Registrera runda utan aktivt medlemskap?

Här snackar vi allmänt om golf...
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Så här står det på förbundets hemsida.

Det är samma kunskapskrav för markören på ett spelprov, som det är för en markör i golfen i övrigt. Skillnaden är att markören för spelprovet behöver ha ett Golf-ID.

Det finns inte heller något krav på Grönt Kort kopplat till att vara markör i golfens regler, varken när denne signerar ett spelprov (från 2020) eller sänker någon från hcp 1,5 till 1,0. Det finns inte heller några krav på ett visst hcp (eller lägre, tidigare kallat t ex officiellt hcp) för en markör i golfen. Däremot ska personen kunna intyga scoren och där underlättar viss golfkunskap.



Som jag förstår det skulle jag kunna ta med frugan (som inte spelar golf, men snabbt kan läsa på regler och annat över en kväll) ut för spelprov och sen ha henne som markör för att lösa mitt gröna kort. Någon som uppfattar det annorlunda?

Detta hade ju underlättat min möjlighet att börja spela golf eftersom jag inte har några golfvänner där jag bor. Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
JonWol
Inlägg: 186
Blev medlem: 29 maj 2017, 20:04

"Skillnaden är att markören för spelprovet behöver ha ett Golf-ID."

Där klämmer tyvärr skon i ditt fall.
Vänsterspelare
Vallentuna GK
HCP: 17, 0 Start 2020: 17,2
WITB 2020:
Titleist 917 D3 9,5° (8,75°)
TM R15 FW-3 15°
TM R15 H 19°
TM M4 2018 5-PW 2° up
Mizuno S18 45°, Mizuno S5 50°, Cleveland RTX-3 55° och 60° - alla 2° up
Scotty Futura 6M
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

JonWol skrev:"Skillnaden är att markören för spelprovet behöver ha ett Golf-ID."

Där klämmer tyvärr skon i ditt fall.
Det verkar ju inte som det behövs ett aktivt Golf-ID och då är det väl egentligen ett problem som är rätt så lätt att lösa nu när teoridelen görs via förbundets hemsida. Man tilldelas ju ett Golf-ID efter avklarat teoriprov.



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
jorkar
Inlägg: 16
Blev medlem: 13 jul 2018, 06:23

Sohlberg skrev:Måste man inte vara medlem någonstans för att få spela på banor(förutom p&p) ?
Pga försäkringar?!?
Anledning till att man måste vara medlem är ju just försäkring. Det kan bli väldigt kostsamt om en olycka sker.

Sen får man ju tillgång till git och allt golfförbundet gör på köpet. De är helt finansierade av oss medlemmar.

Att tycka det är konstigt att man inte kan regga en runda när man inte är medlem är som att tycka det är konstigt att man behöver betala inträde på bio.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar