Svensktgolfforum Open - planeringstråd

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Hej forumiter!

Jag och Max sitter i planering av ett Svensktgolfforum Open på Sand GC 2021.
Jag vill mer än gärna ha dina åsikter i planerandet så vi kan få med så många som möjligt och göra upplägget så bra som möjligt.

Min originaltanke var följande:

Lördag
Clinic med Max + Svensktgolfforum Open + Middag

Söndag
Clinic med Max + Extrarunda golf för den som stannar över natten

Vad tycker du är viktigt i ett sånt här upplägg och vad skulle göra att du + en vän dök upp och deltog?
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Låter spontant skitkul! Tror att de som åker lite längre hade varit tacksamma för ett bra erbjudande på boende fre-lör, annars låter det som ett bra grundupplägg. Ska fundera lite på om det är något mer som dyker upp!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
joacim.johansson
Inlägg: 1
Blev medlem: 10 feb 2016, 18:14
Kontakt:

Låter intressant och håller med om att bra erbjudande på boende både fre-lör och lör-sön skulle vara bra.
Tävling med 2-manna scramble och restriktioner vad gäller slag osv skulle nog locka mig mest.

Var där tidigare i höstas och fin anläggning med mycket potential för att fixa en kanon helg.
Swedishhardhitter
Inlägg: 1
Blev medlem: 07 dec 2020, 18:54

Låter ju helt magiskt ! Jag och kollegorna är på ! Vad tror ni om en 4 mannascrable, där man lottar lagen?
Alltid roligt att lära känna nya ansikten ! " Sen har vi ju covid-19 som ställer till det lite kanske men JAG lovar att inte pussa på någon !
Vi kan även ta med oss våran laser som vi graverar golfklubbor och markeringsknappar med så att man på enkelt och spontant sett kan gravera snabbt och enkelt efter eller före golfrundan, självklart så ser jag till att en kollega inte spelar utan kan stå och gravera dagen i enda :D
Froid
Inlägg: 1
Blev medlem: 13 jun 2017, 15:58

Jag och polare hade nog gärna kommit. Roligt om bra erbjudande med övernattning, sen spelform bästboll är alltid roligt.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Flera som inkommit med önskan om scramble så ska ta det i beaktning.
Jag själv ser scramble som 100% nöjes-spel och då bör inga bättre priser stå på spel enligt mig.

Däremot är det ju väldigt trevligt att lära känna folk, men det gör man ju också vid en fyrboll med singel-spelare.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Någon som känner Alexander Björk?
Vore ju kul att få en dragning av honom hur han sköt 62 på banan.
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Flera som inkommit med önskan om scramble så ska ta det i beaktning.
Jag själv ser scramble som 100% nöjes-spel och då bör inga bättre priser stå på spel enligt mig.

Däremot är det ju väldigt trevligt att lära känna folk, men det gör man ju också vid en fyrboll med singel-spelare.
Håller helt med, scramble är för mig rätt ointressant. Däremot skulle 3 eller 4-bollar där man spelar singel men även har en bästboll, alternativ dubbel bästboll där de två bästa scorerna räknas om man vill ha in ett lagelement i det också.

Just när man reser en bit för att spela en tävling vill jag gärna kunna spela mitt eget spel för att uppleva banan till fullo.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Senast redigerad av joakim.pekkari den 07 dec 2020, 20:54, redigerad totalt 1 gånger.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
JonWol
Inlägg: 186
Blev medlem: 29 maj 2017, 20:04

joakim.pekkari skrev: 07 dec 2020, 20:54
JohanAdministratör skrev:Flera som inkommit med önskan om scramble så ska ta det i beaktning.
Jag själv ser scramble som 100% nöjes-spel och då bör inga bättre priser stå på spel enligt mig.

Däremot är det ju väldigt trevligt att lära känna folk, men det gör man ju också vid en fyrboll med singel-spelare.
Håller helt med, scramble är för mig rätt ointressant. Däremot skulle 3 eller 4-bollar där man spelar singel men även har en bästboll, alternativ dubbel bästboll där de två bästa sviterna räknas om man vill ha in ett lagelement i det också.

Just när man reser en bit för att spela en tävling vill jag gärna kunna spela mitt eget spel för att uppleva banan till fullo.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Håller helt med, föredrar singeltävling framför lagtävling.
Vänsterspelare
Vallentuna GK
HCP: 17, 0 Start 2020: 17,2
WITB 2020:
Titleist 917 D3 9,5° (8,75°)
TM R15 FW-3 15°
TM R15 H 19°
TM M4 2018 5-PW 2° up
Mizuno S18 45°, Mizuno S5 50°, Cleveland RTX-3 55° och 60° - alla 2° up
Scotty Futura 6M
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Blir de partävling så spelar jag gärna med Stevvee, behöver slag :geek:

Kul intiativ, fyller en bil!
Saltar alltid en bra story
Skriv svar