Måndagsgolf på Kungsängen

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
antwan
Inlägg: 6
Blev medlem: 19 aug 2020, 11:20
Ort: Kungsängen

Hej,

Jag hittade lite inlägg kring tisdags, onsdags, torsdags-golf på Kungsängen i någons dagbok här på forumet, men jag tänkte försöka skapa en egen tråd för att se hur intresset ser ut.

Jag vet att det idag spelas Onsdagsgolf på Kungsängen, och att det gänget är "fullt" och har kö. Istället för att tjata eller hoppas på att nån lägger av, så kanske man kan få till en tisdagsgolf, eller torsdagsgolf för 2021?

Något jag märkte när jag började lira igen i år, är att det knappt finns några tävlingar, om man inte är senior, kvinna eller medlem på "riktiga" golfklubbar. Inte ens ett riktigt KM på Kungsängen i år. Skandal för en som egentligen bara vill tävla. Jag har kontaktat Golfstar som borde ha både ban- och spelarunderlag för att ha massor med tävlingar varje vecka. Vi får se om det är något som Golfstar vill dra igång. Och då pratar vi INTE om scrambles och annat skit, utan enkla singeltävlingar med poängbogey.

Men, tills Golfstar får arslet ur, så kanske man kan skramla ihop ett gäng Golfstarare på Kungsängen på tisdagar och köra? Dock vet jag inte om Golfstar vill "vika" starttider under 1h-2h varje tisdag.

Skriv gärna i tråden om du vill vara med, så får vi se vad vi kan få till under 2021.
Driver: Ping G30 9 Stiff
3Wood: Ping G30 14,5 Stiff
Hybrid3: Ping G30 19 Stiff
Järn 4-PW: Ping i25 Stiff
Wedges: Cobra Tour Trusty 50, Cleveland 56, Cobra Tour Trusty 62
Putter: Odyssey Works Tank Cruiser #7
Boll: Callaway Chrome Soft X 2019
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

antwan skrev: 19 aug 2020, 11:48 Hej,


Något jag märkte när jag började lira igen i år, är att det knappt finns några tävlingar, om man inte är senior, kvinna eller medlem på "riktiga" golfklubbar. Inte ens ett riktigt KM på Kungsängen i år. Skandal för en som egentligen bara vill tävla. Jag har kontaktat Golfstar som borde ha både ban- och spelarunderlag för att ha massor med tävlingar varje vecka. Vi får se om det är något som Golfstar vill dra igång. Och då pratar vi INTE om scrambles och annat skit, utan enkla singeltävlingar med poängbogey.

Skriv gärna i tråden om du vill vara med, så får vi se vad vi kan få till under 2021.
Jag hade varit intresserad men kommer byta klubb till nästa år. Något jag också märkt är det du nämner ovan. Inom Golfstar så är det vettigaste om man vill ha det du efterfrågar att vara medlem i Björkliden och spela deras Solo-tävlingar. Det är lite knepiga att hitta i GiT för man måste söka på Björkliden golfklubb och inte på Golfstar Bodaholm som när man bokar starttid (det är bara pinsamt att det är så mycket krångel).

Jag var med i ett par solo-tävlingar förra året, men tröttnade när halva startfältet gick bättre än hcp och fyra stycken över 40 poäng av 18 startande, så struntat i det i år. Annars är tipset att spela ner till hcp under 8,4 och vara med SGF tävlingarna så slipper man hcp-skiten också.

Visste faktiskt inte att det existerade en onsdags-golf på Kungsängen och då har jag spelat där en iaf en gång i veckan de senaste tre åren när den är öppen.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
antwan
Inlägg: 6
Blev medlem: 19 aug 2020, 11:20
Ort: Kungsängen

Det är nog ingen organiserad/officiel Onsdagsgolf i den bemärkelsen, utan ett glatt gäng med en lekledare som håller ihop allt.
Driver: Ping G30 9 Stiff
3Wood: Ping G30 14,5 Stiff
Hybrid3: Ping G30 19 Stiff
Järn 4-PW: Ping i25 Stiff
Wedges: Cobra Tour Trusty 50, Cleveland 56, Cobra Tour Trusty 62
Putter: Odyssey Works Tank Cruiser #7
Boll: Callaway Chrome Soft X 2019
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Absolut, jag har skissat på det förut och kanske borde ta tag i det igen.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

antwan skrev: 19 aug 2020, 12:12 Det är nog ingen organiserad/officiel Onsdagsgolf i den bemärkelsen, utan ett glatt gäng med en lekledare som håller ihop allt.
Vet inte om det är vårt gäng du tänker på men vi är 20-25 st som spelar onsdagar under hela säsongen med uppehåll under semestern.
Vi har olika spelformer varje onsdag så det passar nog inte för alla. Fyrmanna-scramble, tvåmanna greensome, J7, röd-tee, matchspel PB mm.
Vi är indelade i två lag så det är både lagtävling och individuellt. "Lekledaren" brukar köra lottning live varje måndag på FB.

Min andra klubb, Bro-Hof, kör torsdags-golfen som är öppen för alla. De har en startavgift där överskottet går till vinnarna i form av presentkort i shoppen.
Samma klubb lyckas utan problem att anordna KM utan att så många vet om det. Förstår ärligt talat inte vad de pysslar med...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Är någon på forumet intresserad av att mötas upp en dag i veckan eller varannan vecka och lira på Kungsängen?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Nu är vi en Messenger-grupp på 7 pers som tänkte lira måndagsgolf på Kungsängen.

Jag tänker mig ett friendly game mest för att träffa likasinnade och att komma ut.
Ingen leaderboard, order of merit eller tabell utan bara trevlig golf en gång i veckan.

Vore kul om fler ville haka så skulle vi kunna gå ut i bollarna efter varandra.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev: 02 maj 2021, 14:49 Nu är vi en Messenger-grupp på 7 pers som tänkte lira måndagsgolf på Kungsängen.

Jag tänker mig ett friendly game mest för att träffa likasinnade och att komma ut.
Ingen leaderboard, order of merit eller tabell utan bara trevlig golf en gång i veckan.

Vore kul om fler ville haka så skulle vi kunna gå ut i bollarna efter varandra.
Bra initiativ! :)
Treputtarn
Inlägg: 1
Blev medlem: 16 apr 2020, 09:49

Halloj, har ni några tankar på vilka tider ni tänkt lira?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Treputtarn skrev: 05 maj 2021, 13:42 Halloj, har ni några tankar på vilka tider ni tänkt lira?
Tja,

Tee off 16.30 - 17.30 beroende på säsong och ljus.
Skriv svar