Rekordvåren - Aldrig spelats så mycket golf

Här snackar vi allmänt om golf...
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Sandstream skrev:
mianto skrev: 08 jun 2020, 21:08 Nej då, jag glömmer inte det, jag har varit med i många föreningar där det varit en del personer som tänkt så, speciellt motocross.

Problemet är väl att vissa glömmer av varför det är billigare hellre än dyrt, du spelar billigt för att övriga sverige också ska ha möjlighet att spela men jag tar för givet att du hellre då ser medlemsavgifter som är fyrdubbla och GF som är dubblade.

Problemet med det är ju att din sport dör, ingen vill lägga lite fritid på sporten dom påstår sig älska och resten har inte råd.
Arbete är bra för moralen och hälsan :-) Är det inte värt 4 timmars umgänge med klubbvännerna för att alltid få spela perfekta banor?
Om någon klubb vill ha billiga årsavgifter och många som jobbar ideellt är det upp till dem. Jag vill inte vara medlem på en sån klubb i dagsläget.
Jag betalar gärna en extra slant för en premiumprodukt.

Golf har funnits i hundratals år och kommer inte att dö ut, oavsett hur dyr den blir.
Tycker det är en fördel med golf att utövarna själva kan välja om de vill lägga pengar eller arbete på sin hobby.
Det ena måste ju faktiskt inte utesluta det andra heller. Jag ser gärna olika varianter av medlemskap där jag isåfall är intresserad av en "all inclusive" där jag slipper volontärarbete och kanske får lite extra inbakat

Sent from my oversized electric scorecard using Svensktgolfforum mobile app

WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Nej, nu börjar det faktiskt bli för många. Iaf I Stockholm.

Skulle slå lite bollar på Brommas range som jag bor bredvid. Hela parkeringen var överfull när jag kom dit, aldrig sett så många bilar där.

Hittar en plats eftersom det precis kört ett par bilar därifrån.

Hittar EN ledig matta som jag tar snabbt som bara den. Det är en grupp 12-åringar som skriker framför men finns inget annat att välja på. Inga sällskap som är fler personer kan hitta lediga mattor bredvid varandra.

Jag har slagit bollar här i fyra år och det har aldrig varit ett problem att hitta en matta en vardagskväll.

Nu hoppas jag att det blir riktigt dåligt väder snart och många ger upp. För just nu känns det inte så kul på varken träningen eller banan när det är så mycket kaos. Att man inte ens kan gå några snabba hål sent på kvällen eller träna gör golf tråkigt. Tyvärr. Tappar suget.

Tyckte det inte var så farligt när tråden startades men nu är det över min smärtgräns.
Hcp: ~12
Skriv svar