Presentera dig!

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

En tråd för alla nya forumiter!
Jag kan börja och ni får mer än gärna åter-presentera er här i tråden, även om ni varit medlemmar i 5 år..

Johan Salzmann, grundare av Svensktgolfforum.se
HCP 5-ish, får se vad det blir med nya världshandicapet.
Bor i Stockholm, kommer vara medlem på Ågesta 2020 samt siktar på ett företagsmedlemskap på Bro Hof.
Gillar att följa golfen på tv, både pga och et.
Älskar att träna golf och utveckla alla delar av golfen. Har deltagit i Vision54 på Stockholms GK och kommer jobba mer med det mentala kommande säsong.
Har tävlat en del på SGF Senior Tour och hoppas få in något event kommande säsong.
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Joakim Pekkari
Hcp runt 2, excelsnurran för världshandicapet pekade mot 0,2 :shock:
Bor i Lund och är medlem på PGA Sweden National, uppvuxen på Uddevalla GK och Torreby GK men flyttade till Skåne för 3½ år sen.
Spelar mellan 80-100 rundor/år och tränar typ 2h/år :roll:
Spelar lite små tourtävlingar i Skåne och lite seriespel samt stolt finalist i Tee Party Shootout 2018 och 2019
Kollar Majors på tv men annars lite sporadiska tävlingar och utvalda favoritbanor.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Marcus Backlund
Hcp 6,5 (enligt gamla systemet, har inte orkat kolla nya)
Spelat ca 4-5 år och golf har blivit min drog på gamla dar (fyller 47 i år).
Behöver träna lite mer i år om jag ska kunna hålla hcp eller nå mitt mål på under hcp 5
Medlem på en liten klubb i Sandviken, SAIK Golf


Skickat från min iPhone med Tapatalk
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
Användarens profilbild
Mortenblad
Inlägg: 11
Blev medlem: 27 nov 2019, 11:40

Marcus Örtenblad
Började spela golf när jag var 7-8 år på Bro-Bålsta GK. Slutade sedan spela golf när jag började gymnasiet på tidigt 90-talet. Det skulle dröja länge innan jag tog upp klubborna igen.
Fick en nytändning efter avslutad doktorsexamen i Lyon, Frankrike 2006 och spelar numera min golf på Lunds akademiska golfklubb.
Följer pga touren framför allt på cmore, men även et på viasat.
Tränar mer golf än jag spelar på bana.
Bästa träningsområdet är PGA of Sweden National utanför Malmö. Fantastisk anläggning.
Hcp 9.3.
Hittills bästa golfupplevelse var en vecka med släkten på St:andrews 2017 (40års present) där vi även spelade the old course i bästa tänkbara väder.Bild





Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Ping G 12.5 grader
3 wood: Ping G400, 13.5
Hybrid: Ping G30 20.5 grader
Järn: PW-J5 Ping i25
SW: Cleveland 56 grader
Putter: Scotty Cameron Futura X5
Boll: Titleist Pro V1X
Hcp: 9.3
Hemma klubb: Lunds Akademiska golfklubb
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

Henrik Hedman, @sullanos på Instagram.

41 år, född och uppvuxen i Boden men sedan många år boende i Västerås.
Spelat golf i tre år och blivit helt besatt..
Snittar 70-80 rundor per säsong och har 9,7 i hcp, oklart vad det blir för siffror från 1 mars.

Största golfhändelsen var att få bevittna Race To Dubai finalen på plats i fjol och såklart också spelar några fina banor där.
Älskar att spela nya banor och försöker att bocka av minst fem nya banor varje säsong.

Precis bytt hemmabana till Frösåker och harvar vintertid på Ängsö GK som har öppet året om..


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Användarens profilbild
Henrik_Lundh
Inlägg: 48
Blev medlem: 06 sep 2016, 11:26
Ort: Stockholm
Kontakt:

Kul med många nya i forumet Välkomna! 

Har varit medlem på forumet ett par år men gör som Johan och återpresenterar mig. 

Henrik Lund
HCP 1. Bor i Stockholm, kommer köra -medlemskap då en liten 1 åring stjäl mkt av golftiden i år. Jobbar till vardags på NordicaGolf. Har spelat sen 7 års ålder, och spelat diverse ungsomstourer samt något år på Telia tour (dagens Swedish golf tour). 
Följer de stora tourerna på tv samt en hel del vad som händer på utrustningsfronten. 
Har börjat ta lektioner igen för första gången på över 10 år vilket lett till att golfen fått en lite nytändning. Ska bli kul att se var 2020 har att erbjuda. Mitt mål blir att komma ut på banan oftare än 2019 (15 rundor) Vore även kul att få till någon tävling på H30 touren. 
WITB 2020
Driver Taylor Made M1
Spoon Taylor Made Aeroburner
Adams Pro Hybrid
4-PW Ping S55
Wedgar 50/54/60 ERG W7
Putter Scotty Cameron Newport

http://www.henriklund.nu
Carell
Inlägg: 24
Blev medlem: 16 apr 2017, 18:39
Ort: Strängnäs

Kristofer Carell
31 år, golfare sedan 15 år.
Medlem i Strängnäs Golfklubb
Handicap 5, väntar med spänning på världshandicap.

Med två barn på 1 respektive 3 år har mängden rundor minskat ordentligt men kommer ut 1 gång/vecka och det räcker för att bibehålla ett bra spel. Det är också där jag lägger mitt fokus just nu. Att behålla ett stabilt spel snarare än att pressa mot scratch.

Ser inte mycket golf på tv, men följer resultat på pga och et för både herr och dam. Däremot älskar jag prylar så i utrustningsväg är det inte mycket som går mig förbi.

I min karriär är jag hittils mest stolt över den HIO jag slog till med på fadderrundan vid övergången till officiellt hcp för en massa år sedan. Också mina 79 slag på Bro Hof Stadium ligger varm om hjärtat. Första gången under 80 på annan bana än hemmabanan.

Golfåret 2020 kommer för min del att se ut som föregående säsong men med hopp om några fler fulla 18-håls varv.
Ser också mycket fram emot Scandinavian Mixed som jag kommer följa på plats under söndagen.

Önskar er alla på forumet ett fantasktiskt golfår med många birdies.

Sent from my SM-G960F using Svensktgolfforum mobile app

Driver: Titleist TS2
Fw: Titleist 915F
Ut: Titleist T-MB - 3-4
Järn: Mizuno MP64 - 5-9
Wedgar: Titleist SM6/SM7 46, 52, 56, 60°
Putter: Scotty Cameron Newport 2
Boll: Pro V1
Handske: Footjoy WeatherSof
Sko: Footjoy D.N.A 2.0
HCP: 5,6
Tosse
Inlägg: 8
Blev medlem: 01 feb 2018, 10:02

Mattias Torstensson 41 år, boendes i Bjärred utanför Lund.

Tog grönt kort 2001 men började inte spela förrän hösten 2017 då livet kom emellan.

Har tragglat runt med dåliga utslag och för mycket experimenterande under två år nu. Så kanske jag i år spelar med samma utrustning hela året! Är ganska duktig på att fynda golfprylar. Mina järn har jag tex MEGAfyndat på blocket!

Har för andra gången unnat mig en NY klubba. Efter tips från en kille på Dormy i Malmö blev det en ny FW7(!!) som givetvis fick beställas då de inte hänger på hylla med annat än seniorskaft :lol: .

Hade som mål i år att komma ner till 12 i hcp, men då jag missar allt för många fairways nådde jag inte riktigt hela vägen (började året på 18,8). Men efter en lektion har drivern börjat hitta rätt men inga siffermål i år utan jag ska försöka ha kul så kommer resultaten av sig själv.

Ses på banan :)
WITB: 2023
Driver: Callaway Epic Max
Hybrid: Callaway Mavrik 20`
Järn: Cobra Forged Tec 5-P
Wedgar: Cleveland RTX4 48, 52, 58
Putter: Scotty Futura 5.5M
Boll: Callaway truvis

Instagram: Tourbuddy_podcast

Hemmaklubb: Barsebäck
Hcp: 12 ish
golfmogge
Inlägg: 11
Blev medlem: 22 jul 2015, 20:46

Morgan Fransson

Bor i Ljungbyholm söder om Kalmar.
Snart medlem i nattpinkarklubben (50 i år)
Medlem på fina Nybro gk. Nuvarande hcp 11,8 efter en miserabel höst(upp från 9,3)
Blev oförändrat vid nya systemetBild
Målet är att komma ner under 10 igen.
Vänsterspelare som hellre spelar än tränar.

Började spela golf 2006 efter 27 års fotbollsspelande på lägre nivå. Har numera vuxna barn (21 och 19) så det brukar bli mellan 75-80 rundor om året.

Siktar på att åter delta på Vänstergolfdagarna 2020 som går på Omberg i Augusti.. Nalg.se för den som är intresserad...





Sent from my CLT-L29 using Svensktgolfforum mobile app

rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

Är väl oldboy på detta fora. Heter Ronney Hedvall och bor i Lidköping. Började med golf 1971 på Hökensås HK, bodde då i Tibro. Tillbaka i Lidköping 1979 men hade lita ont om tid eftersom tre ungar, hund och stor segelbåt samt företag också krävde en del av tiden. Har väl aldrig prioriterat golf som sport snarare en komplement till slå ihjäl fritid. Skild sedan 15 år, flyttade ner till Simrishamn och Österlens GK för 12 år sedan men är ni tillbaka vid Vänerns strand. Har dock undanhållit mig golf i tre år. Omstartade dock igen förra året trots en risig kropp. Båda axlarna opererade, en bicepsmuskel som ramlat ner i armvecket samt svår artros i höger handled. Har ingen hund längre så promenerar istället på golfbanan.
Skriv svar