brottas med chipyips och sporadiska sockets. Men betraktar mig själv som en god puttare.
Driver: Callaway GBB Epic
FW: Callaway Rogue 5 HY: Rogue 4
Järn: Callaway Rogue Pro 5-P
Wedgar: Callaway Jaws MD5: 50, 54, 60
Putter: PXG Closer Gen2
Boll: Titleist Pro V1X / Blackswing Pure Black Tour

https://www.blackswing.golf
Johan_C
Inlägg: 9
Blev medlem: 31 mar 2021, 17:44

Johan Carlström

NV-Skåning i exil boendes i Laholm.
Medlem i Torekovs GK & Laholms GK, nuvarande hcp 8.7

Har spelat i 20 år snart, tidigare medlem i Vasatorp / Strövelstorp / Woodlands / Guildford(UK)

Spelar golf, tittar på golf, tänker på golf :D (Oftast i omvänd ordning)
WITB 2021

Driver: Mizuno ST200
FW: TM M1 FW5
Järn: Mizuno MP-18/SC-18 PW-I4 + MP FliHi 21
Wedgar: Titleist SM7 52/56 + SM8 60
Putter: Yes! Callie
Bollar: ProV1
Skriv svar