Vi måste prata om...

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Dobrik skrev: 27 apr 2021, 09:08 Hittade den, Evnroll ER8v Tour Mallet 400 dollars Bild
Bara att slå till! 8-)
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

Dobrik skrev:Bild

Någon som vet om vi kan hitta greppet i Sverige?

Dormy har ett liknande

https://www.dormy.com/se/traxion-17-flatso

Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Är det klubbarna själva som justerar sina priser i MGBoknings-appen?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Pkgolf skrev: 11 maj 2021, 09:19 Är det klubbarna själva som justerar sina priser i MGBoknings-appen?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Yupp.
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

MaxP skrev:
Pkgolf skrev: 11 maj 2021, 09:19 Är det klubbarna själva som justerar sina priser i MGBoknings-appen?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Yupp.
Tack för svar. Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Vad använder ni för greppstil när ni greppar klubban och varför?

Började med Ten Fingers i höstas när jag startade golfkarriären, men bytte till Interlock i slutet av säsongen. Idag skiftar jag emellan dom två i hopp om att hitta något jag gillar.
Användarens profilbild
jonathanfroberg
Inlägg: 89
Blev medlem: 03 jul 2020, 13:08
Ort: Nyköping

Pkgolf skrev:Vad använder ni för greppstil när ni greppar klubban och varför?

Började med Ten Fingers i höstas när jag startade golfkarriären, men bytte till Interlock i slutet av säsongen. Idag skiftar jag emellan dom två i hopp om att hitta något jag gillar.
Jag började också med 10 Fingers när jag började spela förra året. Men bytte efter halva säsongen till Interlock och skulle aldrig kunna tänka mig att byta tillbaka. Jag tyckte det var svårt att byta grepp i början, men det var verkligen värt det!
Hemmaklubb: Jönåkers GK
Hcp: 9,2
Började spela: Maj 2020
Driver: Cobra F9 Speedback
Järn: Taylormade P790 4-PW
Wedgar: Wilson Staff Model 50/54/58
Putter: Ping Sigma 2 Anser
Användarens profilbild
ola.ström
Inlägg: 15
Blev medlem: 02 jul 2020, 21:47
Ort: Gävle
Kontakt:

Pkgolf skrev:Vad använder ni för greppstil när ni greppar klubban och varför?

Började med Ten Fingers i höstas när jag startade golfkarriären, men bytte till Interlock i slutet av säsongen. Idag skiftar jag emellan dom två i hopp om att hitta något jag gillar.
Har kört interlock senaste 20 åren tror jag. Vet att jag körde Ten Fingers innan men hade problem med att jag höll för långt isär så tränaren för min junior grupp back in the days fick mig att ändra.

Har labbat lite med baseball grepp på rangen, men varför ändra ett vinnande koncept Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Hemmaklubb: Högbo GK
HCP: 11.7
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

Kört interlock sedan jag först höll i en golfklubba för några år sedan. I helgen har jag testat alla varianter.

Haft en polare på besök och golfnördat rejält. 6 timmar träning i fredags, blandat range, närspel och puttning. Sen 27 hål både lö och sö.

Skavsår på vänster pekfinger gjorde att jag verkligen inte kunde slå normalt. Hookade enormt med basebollgrepp, overlap kändes bara vingligt och de andra alternativen helt bisarra.

Idag blev det skavsårsplåster och värktabletter.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

När blir en slope ogiltig?

Jag menar Kungsängen Kings var senast slopad 2011: https://golfstarkungsangen.se/wp-conten ... n_2020.pdf

Idag är banan kortare och ett av de svåraste hålen (11) är nu betydligt enklare än vad det var 2011. Går det verkligen att spela hcp-grundande rundor på denna bana i dagsläget? Mitt hcp är väldigt mycket baserat på denna bana (den jag spelat mest helt enkelt) och det är alltid för lågt när jag spelar andra banor vilket fick mig att fundera lite. Jag ska nog ha närmare 14 i hcp än 12.

Edit: https://golf.se/for-spelaren/regler--ha ... esystemet/

Om en månad är banan inte hcp-grundande helt klart för då har det gått mer än 10 år.
Hcp: ~12
Skriv svar