Enkla sätt att snabba upp spelet!

Här snackar vi allmänt om golf...
golfrocken
Inlägg: 4
Blev medlem: 29 jun 2020, 17:50

MaxP skrev: 15 jul 2020, 11:55
svalle skrev: 13 jul 2020, 15:45
Och att golf inte spelas i jeans och kepsjäveln ska av inne i klubbhuset :twisted:
Vart i golfens regler eller rekommenderat vett och etikett står det förstnämnda? :roll:
Om jeans inte är tillåtet borde piratbyxor också vara det.

Man älskade ju att spela i en Barcelona-tröja under sommarvärmen som knatte🤩
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev: 15 jul 2020, 11:55Vart i golfens regler eller rekommenderat vett och etikett står det förstnämnda? :roll:
Ingenstans så klart men det ser för jävligt ut.

Glad att jag är medlem på en klubb som inte tillåter jeans :)
svalle
Inlägg: 176
Blev medlem: 11 jun 2015, 09:37

Sandstream skrev: 15 jul 2020, 12:17
MaxP skrev: 15 jul 2020, 11:55Vart i golfens regler eller rekommenderat vett och etikett står det förstnämnda? :roll:
Ingenstans så klart men det ser för jävligt ut.

Glad att jag är medlem på en klubb som inte tillåter jeans :)
Härligt o höra :)
Vi har en gammal skotte som klubbchef, han är inget stort fan av jeans, haha.
Men han har själv snöat in på hickory, så det är lite clown-varning på honom :D
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev: 24 jun 2020, 10:16 https://www.youtube.com/watch?v=jPW1dCuKFjA

I tillägg till nummer 3: Sluta ta ur flaggan, det är inte The Open vi spelar :)
(Undantaget är usla hålkoppar som gör att flaggorna lutar och "stänger" hålen.
Agree! Jag har som ursprungsfilosofi att låta flaggan sitta, men om någon vill ha den ur, fine, då får den väl vara det.
tillägg:
no 2: man behöver ju inte låta bagen stå kvar efter chippen, man kan ju ta den med sig?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
sweetfred
Inlägg: 12
Blev medlem: 13 apr 2016, 09:12

Mina tips:
Regler:
På green: längst från börjar, får plocka upp bollen 1a ggn bollen är på på green, rengöra den, sen puttar man i hål, utan att lyfta eller rikta den.
Förlorad boll: 2 slags plikt, sen distans (som pliktområde). Inga provisoriska.

Sen är det vanliga beteendeförändringar:
- läs putt medans andra puttar
- välj klubba och var redo när andra slår
- det är ok att gå fram längs sidorna av fairway när andra slår, stå still i slagögonblicket (gäller ej nybörjare)
- gå raskt: ta tid endast vid puttläsning och ev över boll
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

sweetfred skrev: 14 aug 2020, 12:21 Mina tips:
Regler:
På green: längst från börjar, får plocka upp bollen 1a ggn bollen är på på green, rengöra den, sen puttar man i hål, utan att lyfta eller rikta den.
Det funkar kanske på riktigt bra banor men spelar man på tex Bodaholm där de dressar greenerna med 08-singel är det omöjligt.

Däremot tycker jag att alla typer av siktlinjer på bollarna ska förbjudas. Finns det något värre (ja, kanske) än att titta på/spela med någon som ska lina upp sin boll, backa tillbaka, lina upp igen, backa tillbaka....?
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Sandstream skrev:
sweetfred skrev: 14 aug 2020, 12:21 Mina tips:
Regler:
På green: längst från börjar, får plocka upp bollen 1a ggn bollen är på på green, rengöra den, sen puttar man i hål, utan att lyfta eller rikta den.
Det funkar kanske på riktigt bra banor men spelar man på tex Bodaholm där de dressar greenerna med 08-singel är det omöjligt.

Däremot tycker jag att alla typer av siktlinjer på bollarna ska förbjudas. Finns det något värre (ja, kanske) än att titta på/spela med någon som ska lina upp sin boll, backa tillbaka, lina upp igen, backa tillbaka....?
Det bästa är när dom linjerar med en titleist-boll och man själv vet att texten inte är rak Bild då kan dom linjera bäst f** dom vill.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

stevvee skrev: 17 aug 2020, 12:04
Sandstream skrev:
sweetfred skrev: 14 aug 2020, 12:21 Mina tips:
Regler:
På green: längst från börjar, får plocka upp bollen 1a ggn bollen är på på green, rengöra den, sen puttar man i hål, utan att lyfta eller rikta den.
Det funkar kanske på riktigt bra banor men spelar man på tex Bodaholm där de dressar greenerna med 08-singel är det omöjligt.

Däremot tycker jag att alla typer av siktlinjer på bollarna ska förbjudas. Finns det något värre (ja, kanske) än att titta på/spela med någon som ska lina upp sin boll, backa tillbaka, lina upp igen, backa tillbaka....?
Det bästa är när dom linjerar med en titleist-boll och man själv vet att texten inte är rak Bild då kan dom linjera bäst f** dom vill.
Hahaha. Men då lär ni ju hata dom nya Tripple Track bollarna från Callaway som är gjorda för att linjera upp puttern 😂
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

svingit skrev:
stevvee skrev: 17 aug 2020, 12:04
Sandstream skrev:Det funkar kanske på riktigt bra banor men spelar man på tex Bodaholm där de dressar greenerna med 08-singel är det omöjligt.

Däremot tycker jag att alla typer av siktlinjer på bollarna ska förbjudas. Finns det något värre (ja, kanske) än att titta på/spela med någon som ska lina upp sin boll, backa tillbaka, lina upp igen, backa tillbaka....?
Det bästa är när dom linjerar med en titleist-boll och man själv vet att texten inte är rak Bild då kan dom linjera bäst f** dom vill.
Hahaha. Men då lär ni ju hata dom nya Tripple Track bollarna från Callaway som är gjorda för att linjera upp puttern Bild
Nä för dom linjerna är raka och går att använda. Jag linjerar mina bollar på det sättet och går ju väldigt fort när det är tydligt.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
jorkar
Inlägg: 16
Blev medlem: 13 jul 2018, 06:23

sweetfred skrev:Mina tips:
Regler:
På green: längst från börjar, får plocka upp bollen 1a ggn bollen är på på green, rengöra den, sen puttar man i hål, utan att lyfta eller rikta den.
Förlorad boll: 2 slags plikt, sen distans (som pliktområde). Inga provisoriska.

Sen är det vanliga beteendeförändringar:
- läs putt medans andra puttar
- välj klubba och var redo när andra slår
- det är ok att gå fram längs sidorna av fairway när andra slår, stå still i slagögonblicket (gäller ej nybörjare)
- gå raskt: ta tid endast vid puttläsning och ev över boll
Varför skall inte nybörjare stå still när andra slår, alternativt om du menar att andra inte behöver stå still när nybörjare slår? Oavsett vad du menar förstår jag inte resonemanget.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar