Vi måste prata om...

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

...-tråden tänkte jag att det här skulle bli. Prata om precis vad som helst som är golfrelaterat som du kanske undrar över eller stör dig på :)
Då slipper man starta en ny tråd för varje liten grej.

Jag börjar med det urtöntiga "Fore left" och "Fore right" som en del amatörer håller på med.
Tror de att någon hinner fundera på vart ropet kom ifrån och hur de står i förhållande till slaget?
- Skrek de fore left?
- Ja.
- Vad bra! Vi är ju på tian och ropet kom nog från nian så det är lugnt!

:roll:
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Sandstream skrev: 26 aug 2020, 12:35 ...-tråden tänkte jag att det här skulle bli. Prata om precis vad som helst som är golfrelaterat som du kanske undrar över eller stör dig på :)
Då slipper man starta en ny tråd för varje liten grej.

Jag börjar med det urtöntiga "Fore left" och "Fore right" som en del amatörer håller på med.
Tror de att någon hinner fundera på vart ropet kom ifrån och hur de står i förhållande till slaget?
- Skrek de fore left?
- Ja.
- Vad bra! Vi är ju på tian och ropet kom nog från nian så det är lugnt!

:roll:
Haha, enda gången riktningen är relevant är om man går igenom en boll (eller spelar med skitmycket publik vilket jag gör varje helg :roll: :roll: )
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Har aldrig hört talas om fore left eller fore right.
/ HE
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Haha.. låter som någon varit inspirerad av PGA Touren..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Haha, jag är en lat jävel så gillar folk som iallafall pekar lite med klubban åt vilket håll bollen är på väg.. vill ju inte åka på en otäck sträckning i onödan
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

...Bryson DeChambeau.

Här har vi en spelare som verkligen sticker ut och har alla förutsättningar i världen att bli en väldigt populär spelare.
Men vad gör karln? Han går runt och beter sig som en idiot mot domarna.

När den första domaren förklarar att hans boll är out eftersom den skär linjen i ett staket som står out så blir han irriterad och ber om en second opinion från en annan domare. Om en boll är out eller inte kan ju inte vara så svårt att ha koll på.

Vid ett annat dåligt läge vill han ha fri dropp för myror som bara han verkar se.
Brooks gör narr av honom lite senare på samma runda genom att påstå att han såg en myra och sen garva.

Vad tror ni, kommer Bryson att bli en ny Reed, dvs en spelare som alla hatar?
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Ang Bryson så retar jag mig mest på hur taskigt det ser ut när han spelar. Både puttar och järn ser väldigt stelt och konstigt ut när han slår. Sedan gör han det dock väldigt bra.
/ HE
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

hericson skrev: 27 aug 2020, 09:59 Ang Bryson så retar jag mig mest på hur taskigt det ser ut när han spelar. Både puttar och järn ser väldigt stelt och konstigt ut när han slår. Sedan gör han det dock väldigt bra.
Alla har sin individuella svingstil. Wolf har ju sin helknäppa sving. 😂 Själv har jag inte heller någon "fotosving". Vilket inte jag bryr mig om. Går bollen dit jag vill och svingen känns bra mentalt och fysiskt så är jag nöjd.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

KM...
På Ågesta var stämningen rätt avslappnad på KM. Kändes rätt skönt. Ölen flödade under regnavbrottet 10.30-12.00


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev: 27 aug 2020, 09:29 ...Bryson DeChambeau.

Här har vi en spelare som verkligen sticker ut och har alla förutsättningar i världen att bli en väldigt populär spelare.
Men vad gör karln? Han går runt och beter sig som en idiot mot domarna.

När den första domaren förklarar att hans boll är out eftersom den skär linjen i ett staket som står out så blir han irriterad och ber om en second opinion från en annan domare. Om en boll är out eller inte kan ju inte vara så svårt att ha koll på.

Vid ett annat dåligt läge vill han ha fri dropp för myror som bara han verkar se.
Brooks gör narr av honom lite senare på samma runda genom att påstå att han såg en myra och sen garva.

Vad tror ni, kommer Bryson att bli en ny Reed, dvs en spelare som alla hatar?
Intressanta med Bryson är att jag tror att han är väldigt lik hur Tiger betedde sig i början av sin karriär. Tiger var känd för att böja reglerna eller försöka åtminstone men skillnaden då var att det inte var kameror överallt.
Skriv svar