Golf Guru - Appen för Mental träning [Officiellt samarbete]

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Hej forumiter,

hade precis ett samtal med Andy och James som undrade om det fanns några som kunde tänka sig delta i en fokusgrupp och diskutera vilken typ av innehåll som de ska satsa på.

Någon som vill joina mig i en sådan fokusgrupp?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Hej forumiter!

Jag håller fortfarande kontakten med Andy och James som är grundarna av Golf Guru. Det kommer en ny version i slutet av veckan som jag varmt rekommenderar dig att ladda ned.

Nya sessioner, nya kategorier och nya funktioner som Round Notes-delen kommer finnas i den nya appen. Round Notes är en funktion där du efter din runda gör anteckningar och skriver ned dina känslor kring dina bästa slag från varvet. På så vis bygger du upp ett bibliotek av goda minnen från banan som du ska ta fram när du står inför liknande slag framåt i tiden. Jag gillar verkligen den delen.

Jag har varit beta-testare och testat en del nya sessioner, bland annat från Lee Crombleholme från Winning Golf Mind. Han har tränat Andy Sullivan, Ross Fisher, Kiradech Aphibarnrat, James Morrison, Danny Willett, Lee Slattery, Richard Bland, Justin Walters, Paul Waring, Graeme Storm…

Hans session Process Mindset var en rejäl ögonöppnare för mig och hjälpte mig så mycket med inställningen inför årets premiär på Frösåker. Hela varvet fokuserade jag på process som han säger att man ska och inte på resultat. Hur det gick? Jag spelade mycket avslappnat och kunde fokusera hela varvet och sköt 76 slag. Och ni som följer mig vet att det inte händer särskilt ofta.




Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar