Vi måste prata om...

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Sandstream

Pkgolf skrev: 07 sep 2021, 11:35 Slår man ut på sin bokade tee-tid eller slår man innan den om framförvarande boll är långt fram?

För min del är det solklart. Du slår på din bokade tid.
Är lite kluven!

Tycker det är grymt skönt att kolla mot första tee och se att bollen som skulle gå tex kl 10:00 redan slagit ut och därmed gått före sin starttid.
Då vet man att det bara är att glida upp och slå ut på sin egen tid 10:10.

Om alla är redo att slå ett par minuter innan kl 10:10 och bollen före är långt bort ser jag inga som helst problem med det.
Användarens profilbild
svingit
Kontakt:

Folk som inte bokat tid och bara går ut precis innan ens egen bokade tid börjar. Eller för den delen går ut på ens bokade tid utan att bokat in sig i bollen.
Sådant stör jag mig på som fan. Speciellt om det är fler än en spelare som ska slå ut och sen behöver leta boll. Har hänt flertalet gånger.
WITB 2021
Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
Järn: Mizuno JPX 921 Tour (5-PW)
Wedge: Mizuno JPX 921 Tour 50*
Putter: Maxfli Tad Moore TM-S9
Användarens profilbild
Sandstream

svingit skrev: 08 sep 2021, 12:17 Folk som inte bokat tid och bara går ut precis innan ens egen bokade tid börjar. Eller för den delen går ut på ens bokade tid utan att bokat in sig i bollen.
Sådant stör jag mig på som fan. Speciellt om det är fler än en spelare som ska slå ut och sen behöver leta boll. Har hänt flertalet gånger.
Det är ett big no-no och bör rapporteras till klubben!
Pkgolf

svingit skrev:Folk som inte bokat tid och bara går ut precis innan ens egen bokade tid börjar. Eller för den delen går ut på ens bokade tid utan att bokat in sig i bollen.
Detta är ett stort problem på Eslöv. Eftermiddagar är det sällsynt med folk som bokar i jämförelse med hur många som faktiskt spelar ut.

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar