"Nya" golfvarumärken

Här snackar vi allmänt om golf...
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 19 mar 2021, 08:58
Egon skrev: 14 mar 2021, 15:41
MaxP skrev: 13 mar 2021, 07:47

Deras Tiger/Mastersmarkör är ju fantastisk.
Jag funderat på denna...

Bild

Egon
Nej Egon, den får du inga pluspoäng för.
Varumärkespurist ;)
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Birdiedubbeldubbel
Inlägg: 5
Blev medlem: 12 mar 2021, 22:15

Precis fått hem keps och markeringsknappar från Tap in Birdie. Riktigt fina grejer!




Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

De här var snygga

https://uncommon.golf/
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag skulle säga att det just nu ploppar upp nya företag som vill göra golfen mindre stiff och mer chill.

På sistone har jag sett

hitpin.com - bollar för den coola golfaren

https://www.local-rule.com/ kläder för den som är chill



Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Jag har en god vän som ska lansera kläder. Typ vardagskläder som man med lätthet kan spela golf i, är det ok att göra reklam för honom här när det närmar sig?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

JohanAdministratör skrev: 20 aug 2021, 09:39 De här var snygga

https://uncommon.golf/
Ehh snyggt, men en vattenflarra för + 200 pix?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 22 apr 2022, 06:32 Jag skulle säga att det just nu ploppar upp nya företag som vill göra golfen mindre stiff och mer chill.

På sistone har jag sett

hitpin.com - bollar för den coola golfaren

https://www.local-rule.com/ kläder för den som är chill



Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Är det verkligen något nytt 2022? Alltså kläder för att skifta det mer åt chill-hållet?
Jag tror absolut pandemin skyndade på ett gäng nya spännande leverantörer men jag skulle säga att jag sett det många år, men kanske jag som tappat tidsuppfattningen. :lol: I vilket fall som helst är jag imponerad av företagen som ger sig in i bollbranschen. Du behöver gott självförtroende för att utmana de största leverantörerna där.
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

MaxP skrev: 23 apr 2022, 06:03
JohanAdministratör skrev: 22 apr 2022, 06:32 Jag skulle säga att det just nu ploppar upp nya företag som vill göra golfen mindre stiff och mer chill.

På sistone har jag sett

hitpin.com - bollar för den coola golfaren

https://www.local-rule.com/ kläder för den som är chill



Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Är det verkligen något nytt 2022? Alltså kläder för att skifta det mer åt chill-hållet?
Jag tror absolut pandemin skyndade på ett gäng nya spännande leverantörer men jag skulle säga att jag sett det många år, men kanske jag som tappat tidsuppfattningen. :lol: I vilket fall som helst är jag imponerad av företagen som ger sig in i bollbranschen. Du behöver gott självförtroende för att utmana de största leverantörerna där.
Alla produkter som inte har nån copyright eller patent över sig kan tillverkas och brandas helt lagligt.

Jag gjorde min research runt millennieskiftet och kom i kontakt med personer som sålde kloner.
Det gick så långt att jag skapade kontakter i Kina och kunde trycka på knappen för 100 set av mina ”egendesignade” klubbor.
Priset då låg runt 150 kronor/set.

De som ”ger sig in” i boll-branchen idag lär inte ha så stora marginaler men inte heller en tiondel av risken. Det är en websida, reklam via plattformar och sen går de till sin lokala ”Ica” och skickar paketen.
Jag skulle gissa på min. 500 dussin och en prisbild runt 1/3-del av försäljningspris.
Golfare är faktiskt så ”dumma” att om någon säger ”samma som” och håller priset under Pro-v1, så köper folk även om det står något okänt på bollen.

Sugen Max?
Bra namn på en boll! ;)

Egon
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

MaxP skrev: 23 apr 2022, 06:03I vilket fall som helst är jag imponerad av företagen som ger sig in i bollbranschen. Du behöver gott självförtroende för att utmana de största leverantörerna där.
Som www.hitpin.com
Såg det i något flöde, och jag testar gärna nya saker, men får problem med vissa saker och argument.

Om man ska köpa ett dussin av en ny produkt, ja då kostar ett dussin 509 sek inkl frakt för en premiumboll 4-dels.
För mig blir det svårt att motivera för mig själv att köpa en ny produkt, om jag kan åka till närmaste välsorterad sportaffär eller golfvaruhus och köpa en premiumboll för mer eller mindre samma kostnad.

Då kan man köpa fem dussin säger man, och priset går ner per boll säger det nya företaget. Kanon, men inte fasen köper jag fem dussin bollar av en modell som jag inte ens testat?
Dessutom, åker man till ett golfvaruhus, kan man ofta köpa fyra för tre på premiumbollar, vilket gör att den kostnaden går ner även den, så igen hamnar man i en prisdiskussion, och då mot en väletablerad produkt som jag vet fungerar.

Jag tror att om man vill in på bollmarknaden, då måste man utmana mer på priset, det finns för många produkter på marknaden.

Men A for effort, minst sagt.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

långryggen skrev: 25 apr 2022, 09:05
MaxP skrev: 23 apr 2022, 06:03I vilket fall som helst är jag imponerad av företagen som ger sig in i bollbranschen. Du behöver gott självförtroende för att utmana de största leverantörerna där.
Som www.hitpin.com
Såg det i något flöde, och jag testar gärna nya saker, men får problem med vissa saker och argument.

Om man ska köpa ett dussin av en ny produkt, ja då kostar ett dussin 509 sek inkl frakt för en premiumboll 4-dels.
För mig blir det svårt att motivera för mig själv att köpa en ny produkt, om jag kan åka till närmaste välsorterad sportaffär eller golfvaruhus och köpa en premiumboll för mer eller mindre samma kostnad.

Då kan man köpa fem dussin säger man, och priset går ner per boll säger det nya företaget. Kanon, men inte fasen köper jag fem dussin bollar av en modell som jag inte ens testat?
Dessutom, åker man till ett golfvaruhus, kan man ofta köpa fyra för tre på premiumbollar, vilket gör att den kostnaden går ner även den, så igen hamnar man i en prisdiskussion, och då mot en väletablerad produkt som jag vet fungerar.

Jag tror att om man vill in på bollmarknaden, då måste man utmana mer på priset, det finns för många produkter på marknaden.

Men A for effort, minst sagt.
Det räcker att du frågar i din bekantskapskrets eller läser runt på forum, så hittar du andra som inte är lika klarsynta som du.
”Likadan som en pro v1” säljer tydligen. :roll:

Egon
Skriv svar